ΒΟΑΚ: Και δεύτερη αποζημίωση ύψους 124,5 εκατ. ευρώ για καθυστερήσεις στο τμήμα "Χερσόνησος–Νεάπολη" διεκδικεί ο εργολάβος

Η καθυστέρηση σχεδόν 16 μηνών αποδίδεται στην αργοπορημένη παράδοση των απαλλοτριωμένων χώρων από το Δημόσιο – Το συνολικό κόστος αποζημιώσεων για τους φορολογούμενους φτάνει ήδη τα 145 εκατ. ευρώ
Νέα ανατροπή στο έργο του ΒΟΑΚ που αφορά το τμήμα "Χερσόνησος – Νεάπολη", καθώς το υπουργείο Υποδομών αναγνώρισε καθυστέρηση 498 ημερών (σχεδόν 16,3 μήνες) στην εκτέλεσή του. Ως αποτέλεσμα, ο ανάδοχος – το σχήμα ΑΚΤOR-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – διεκδικεί 124,5 εκατ. ευρώ αποζημίωση, λόγω της αργοπορημένης παράδοσης των απαλλοτριωμένων χώρων που καθυστερούσαν την έναρξη και την εξέλιξη των εργασιών.
Η Σύμβαση Σύμπραξης είχε υπογραφεί τον Απρίλιο του 2023, με αρχική ημερομηνία παράδοσης χώρων τον Απρίλιο του 2024. Οι χώροι παραδόθηκαν όμως τμηματικά τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2025, γεγονός που ενεργοποίησε τη ρήτρα «γεγονός αποζημίωσης», χωρίς να υφίσταται υπαιτιότητα του αναδόχου. Η νέα Προγραμματισμένη Ημερομηνία Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών μετατέθηκε για τον Ιούλιο του 2028.
Το τμήμα "Χερσόνησος – Νεάπολη", μήκους 22,44 χλμ., αποτελεί ένα σημαντικό έργο υποδομής, με 5 σήραγγες συνολικού μήκους 6,75 χλμ., 12 γέφυρες, 5 νέους ανισόπεδους κόμβους και cut & cover 215 μ. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε περίπου 290 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και δάνεια του αναδόχου.
Πρόκειται για τη δεύτερη μεγάλη αποζημίωση στον ΒΟΑΚ μέσα σε λίγες ημέρες, μετά τα 21 εκατ. ευρώ για το τμήμα "Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος", ανεβάζοντας τη συνολική δαπάνη για τους φορολογούμενους στα 145 εκατ. ευρώ. Οι καθυστερήσεις οφείλονται αποκλειστικά στο Δημόσιο και αποκαλύπτουν τις προκλήσεις που προκύπτουν από ανώριμες προετοιμασίες έργων και αργοπορημένες απαλλοτριώσεις.
Η απόφαση αναφέρει ότι ο ανάδοχος δικαιούται παράταση, απαλλαγή και αποζημίωση για τις αυξημένες δαπάνες, ενώ το τελικό ποσό θα οριστικοποιηθεί μετά την υποβολή όλων των απαραίτητων αποδεικτικών στοιχείων.
Το έργο αποτελεί το δεύτερο τμήμα που ξεκινά μετά το ανατολικό τμήμα "Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος", το οποίο ήδη εμφανίζει σημαντική πρόοδο στην κατασκευή. Με την ολοκλήρωση του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη, θα ενισχυθεί σημαντικά η συνδεσιμότητα του ΒΟΑΚ, παρά τις πολλαπλές καθυστερήσεις και τα υψηλά κόστη που επιβαρύνουν τους πολίτες.
Πηγή: neakriti.gr