«Κληρώνει» για το αεροδρόμιο Σητείας

10:55 π.μ. - Κυριακή, 16 Φεβρουαρίου 2020
10:02 π.μ. - Κυρ, 16/55/2020
Image: «Κληρώνει» για το αεροδρόμιο Σητείας

Τα 23 προς αξιοποίηση αεροδρόμια

Η είδηση που έβγαλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το Καστέλι αλλά πέρασε στα «ψιλά»

Μέσα στο όλο πανηγυρικό κλίμα για τη θεμελίωση του έργου του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι μετά από τόσα χρονιά αναμονής και συζητήσεων, αλλά και στο βάρος που εύλογα δόθηκε στις εξαγγελίες για τον ΒΟΑΚ, η προ λίγων ημερών επίσκεψη Μητσοτάκη στην Κρήτη έβγαλε και άλλη μια είδηση, όμως πέρασε γενικώς... απαρατήρητη! Είδηση για ένα άλλο αεροδρόμιο εδώ στο νησί μας...

Στην ομιλία-χαιρετισμό που απηύθυνε στην τελετή θεμελίωσης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, ο πρωθυπουργός προανήγγειλε προσεχώς ανακοινώσεις αναφορικά με την αξιοποίηση-αποκρατικοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που δεν είχαν περιληφθεί στο πακέτο των 14 αερολιμένων που παραχωρήθηκαν στη γερμανική Fraport και παραμένουν σε δημόσια χέρια! Και στην οποία 23άδα περιφερειακών αεροδρομίων συγκαταλέγεται, ως γνωστόν, το δημοτικό αεροδρόμιο «Βιτσέντζος Κορνάρος» της Σητείας!

Μάλιστα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης «πέταξε» την είδηση τη στιγμή που εξήρε από το βήμα της τελετής την ιδανική - όπως τη χαρακτήρισε - σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτών για τη δρομολόγηση του έργου κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι.

«Ένα τέτοιο κορυφαίο έργο, όπως αυτό του νέου αεροδρομίου εδώ στο Καστέλι, δε θα μπορούσε να υλοποιηθεί παρά μόνο από φορείς που ξέρουν και μπορούν: Από τη μια πλευρά το ελληνικό Δημόσιο με την ισχύ αλλά και την εμπειρία πια του κράτους, και από την άλλη ο ιδιωτικός τομέας με την εμπειρία του και με την ευελιξία του. Μια μεγάλη, σημαντική, ελληνική κατασκευαστική εταιρεία και ένας παγκόσμιος γίγαντας, η ινδική κατασκευαστική εταιρεία GMR, που ειδικεύεται στη διαχείριση αεροδρομίων. Σήμερα είναι operator τριών διεθνών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και του Δελχί. Κατασκευάζει δύο ακόμη και έχει την ευθύνη για τη διακίνηση 100 εκατομμυρίων επιβατών τον χρόνο.

Όπως αντιλαμβάνεστε, πρόκειται για μια ιδανική σύμπραξη που εγγυάται γρήγορο και καλό αποτέλεσμα. Και βεβαίως, σηματοδοτεί και την πρώτη μεγάλη ινδική επένδυση στην Ελλάδα της νέας εποχής. Είναι ένα έργο που έρχεται σε συνέχεια της συνεργασίας μας με τη Fraport, η οποία αναβάθμισε - όλα τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του επόμενου χρόνου - 14 αεροδρόμια της ελληνικής περιφέρειας. Όμως, δε σταματάμε εδώ. Σειρά θα πάρουν ακόμα 23 αεροδρόμια συνολικά, για τα οποία σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις με βάση τον κυβερνητικό σχεδιασμό», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

Μια αναφορά-προαναγγελία των επίσημων ανακοινώσεων που προφανώς αναμένουμε προσεχώς σε σχέση με το πλάνο αξιοποίησης, είτε μέσω παραχωρήσεων είτε με άλλη φόρμουλα, του αεροδρομίου Σητείας και άλλων 22 περιφερειακών αεροδρομίων ανά την ελληνική επικράτεια.

Το στίγμα του υπουργού

Η αναφορά του πρωθυπουργού μαρτυρά πως στο κυβερνητικό στρατόπεδο έχει αποκρυσταλλωθεί σε γενικές γραμμές το πλάνο ως προς τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια. Άλλωστε, πριν την αναφορά-προαναγγελία αυτή του πρωθυπουργού από το Καστέλι, είχε προηγηθεί ανάλογο “χτύπημα” και από τον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, από τα έδρανα μάλιστα της Βουλής.

Μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, στο πλαίσιο της έγκρισης της νέας διοίκησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ο υπουργός Υποδομών έδωσε στίγμα για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που παραμένουν στο Δημόσιο. Ο κ. Καραμανλής έδωσε έμφαση στην αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και αυτό της Σητείας, είτε με παραχώρηση είτε με ΣΔΙΤ, τονίζοντας ότι σε καμία περίπτωση δε θα ιδιωτικοποιηθούν αεροδρόμια εθνικής σημασίας για τη χώρα. «Θέλουμε να δημιουργήσουμε τα δεδομένα, ώστε είτε με μορφή ΣΔΙΤ είτε με παραχώρηση, εκεί που έχει συμφέρον το Δημόσιο, να μπει και ο ιδιωτικός τομέας. Τώρα έχουμε δύο ειδών αεροδρόμια: τα δυτικά σύγχρονα αεροδρόμια και τα τριτοκοσμικά. Συμφωνώ ότι ορισμένα είναι εθνική επιταγή, πρέπει να είναι κάτω από τον κρατικό έλεγχο, να τα κρατήσουμε ακόμα και αν δεν έχουμε εμπορικό ενδιαφέρον, όπως για παράδειγμα το Καστελόριζο. Δεν είμαι υπέρ της αλόγιστης ιδιωτικοποίησης», τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός, και πρόσθεσε ότι έχει γίνει ήδη η καταγραφή των προβλημάτων που υπάρχουν στα περιφερειακά αεροδρόμια, που σε μερικές περιπτώσεις είναι απαράδεκτα, και γρήγορα θα προχωρήσει η διαδικασία αναβάθμισής τους.

Τα 23 προς αξιοποίηση αεροδρόμια

Ο σχεδιασμός του νέου γύρου αποκρατικοποίησης των περιφερειακών αερολιμένων αφορά συγκεκριμένα στα εξής 23 περιφερειακά αεροδρόμια: Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Νέας Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου.

Για την Κρήτη ειδικά, εφόσον προχωρήσει μέχρι τέλους ο σχεδιασμός, θα μιλάμε για την τρίτη σημαντική εξέλιξη παραχώρησης στο μέτωπο των αεροδρομίων μετά την παραχώρηση του αεροδρομίου “Ι. Δασκαλογιάννης” των Χανίων στη Fraport και τη δρομολόγηση του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι, που για 35 χρόνια θα είναι παραχωρημένο στην ελληνο-ινδική κοινοπραξία (με μεγάλη βεβαίως συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου).

neakriti.gr