Ο φάκελος αιτήματος για την επανίδρυση του Δήμου Μακρύ Γιαλού που κατατίθεται σήμερα στο Δημοτικό Συμβούλιο
Συνοπτικά το αίτημα επανίδρυσης του Δήμου Μακρύ Γιαλού
Συνοπτικός φάκελος αιτήματος
Προς το Δημοτικό Συμβούλιο Ιεράπετρας για έκδοση απόφασης – γνωμοδότησης για στήριξη της προσπάθειας για να επανιδρυθεί
ΠΡΟΣ: Τον Πρόεδρο του Δ.Σ. Ιεράπετρας κ. Τζουμάκα Νικόλαο
Τ.Κ. 722 00 Ιεράπετρα ΚΟΙΝ: Ως ο πίνακας αποδεκτών
Θέμα: Αίτημα για συνεδρίαση του Δ.Σ.
κ. Πρόεδρε με την παρούσα αίτησή μας παρακαλούμε να προχωρήσετε σε σύγκλιση του Δημοτικού Συμβουλίου για συζήτηση και λήψη σχετικής απόφασης – γνωμοδότησης με θέμα «Επανίδρυση του Δήμου Μακρύ Γιαλού».
Για τον λόγο αυτό σας υποβάλουμε συνημμένο σχετικό συνοπτικό έντυπο φάκελο αλλά και σε ηλεκτρονική μορφή (στικάκι) όπου παρουσιάζεται και αιτιολογείται το αίτημα μας.
Επίσης σας ενημερώνουμε ότι μετά την νομιμοποίηση του Συλλόγου μας από το Πρωτοδικείο Λασιθίου, η ομάδα μας έχει προχωρήσει σε συλλογή υπογραφών όπου καταδεικνύεται η Βούληση των κατοίκων. Έχει ζητήσει επίσης και έχει πάρει σχετικές αποφάσεις από όλα τα Τοπικά Συμβούλια καθώς και από όλους τους Φορείς και Συλλόγους του πρώην Δήμου.
Όλα τα παραπάνω, μαζί με την δική σας απόφαση και τις επόμενες αποφάσεις που θα ζητήσουμε από άλλους ΟΤΑ, καθώς και ο τελικός – συνολικός φάκελος θα υποβληθούν με το σχετικό αίτημά μας στο αρμόδιο Υπουργείο .
Γνωρίζουμε ότι η όποια απόφασή σας είναι γνωμοδοτικού χαρακτήρα όμως αν είναι θετική αυτό σημαίνει στήριξη στο καθολικό αίτημα των κατοίκων της περιοχής μας (οι οποίοι και θα σας ευγνωμονούν) και ασφαλώς η γενναία αυτή πράξη σας θα αποτελέσει μια σημαντική βοήθεια στην προσπάθεια μας για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων και είμαστε στη διάθεσή σας.
Για την ΟΜΑΔΑ ΕΝΟΤΗΤΑΣ & ΕΠΑΝΙΔΡΥΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ
Ο Πρόεδρος
Πίνακας αποδεκτών:
Προς:
1) Δήμαρχο Ιεράπετρας: κ. Φραγκούλη Εμμανουήλ
2) Αντιδήμαρχο Δ.Ε. Μακρύ Γιαλού: κ. Παπαδάκη Νεκτάριο
3) Αρχηγό της μείζονος μειοψηφίας κ. Γουλιδάκη Ιωάννη
4) Αρχηγό της ελάσσονος μειοψηφίας: κ. Καλαντζάκη Θεοδόσιο
5) Όλους του Δημοτικούς Συμβούλους Ιεράπετρας
6) Γενική Γραμματέα του Δήμου κ. Μαρία Φρατζεσκάκη
7) Προέδρους των Τ.Σ. Αγίου Στεφάνου, Ορεινού, Σταυροχωρίου, Σχινοκαψάλων
8) Προέδρους Εμπορικού Συλλόγου και Ενοικιαζομένων Διαμερισμάτων Μ. Γιαλού
9) Προέδρους Πολιτιστικών Συλλόγων Αγίου Στεφάνου, Ορεινού, Σταυροχωρίου, Σχινοκαψάλων
10) Προέδρους Αγροτικών Συνεταιρισμών Αγίου Στεφάνου, Ορεινού, Σταυροχωρίου, Κουτσουρά, Σχινοκαψάλων
Συνημμένα:
1. Υπογραφές για κατάθεση αιτήματος στο ΔΣ
2. Αποφάσεις Τοπικών Συμβουλίων
3. Αποφάσεις Φορέων - Συλλόγων
4. Υπογραφές πρώην Προέδρων Κοινοτήτων
Σημείωση: Ο φάκελος με τις υπογραφές δημοτών και κατοίκων των περιοχών του πρώην Δήμου δεν κατατίθεται για την προστασία προσωπικών δεδομένων σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4624/2019
Π Ε Ρ Ι Λ Η Ψ Η
Στον παρόντα συνοπτικό φάκελο παρουσιάζεται και αιτιολογείται η επιτακτική ανάγκη για την επανασύσταση του Δήμου Μακρύ Γιαλού.
Με την υπό πρόταση επανασύσταση αποκαθίσταται μια αδικία δώδεκα (12!!!) και πλέον ετών, και διορθώνεται μια κατά γενική ομολογία αστοχία στην εφαρμογή του Νόμου 3852/2010 του προγράμματος
«Καλλικράτη» στην περιοχή μας.
Εισαγωγή:
Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης και ως έκφραση της λαϊκής κυριαρχίας αποτελούν θεμελιώδη θεσμό του δημόσιου βίου των Ελλήνων, όπως αυτός κατοχυρώνεται από τις διατάξεις του άρθρου 102 του Συντάγματος και του Ευρωπαϊκού Χάρτη Τοπικής Αυτονομίας που κυρώθηκε με το ν. 1850/1989 (ΦΕΚ 144 Α').
Αστοχία του ν. 3852/10
Τα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από την εφαρμογή του ν. 3852/10, επιτρέπουν με ασφάλεια έναν απολογισμό. Επιτρέπουν τον εντοπισμό αστοχιών , μέσα από την καταγραφή περιπτώσεων όπου η κεντρική φιλοσοφία του νόμου - όπως αποτυπώθηκε ειδικά στον προσδιορισμό των διοικητικών ορίων, αδυνατεί να ανταποκριθεί σε στοιχειώδεις ανάγκες των αντίστοιχων τοπικών κοινωνιών.
Η περίπτωση του πρώην Δήμου Μακρύ Γιαλού είναι ανάμεσα στις πιο κραυγαλέες περιπτώσεις, αν όχι η πιο κραυγαλέα.
Ο πρώην Δήμος Μακρύ Γιαλού, είχε αποτελέσει πρότυπο μοντέλο αυτοδιοίκησης, όντας υγιής Δήμος και με ιδιαίτερα αυξημένη οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική δραστηριότητα. Ήταν πολύ σημαντικό ότι όλες οι Κοινότητες είχαν ορεινούς και παραλιακούς οικισμούς, είχαν κοινούς στόχους, και στηρίζονταν οικονομικά κυρίως στον τουρισμό, την γεωργία κ.α. . Έτσι πολύ γρήγορα δημιουργήθηκε ένα υγιές κοινωνικό σύνολο. Ο κόσμος είδε άμεσα ότι έρχεται ένα καλύτερο μέλλον, συμμετείχε παντού, υπήρχε μια γενική ευφορία και αποδείχτηκε ότι το διάστημα αυτό ήταν το καλύτερο σε όλους τους τομείς συνολικά για όλη την περιοχή.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η εφαρμογή του Νόμου 3852/2010 και κατόπιν το π.δ. 105/2011 σίγουρα τραυμάτισε θανάσιμα την κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή της τοπικής κοινωνίας, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα των δημοτών και τελμάτωση ή απώλεια μικρών και μεγάλων έργων.
Δε θα ήταν υπερβολή να χαρακτηριστεί ως «έγκλημα» που οδήγησε στην διακοπή της επί σειρά ετών συνεχιζόμενης αναπτυξιακής πορείας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από την πρώτη ημέρα κατάργησης του Δήμου μας ήταν εμφανής η απογοήτευση των κατοίκων αλλά και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα φάνηκε και η
«παγωμάρα» των επενδυτών.
Εκτός όλων των μεγάλων προβλημάτων –που οι περισσότεροι από εσάς τα γνωρίζουν- ζούμε στην περιοχή μας τραγελαφικές καταστάσεις για τις οποίες θα μπορούσαμε να μιλάμε ώρες.
Ενδεικτικά: Το νέο Δημοτικό Σχολείο που ολοκληρώθηκε επί Δήμου Μακρύ Γιαλού σήμερα διοικητικά ανήκει στον ένα Δήμο και χωροταξικά στον άλλο.
Ο αστυνομικός σταθμός που υπάρχει στην περιοχή, δεν μπορεί να επέμβει και να ενεργήσει, για οποιοδήποτε συμβάν, σε όλη την ανατολική μεριά του πρώην Δήμου όπου ότι κι αν συμβεί θα πρέπει να έρθουν από το Α.Τ. Σητείας (απόσταση 40 χλ)
Η παραλία χωρίστηκε στην μέση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ο ΣΧΟΟΑΠ κόπηκε στα δύο όμως οι κάτοικοι θεωρούν την περιοχή ενιαία.
Οι Δήμοι δεν γνωρίζουν καν τα όρια τους και πολίτες ταλαιπωρούνται αφάνταστα για έκδοση οποιασδήποτε διοικητικής πράξης. «Στην αμφισβητούμενη ζώνη» πολίτης προσπαθεί χρόνια τώρα για έκδοση άδεια οικοδομής και έχει γίνει μπαλάκι μεταξύ των δύο Δήμων. Το ίδιο και για έκδοση άδειας υγειονομικού ενδιαφέροντος κ.ο.κ..
Το πρόβλημα της ύδρευσης τεράστιο. Η γεώτρηση και η δεξαμενή 1.000 κυβικών ολοκληρώθηκαν το 2009 από το Δήμο Μακρύ Γιαλού για την ύδρευση όλου του παραλιακού μετώπου. Η δεξαμενή είναι άδεια γιατί βρίσκεται στον ένα Δήμο ενώ η γεώτρηση (που σύμφωνα με την σχετική άδεια θα τροφοδοτούσε με νερό) βρίσκεται στον άλλο Δήμο. Σχεδόν κάθε βράδυ και ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες υπάρχει πρόβλημα υδροδότησης και ειδικά οι κατοικίες πάνω από τον περιφερειακό δεν έχουν καθόλου νερό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το δίκτυο, τις οικιακές συσκευές κλπ.
Από το 2010 και ενώ τελειώνει το 2024 εξαντλούμε τα τελευταία χρονικά περιθώρια με κίνδυνο να χαθεί ένα πολύ σημαντικό κληροδότημα για την ευρύτερη περιοχή, η ευγενική προσφορά αγάπης για τον τόπο του αείμνηστου κ. Χατζάκη Ν. Είναι εκεί όπου επρόκειτο να χωροθετηθεί το Πολυδύναμο Ιατρείο.
Θεωρούμε ότι έργα (βλ. Σχέδιο Πόλης ΣΧΟΟΑΠ) που είτε αφορούν και τις δύο πλευρές του πρώην Δήμου είτε έργα που πρέπει να γίνουν στην μία πλευρά και επηρεάζουν την άλλη(βλ. Αλιευτικό Καταφύγιο που επηρεάζει άμεσα την παραλία), αλλά και οποιοδήποτε μικρό ή μεγάλο έργο, θα έπρεπε για αυτά να αποφασίζει και να υλοποιεί η τοπική κοινωνία. Είναι αυτή που πρέπει να αποφασίζει τι θέλει για τον τόπο και να προγραμματίζει πως θέλει το μέλλον του, όπως την περίοδο της λειτουργίας του Δήμου Μακρύ Γιαλού.
Είναι λοιπόν γεγονός ότι η εφαρμογή του «Καλλικράτη» οδήγησε τα τελευταία χρόνια τον τόπο μας, τους κατοίκους, την οικονομική δραστηριότητα, την προοπτική που υπήρχε, σε έναν ατέρμονα κοχλία εσωστρέφειας, με ορατή από όλους μας τη δυσμενή κατάσταση, που έχει περιέλθει η ευρύτερη περιοχή.
H έξοδος από αυτή την άσχημη κατάσταση δεν μπορεί να γίνει με το υπάρχον διοικητικό μοντέλο.
Απαιτείται δραστική λύση και μάλιστα άμεσα!
ΠΡΟΤΑΣΗ – ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΑΝΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ:
ΣΧΕΤ: (Ν. 3852/2010), (Ν. 4600/2019), (ΣτΕ 545/2001), (ΟλΣτΕ38/2013).
Η πρόταση για επανίδρυση - επανασύσταση του Δήμου Μακρύ Γιαλού (που συνιστά μια εντελώς ιδιάζουσα περίπτωση αφού εκτός όλων των άλλων είναι ο μόνος διχοτομημένος π. Δήμος στην Ελλάδα) εκφράζει το καθολικό αίτημα των κατοίκων του γιατί αυτό που έχει συμβεί στην περιοχή σήμανε την πλήρη αποδιάρθρωση της διοικητικής οργάνωσης στον πρώην Δήμο, και δημιούργησε τεράστια προβλήματα με τρόπο που να καθιστά αναγκαία την άμεση και επείγουσα παρέμβαση του νομοθέτη, προκειμένου να υλοποιηθεί η συνταγματική επιταγή του άρθρου 101, το οποίο θεμελιώνει υποχρέωση του νομοθέτη να δρα κανονιστικά σε θέματα αυτοδιοικητικής οργάνωσης προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και του ίδιου του κράτους.
Λαμβάνοντας - στην περίπτωσή μας- πολύ σοβαρά υπόψη την μεγάλη απώλεια εσόδων για την τοπική Κοινωνία αλλά και το ίδιο το Κράτος με το υπάρχον διοικητικό μοντέλο.
Κατά πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ 545/2001, ΟλΣτΕ 38/2013) δεν είναι επιτρεπτή κατά το Σύνταγμα η δημιουργία πρωτοβάθμιων ΟΤΑ πολύ ευρείας περιφέρειας, ώστε να καταργείται ουσιαστικά η αποτελούσα τον πυρήνα των σχετικών συνταγματικών ρυθμίσεων, έννοια της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Η τοπικότητα, δηλαδή η αυτοδιοίκηση των τοπικών κοινωνιών σε ένα πρώτο επίπεδο, υπό στενή ή ευρύτερη έννοια ( γειτονικών οικιστικών μονάδων που αλληλοεξαρτώνται και μπορούν να αποτελέσουν λειτουργική διοικητική και πολεοδομική ενότητα), αποτελεί τον προστατευόμενο πυρήνα των σχετικών συνταγματικών διατάξεων και, ως εκ τούτου, οι εκάστοτε αυτοδιοικητικοί σχηματισμοί δεν μπορούν να τείνουν τεράστιοι, από άποψη μεγέθους, και σε αυτοδιοικητικά σχήματα καταδικασμένα να αποτύχουν αφού δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πολιτών.
Στην Ευρώπη, η Ισπανία για παράδειγμα (σε αναλογία με την Ελλάδα) έπρεπε να έχει 1.707 Δήμους και έχει 8.112 ενώ η Γαλλία έπρεπε να έχει 5.195 και έχει 34.965 και αυτό χωρίς τις ιδιαιτερότητες της χώρας μας (νησιά, γεωμορφολογία κλπ).
Ίσως πολλοί δεν γνωρίζουν ότι ο Δήμος Σητείας με έκταση 634 τ. χλμ. (σχεδόν διπλάσια σε σύγκριση με τον μέσο όρο των ΟΤΑ της χώρας) είναι ο μεγαλύτερος σε έκταση Δήμος της Κρήτης και ο Δήμος Ιεράπετρας ακολουθεί από κοντά στη δεύτερη θέση . Δεχόμενοι ότι και οι δύο Δήμοι έχουν τις καλύτερες προθέσεις είναι αδύνατο να ανταπεξέλθουν. Αυτός άλλωστε είναι και ο βασικός λόγος που η Ελληνική Βουλή με το Ν. 4600/2019 παρενέβη σε άλλες περιοχές για επανασύσταση 12 νέων Δήμων.
Στην Κέρκυρα με έκταση 613 τ. χλμ έγιναν 3 νέοι Δήμοι.
Στην Σάμο με έκταση 477 τ.χλμ και πληθυσμό 30 χιλ κάτοικοι έγιναν 3 νέοι Δήμοι Ο Δήμος Βελβεντού επανασυστάθηκε με πληθυσμό 3.654 κατοίκους κλπ.
Πιστεύουμε λοιπόν ότι μικρότερες και οργανωμένες αυτοδιοικητικές μονάδες μπορούν να λειτουργήσουν πιο ευέλικτα και πιο αποτελεσματικά.
Κριτήριο στην απόφαση ανασυγκρότησης της τοπικής αυτοδιοίκησης σε κάθε περίπτωση, είτε δηλαδή προς την κατεύθυνση της συνένωσης είτε της διάσπασης δήμων,
«πρέπει να είναι η προσφορότερη και αποτελεσματικότερη διοίκηση των τοπικών υποθέσεων προς τον σκοπό της τήρησης της συνταγματικής αρχής της ισότητας των παρεχομένων υπηρεσιών από τους ΟΤΑ προς τους πολίτες όλης της επικρατείας». Αυτό είναι και το βασικό κριτήριο το οποίο πρέπει να ληφθεί υπόψη και στην περίπτωσή μας.
Η επανασύσταση του Δήμου Μακρύ Γιαλού δύναται να γίνει όπως ακριβώς έγινε στην περίπτωση του Δήμου Βελβεντού και των άλλων Δήμων με το Νόμο 4600/2019 υλοποιώντας την συνταγματική υποχρέωση που έχει το κράτος να εξασφαλίζει ισόρροπη ανάπτυξη των περιοχών, ίση πρόσβαση των πολιτών σε αγαθά και υπηρεσίες και πραγματική εξασφάλιση της δυνατότητας σε αυτοδιοίκηση.
Αυτές λοιπόν ακριβώς οι ανάγκες, οι τοπικές ιδιαιτερότητες, αλλά και το τοπικό και δημόσιο συμφέρον, πρέπει να ληφθούν υπόψη, στην περίπτωσή μας, σε συνδυασμό και με μια σειρά κριτηρίων, τα οποία έχουν γίνει δεκτά από την Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ αριθμ. 38/2013 απόφασή της.
Τα κριτήρια αυτά είναι:
Κοινωνικά, οικονομικά, γεωγραφικά, αναπτυξιακά, ιστορικά πληθυσμιακά και χωροταξικά κριτήρια
Με αυτά, επιδιώκεται: εκτός των άλλων η γεωγραφική / χωρική ολοκλήρωση των διαφόρων κοινωνικών, διοικητικών και οικονομικών λειτουργιών, εξυπηρετήσεων και υποδομών που διασφαλίζουν συνθήκες βιωσιμότητας, ανάπτυξης και ισόνομης εξυπηρέτησης των πολιτών.
Είναι ακριβώς αυτό που επιδιώκουν και οι κάτοικοι του πρώην Δήμου Μακρύ Γιαλού και μέσα από την επικείμενη επανίδρυση οραματίζονται ένα καλύτερο μέλλον για τον τόπο και τα παιδιά τους.
Επιδιώκεται η επωφελέστερη ανάπτυξη της περιοχής η αποτελεσματικότερη διαχείριση των τοπικών υποθέσεων , η αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους Δημότες και η δυνατότητα της άμεσης διεκδίκησης για ότι χρειάζεται η κοινωνία και ο τόπος.
Η επανίδρυση του Δήμου θα σταματήσει την αιμορραγία, θα οργανώσει και θα προγραμματίσει δίνοντας έτσι μια νέα δυναμική για την παραγωγή πλούτου, μέσω κυρίως του τουρισμού, τις αγροτικές καλλιέργειες και τα πρώιμα κηπευτικά και τις επενδύσεις. Οι παραγωγές και η δυναμική θα αναβαθμίσουν σε σύντομο διάστημα το βιοτικό επίπεδο στην περιοχή και συνάμα θα προσδώσουν συνάλλαγμα στον κρατικό προϋπολογισμό.
Φυσικά με την ανάκαμψη αυτή και όντας υγιής και εύρωστος ο Δήμος μας, θα είναι κάτι καλό και για τους όμορους Δήμους αφού η οικονομική αλληλεπίδραση είναι αναπόφευκτη.
Διαδικαστικά ζητήματα:
ΣΧΕΤ: (Ν. 3852/2010), (Ν. 4440/2016), (Ν. 4583/2018), (Ν. 4590/2019), (Ν. 4600/2019).
Με την επανίδρυση του Δήμου Μακρύ Γιαλού και με την σύνταξη του Ο.Ε.Υ. προβλέπεται ότι οι κενές οργανικές θέσεις που προκύπτουν από τους Ο.Ε.Υ. εντάσσονται κατά προτεραιότητα στον προγραμματισμό προσλήψεων τακτικού προσωπικού, με βάση την κείμενη νομοθεσία (ν. 4590/2019) όπως έγινε και στην περίπτωση των 12 νέων Δήμων με τον Ν. 4600/2019
Επίσης, παρέχεται σε μόνιμους υπαλλήλους και σε υπαλλήλους ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) η δυνατότητα μετάταξης, κατά παρέκκλιση του Νόμου 4440/2016 (Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας), ) σε Δήμους , σε κενή οργανική θέση ή μεταφορά της θέσης τους και διατήρηση του μισθολογικού και βαθμολογικού τους καθεστώτος κατά την ειδικότερα οριζόμενη διαδικασία.
Ακόμα, με Κ.Υ.Α. μπορούν να ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα (Ν. 4590/2019).
Προβλέπεται η υπαγωγή, σύμφωνα με το άρθρ.91 του ν. 4583/2018 σχετικά με την εφαρμογή του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι» (υποβολή προς έγκριση, αποφάσεων του Ο.Ε.Υ. για σύσταση οργανικών θέσεων μόνιμου προσωπικού κλπ.)
Με υπουργική απόφαση ή με Κ.Υ.Α. και με γνώμονα την αρίθμ.73/2/2019 έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους μπορούν να ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα σχετικά:
Με την διαδικασία σύνταξης του σχεδίου προϋπολογισμού του Δήμου και υποβολής αυτού προς ψήφιση, στο Δ.Σ. παρέχεται δε η δυνατότητα κατά την κατάρτιση και την ψήφιση των προϋπολογισμών των δύο πρώτων οικονομικών ετών, μη ισοσκέλισης των εσόδων και δαπανών των ανταποδοτικών υπηρεσιών καθώς και η κάλυψη των δαπανών αυτών από κάθε είδους ανειδίκευτα έσοδα.
Με την διαδικασία κατάρτισης των μεταβατικών και οριστικών Ο.Ε.Υ. του συνιστώμενου Δήμου.
Με την διαδικασία και τους όρους διαδοχής στα ενοχικά και εμπράγματα δικαιώματα, την κυριότητα επί των ακινήτων, τις απαιτήσεις, υποχρεώσεις, συμβάσεις κλπ
Επίσης με ΚΥΑ μπορούν να ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα (περιεχόμενο έκθεσης ορκωτού ελεγκτή, συγκρότηση επιτροπής παρακολούθησης κλπ).
Οικονομική δαπάνη:
ΣΧΕΤ: ν. 3852/2010, ν. 4354/2015, ν. 4555/2018, ν. 4600/2019, ν.5056/2023, ν. 5079/2023
Από την επανίδρυση του Δήμου, προκαλούνται σε βάρος των προϋπολογισμών του οικείου ΟΤΑ (ΝΠΔΔ/φορείς της Γενικής Κυβέρνησης) και σύμφωνα με ελέγχους του ΥΠΕΣ και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους τα ακόλουθα οικονομικά αποτελέσματα:
Αντιμισθία αιρετών πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης
(βάσει του ν. 4354/2015 και των υπ’ αριθ. 54698/05.10.2018 και 72865/19.12.2018 Κ.Υ.Α.)
◻ Δαπάνη, από την κάλυψη του κόστους για τη σύσταση:
μίας (1) θέσης Δημάρχου (2.565 €)
τριών (3) θέσεων Αντιδημάρχων (3 Χ 1.282 €)
(συν μίας (1) θέσης Αντιδημάρχου η οποία είναι άμισθη) και μίας (1) θέσης του Προέδρου του Δ.Σ. (540 €).
Συνολικό ετήσιο κόστος ανέρχεται στο ποσό των 83.412,00 €.
• Δαπάνη, από την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων του συνιστώμενου Δήμου, για πληρωμή υπαλλήλων, το ύψος της οποίας εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα. (Οι ΚΑΠ όπως και η ΣΑΤΑ θα είναι αναλογικά και αποδίδεται από τα ειδικώς αναφερόμενα ποσά και με κριτήριο του μέγεθος του πληθυσμού).
Δαπάνη, από την κάλυψη των τελών των ανταποδοτικών υπηρεσιών, για πληρωμή υπαλλήλων το κόστος της οποίας εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα που καθορίζουν εν πολλοίς και το ύψος των ανταποδοτικών τελών.
• Εφάπαξ δαπάνη, από την καταβολή αμοιβής στον ορκωτό ελεγκτή - λογιστή, που διορίζεται για την απογραφή και αποτίμηση των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων, καθώς και των οικονομικών στοιχείων (ενεργητικό – παθητικό) το ύψος της οποίας καθορίζεται σε πραγματικό χρόνο.
Συμπεράσματα:
Με την επανίδρυση του Δήμου Μακρύ Γιαλού, αντιμετωπίζεται μια κραυγαλέα και κατάφωρη αδικία.
Δίνεται οριστική λύση σε μια αστοχία του «Καλλικράτη» που έχει φέρει σε οριακή κατάσταση τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής.
Αναμένεται να επηρεαστούν άμεσα θετικά οι κάτοικοι καθώς η εξέλιξη αυτή θα αναβαθμίσει το επίπεδό εξυπηρέτησής τους και θα προσδώσει νέες αναπτυξιακές προοπτικές με ευεργετικά γι αυτούς και τον τόπο αποτελέσματα.
Ο νέος Δήμο θα μπορεί σχεδόν άμεσα να ανταποκριθεί πληρέστερα και αποτελεσματικότερα στην εξυπηρέτηση των τοπικών υποθέσεων και στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.
Ο νέος Δήμος θα έχει τη δύναμη, να στηρίξει τη νικηφόρα εξωστρέφεια που θα φέρει εισοδήματα, θα εξασφαλίσει αγορές, θα υποστηρίξει την τοπική επιχειρηματικότητα, θα διευκολύνει την υποδοχή παραγωγικών επενδύσεων.
Ο νέος Δήμος Μακρύ Γιαλού διαθέτει όλα τα εφόδια που θα εξασφαλίσουν την διοικητική και οικονομική βιωσιμότητα του στο χρόνο κάτι που έχει αποδειχθεί στα χρόνια λειτουργίας του.
Θα βάλει τις βάσεις για πρόοδο και ανάπτυξη της περιοχής.
Επίλογος:
Μετά από τόσα χρόνια μπορούμε πλέον όλοι να αντιληφθούμε ότι το «γενικό ξήλωμα» των κεκτημένων με αγώνες στην χώρα μας, ξεκίνησε με το ν. 3852/10 την κατάργηση των Δήμων και μείωση αυτών από 1053 σε 325. Η συνέχεια ήρθε -και είναι σε εξέλιξη- για την υγεία, την παιδεία, την κατάργηση Δομών και Υπηρεσιών και τόσα άλλα.
Δείτε σήμερα τι γίνεται στον Νομό μας παλεύουμε για τα αυτονόητα (και φυσικά έτσι πρέπει να κάνουμε) να αγωνιζόμαστε για τα Νοσοκομεία μας, για τις Πανεπιστημιακές Σχολές , για τα Ειρηνοδικεία, για τα Υποθηκοφυλακεία και τόσα άλλα.
Εμείς εδώ οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής του πρώην Δήμου Μακρύ Γιαλού εκτός από τα παραπάνω παλεύουμε για ένα ακόμα: Να κρατήσουμε αυτόν τον ευλογημένο τόπο ζωντανό.
Για αυτό σας παρακαλούμε αποφασίστε με το χέρι στην καρδιά και βοηθήστε μας. Σας ευχαριστούμε
Οι Συντάξαντες Εμμανουήλ Ατζαράκης Στυλιανός Κουρουπάκης
Για την ΟΜΑΔΑ ΕΝΟΤΗΤΑΣ & ΕΠΑΝΙΔΡΥΣΗΣ ΔΗΜΟΥ ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ
Ο Πρόεδρος Χαράλαμπος Παπαδάκης