Λουκέτο στα μισά νηπιαγωγεία της χώρας

9:34 π.μ. - Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2016
09:12 π.μ. - Κυρ, 04/34/2016
Image: Λουκέτο στα μισά νηπιαγωγεία της χώρας

Κατά του υπουργείου Παιδείας στρέφονται οι νηπιαγωγοί καταγγέλλοντας το ότι σχεδιάζει την κατάργηση των μισών νηπιαγωγείων της χώρας.

Αφορμή αποτέλεσε η ρύθμιση που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου για την έρευνα σύμφωνα με την οποία για πρώτη φορά εισάγεται διαφοροποίηση του αριθμού των νηπίων σε περίπτωση που πρόκειται για νηπιαγωγείο απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης.
 
Έτσι σύμφωνα με τη νέα πρόταση, από την επόμενη χρονιά απαιτείται:
 
  • ένας νηπιαγωγός για τουλάχιστον 14 νήπια για τα αστικά κέντρα
  • πέντε νήπια σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης.
Μέχρι σήμερα η ρύθμιση προέβλεπε γενικά το λιγότερο επτά, και όχι πάνω από 25, νήπια ανά νηπιαγωγό. Το Συντονιστικό των νηπιαγωγών τονίζει τα εξής: «Αρχίζουν λοιπόν αθρόες συγχωνεύσεις-καταργήσεις νηπιαγωγείων ιδιαίτερα στην επαρχία, στην οποία τα παιδιά θα υποχρεώνονται να διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις για να φοιτήσουν σε νηπιαγωγείο με ό,τι κινδύνους εγκυμονεί αυτό». Αντίθετα, το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει ότι η ρύθμιση αυτή συμβάλλει τα μέγιστα σε ορθολογική κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού και εξοικονόμηση δαπανών.
 
Πιο συγκεκριμένα,  το συντονιστικό Νηπιαγωγών αναφέρει: 
 
Με το νέο σχέδιο ο ελάχιστος αριθμός των 7 νηπίων για την ίδρυση-λειτουργία Νηπιαγωγείων αυτόματα θα διπλασιαστεί για Νηπιαγωγεία αστικών περιοχών τα οποία θα λειτουργούν μόνο αν έχουν 14 νήπια! Για τις ημιαστικές περιοχές και την επαρχία θα αποφασίζουν οι περιφερειακοί διευθυντές για το ποιό Νηπιαγωγείο θα χαρακτηρίζεται ως απομακρυσμένο. Ως γνωστόν οι περιφερειακοί τοποθετούνται από την κυβέρνηση και βέβαια θα κληθούν να εφαρμόσουν τις κυβερνητικές εντολές για εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού καταργώντας και συγχωνεύοντας όσο μπορούν περισσότερα Νηπιαγωγεία.
 
Το κάθε Νηπιαγωγείο θα έχει το δικό του ιδιότυπο «barcode» και ανάλογα με το χαρακτηρισμό του θα λειτουργεί ως απομακρυσμένο ή όχι (4 νήπια ή 14 νήπια). Είναι κατανοητό ότι η σημασία που έχει ο χαρακτηρισμός είναι καθοριστική για τη λειτουργία Νηπιαγωγείου ή την κατάργησή του. Στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων θα δημιουργηθούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις, αφού κοντινά Νηπιαγωγεία θα έχουν διαφορετικό χαρακτηρισμό και άλλα θα μπορούν να λειτουργήσουν, ενώ άλλα θα καταργηθούν ή θα συγχωνευτούν. Τμήματα με μικρό αριθμό παιδιών τα οποία στεγάζονται σε μικρές αίθουσες –φαινόμενο συνηθισμένο λόγω της ελλιπούς μέριμνας για το κτιριακό, θα βρίσκονται στο έλεος της αβεβαιότητας για το θέμα της αναστολής της λειτουργίας τους.
 
Αρχίζουν λοιπόν αθρόες συγχωνεύσεις- καταργήσεις Νηπιαγωγείων ιδιαίτερα στην επαρχία, στην οποία τα παιδιά θα υποχρεώνονται να διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις για να φοιτήσουν σε Νηπιαγωγείο, με ό,τι κινδύνους εγκυμονεί αυτό. Επιπλέον, θα αυξηθεί κατακόρυφα το ποσοστό διαρροής στην υποχρεωτική αυτή βαθμίδα της εκπαίδευσης, λόγω του γεγονότος ότι πολλοί γονείς δε θα δεχτούν να στείλουν τα παιδιά τους σε Νηπιαγωγεία τα οποία δεν είναι κοντά στον τόπο κατοικίας τους.
 
Είναι αλήθεια ότι σε μία τέτοια οριακή κατάσταση που βιώνουμε ως χώρα και ως εκπαίδευση, το έδαφος είναι πρόσφορο για τη στοχευμένη από το Υπουργείο Παιδείας , μεθόδευση της διαμόρφωσης και προβολής προτάσεων από κάποιες σκιώδεις ομάδες του χώρου της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης προκειμένου να προωθηθούν νομοσχέδια με αντιπαιδαγωγικό και αντιεκπαιδευτικό, αλλά «φιλικό προς τους θεσμούς» χαρακτήρα μνημονιακής πολιτικής. Εμείς παλέψαμε και συνεχίζουμε να παλεύουμε: – για το «Νηπιαγωγείο της γειτονιάς», το Νηπιαγωγείο όπου το νήπιο (4-6 ετών) δε χρειάζεται να κάνει χιλιόμετρα για να το προσεγγίσει, – για το Νηπιαγωγείο όπου ο αριθμός των παιδιών να μην υπερβαίνει τα 15 ανά τμήμα (πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας εδώ και χρόνια τεκμηριωμένο πλήρως από παιδαγωγική άποψη). Δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να κλείσει σχολεία με γνώμονα τις καταστροφικές για την εκπαίδευση πολιτικές λιτότητας και το όφελος από τη μείωση του δημοσιονομικού κόστους.
• Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να μην προβεί σε κατάθεση αυτής της νομοθετικής ρύθμισης, η οποία έχει ως στόχο τη συρρίκνωση και τη διάλυση της προσχολικής εκπαίδευσης
• Καλούμε τη ΔΟΕ και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. να αναλάβουν πρωτοβουλίες μαζί με τους γονείς για τη μη κατάθεση της επίμαχης διάταξης
• Καλούμε όλους τους συναδέλφους να είναι σε εγρήγορση και να κάνουν συζητήσεις σχετικά με το θέμα στα πλαίσια των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε., καθώς επίσης και σχεδιασμούς για μορφές δράσης Το θέμα μας αφορά όλους, γιατί αν το Υπουργείο διπλασιάζει αυθαίρετα τον ελάχιστο αριθμό παιδιών για λειτουργία Νηπιαγωγείου, το οποίο ανήκει στην υποχρεωτική εκπαίδευση, ανοίγει ο δρόμος και για ανάλογες ρυθμίσεις σε επίπεδο τμήματος (πχ. αύξηση ελαχίστου αριθμού μαθητών για δημιουργία ολοήμερου τμήματος κά.) και στην υπόλοιπη εκπαίδευση.

ekriti.gr