Κ. Σπυριδάκη: «Τα σχολεία δεν μπορούν να ανοίγουν με κενά και μισό πρόγραμμα – Η Δημόσια Παιδεία δεν είναι πεδίο επικοινωνιακών πειραμάτων»

10:39 π.μ. - Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου 2025
10:09 π.μ. - Τρί, 23/39/2025
Image: Κ. Σπυριδάκη: «Τα σχολεία δεν μπορούν να ανοίγουν με κενά και μισό πρόγραμμα – Η Δημόσια Παιδεία δεν είναι πεδίο επικοινωνιακών πειραμάτων»

Δύο Αναφορές κατέθεσε στη Βουλή η Βουλευτής Λασιθίου του ΠΑΣΟΚ, Κατερίνα Σπυριδάκη, προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κα Σοφία Ζαχαράκη,

Δύο Αναφορές κατέθεσε στη Βουλή η Βουλευτής Λασιθίου του ΠΑΣΟΚ, Κατερίνα Σπυριδάκη, προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κα Σοφία Ζαχαράκη, αναδεικνύοντας το αδιέξοδο στο οποίο έχει οδηγηθεί η Δημόσια Εκπαίδευση με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Η πρώτη Αναφορά βασίζεται στην επιστολή της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Εκεί καταγγέλλεται ότι τα Ολοήμερα Σχολεία, αντί να στηρίζουν τις οικογένειες και να ενισχύουν τα παιδιά, υπολειτουργούν δραματικά. Ελλείψεις προσωπικού, καθυστερήσεις στις τοποθετήσεις και ανυπαρξία σταθερού σχεδιασμού οδηγούν σε μια εικόνα που, όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται, αποτελεί «ντροπή» για τη Δημόσια Εκπαίδευση. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Μαθητές που χάνουν ώρες δημιουργικής απασχόλησης και μελέτης. Γονείς που αναγκάζονται να στραφούν σε ιδιωτικές λύσεις. Και ένα σχολείο που αντί να λειτουργεί ως στήριγμα, αφήνει πίσω του κενά και ανισότητες.

Η Βουλευτής ζητά από το Υπουργείο άμεση και μόνιμη στελέχωση των Ολοήμερων, επαρκείς πόρους και σταθερότητα στον προγραμματισμό. «Η απαξίωση του Ολοήμερου Σχολείου δεν μπορεί να συνεχιστεί. Αποτελεί κορυφαία παιδαγωγική και κοινωνική προτεραιότητα», τονίζει.

Η δεύτερη Αναφορά αφορά τις καταγγελίες της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις οποίες η φετινή χρονιά ξεκίνησε με περισσότερες από 10.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών. Το αποτέλεσμα; Συμπτύξεις τμημάτων, περιορισμός ή και μη λειτουργία των ολοήμερων, απορρύθμιση του προγράμματος και χάος στις σχολικές μονάδες. Κι όμως, αντί η κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της για την έλλειψη μόνιμων διορισμών και τις καθυστερήσεις στις προσλήψεις αναπληρωτών, επέλεξε να ρίξει την ευθύνη στις άδειες κύησης και ανατροφής νεοδιόριστων εκπαιδευτικών.

«Ποιος μπορεί να το δεχθεί αυτό; Σε μια χώρα με οξύ δημογραφικό πρόβλημα, να στοχοποιούνται οι μητέρες επειδή διεκδικούν το αυτονόητο: άδεια μητρότητας;» σχολιάζει η Κατερίνα Σπυριδάκη, ζητώντας από το Υπουργείο να προχωρήσει σε:

Άμεση ολοκλήρωση των προσλήψεων για όλα τα κενά

Μόνιμους διορισμούς όπου υπάρχουν πάγιες ανάγκες

Εξίσωση δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών

Ουσιαστική ενίσχυση της ειδικής αγωγής και θεσμική, οικονομική αναγνώριση του έργου των εκπαιδευτικών

«Η Δημόσια Παιδεία δεν μπορεί να λειτουργεί με μπαλώματα και επικοινωνιακούς ελιγμούς. Χρειάζεται σχέδιο, συνέπεια και σεβασμό. Οι μαθητές και οι οικογένειές τους αξίζουν ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και ισότιμο σχολείο. Η απαξίωση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Η Παιδεία είναι το ισχυρότερο εργαλείο κοινωνικής δικαιοσύνης και το θεμέλιο μιας δίκαιης, δημοκρατικής κοινωνίας», σημειώνει η Βουλευτής Λασιθίου.