Ξεκίνησε η αφαίρεση υδρομέτρων για οφειλές άνω των 3.000 ευρώ

11:20 π.μ. - Πέμπτη, 4 Ιουλίου 2024
11:07 π.μ. - Πέμ, 04/20/2024
Image: Ξεκίνησε η αφαίρεση υδρομέτρων για οφειλές άνω των 3.000 ευρώ

Τι είπε ο Γ. Χατζάκης για αφαίρεση υδρομέτρων και εξαίρεση ευπαθών ομάδων

Με αφορμή την ενημέρωση για αφαίρεση υδρομέτρων σε οφειλέτες που δεν έχουν προβεί σε ρύθμιση ή εξόφληση του λογαριασμού ύδρευσης-άρδευσης, ο κ. Γιώργος Χατζάκης, Αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Ιεράπετρας, μίλησε στον Ηχώ 99,8.

Ο κ. Χατζάκης μας ενημέρωσε ότι ουσιαστικά ο Δήμος έχει ξεκινήσει μία καμπάνια από την αρχή του χρόνου για την είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών των δημοτών προς το Δήμο. Αν και αρκετοί πολίτες ανταποκρίθηκαν, ο κ. Χατζάκης ανέφερε ότι υπάρχουν ακόμα πολλές οφειλές και έτσι ο Δήμος θα προχωρήσει στις νόμιμες διαδικασίες που προβλέπονται από το νόμο προκειμένου να εισπραχθούν αυτά τα ποσά.

Η αφαίρεση υδρομέτρων ξεκίνησε από οφειλέτες που χρωστούν από 3.000 ευρώ και πάνω σε νερό ύδρευσης οι οποίοι αφού ενημερώθηκαν και τηλεφωνικά ώστε να προχωρήσουν σε ρύθμιση, δεν ανταποκρίθηκαν. Την ερχόμενη εβδομάδα, θα γίνει μία λίστα με όσους χρωστούν από 2.000 ευρώ και πάνω και στην συνέχεια θα προχωρήσουν με οφειλές που αφορούν το νερό άρδευσης. Οι οφειλές για νερό άρδευσης είναι λιγότερες. Από τα περίπου 3,5 εκατομμύρια ευρώ, οι οφειλές για νερό άρδευσης είναι περίπου στο ένα εκατομμύριο. Ωστόσο ο Δήμος θα προχωρήσει σε ενημερώσεις και αφαίρεση υδρομέτρων και σε αυτό το κομμάτι.

Όπως μας ενημέρωσε ο κ. Χατζάκης, όλα αυτά θα γίνουν λαμβάνοντας πάντα υπόψιν τα κοινωνικά κριτήρια. Υπάρχει πρόβλεψη στον κανονισμό για πολίτες οι οποίοι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και σε αυτή την περίπτωση ο Δήμος φυσικά δεν θα προχωρήσει σε αφαίρεση υδρομέτρων. Ο κ. Χατζάκης κάλεσε τους πολίτες που ανήκουν σε αυτές τις ομάδες να επικοινωνήσουν με τον Δήμο ώστε να προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν ότι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ανταπεξέλθουν. Στην συνέχεια, με απόφαση δημοτικής επιτροπής θα γίνουν οι αντίστοιχες διαγραφές χρεών ή ρυθμίσεις.

Η αφαίρεση υδρομέτρου είναι το ύστατο μέτρο σύμφωνα με τον κ. Χατζάκη. Ειδικά στην περίπτωση επιχειρήσεων υπάρχουν και άλλα μέτρα είσπραξης όπως η δέσμευση ΑΦΜ, η κατάσχεση εις χείρας τρίτων και τραπεζικών λογαριασμών. Υπάρχουν βέβαια κάποιες εταιρίες ή επιχειρήσεις που έχουν κλείσει ή έχουν πτωχεύσει και έτσι ο Δήμος είναι εξαιρετικά δύσκολο να εισπράξει αυτές τις οφειλές οι οποίες αποτελούν ένα αρκετά μεγάλο ποσό το οποίο φτάνει περίπου τις 200.000 ευρώ.

Σε περίπτωση αφαίρεσης τελικά του υδρομέτρου, το κόστος επανασύνδεσης ανέρχεται στα 50 ευρώ. Ο κ. Χατζάκης κάλεσε τους πολίτες να προχωρήσουν σε εξόφληση ή ρύθμιση των οφειλών. Όπως είπε, η ρύθμιση που είναι τώρα ενεργή είναι η πάγια ρύθμιση οφειλών προς όλο το δημόσιο τομέα στην οποία οι δόσεις που προβλέπονται είναι έως 24 και ανάλογα με τα εισοδηματικά κριτήρια του κάθε πολίτη μπορούν να φτάσουν μέχρι τις 48 δόσεις. Κάποιος που θα κάνει ρύθμιση για 24 δόσεις θα πρέπει να πληρώσει την πρώτη δόση εντός τριών ημερών και να είναι συνεπής με την υπόλοιπες ώστε να μην χαθεί η ρύθμιση. Επιπλέον, θα πρέπει να πληρώνει και τα τρέχοντα έξοδα και να μην τα αφήνει να μαζεύονται. Δυστυχώς, δεν προβλέπεται κάτι για διαγραφή προστίμων ή προσαυξήσεων που έχουν ήδη καταλογιστεί αλλά η ρύθμιση έχει πολύ ευνοϊκό επιτόκιο. Αυτό σημαίνει ότι ο τόκος που θα πληρώσει όποιος κάνει αυτή τη ρύθμιση θα είναι πολύ μικρότερος από αυτόν που θα πληρώσει εάν αφήσει τον λογαριασμό να τοκίζεται χωρίς να τον πληρώνει. Καθώς οι υπηρεσίες ύδρευσης και άρδευσης είναι ανταποδοτικές υπηρεσίες, όταν ο Δήμος δεν εισπράττει τις οφειλές των πολιτών τότε δεν μπορεί να προσλάβει εργαζομένους αλλά ούτε να συντηρήσει ή να αναβαθμίσει το δίκτυο.

Σε ερώτηση που τέθηκε από ακροατή για την τιμή του νερού σε σχέση με την ποιότητά του, ο κ. Χατζάκης απάντησε ότι η τιμή του νερού δεν εξαρτάται από με την ποιότητά του. Γνωρίζει ότι υπάρχουν σημεία του δικτύου τα οποία χρειάζονται αντικατάσταση καθώς δημιουργούν πρόβλημα στην ποιότητα του νερού και ο Δήμος έχει κάνει τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να αλλάξει αυτή η κατάσταση. Ωστόσο, για να γίνει αντικατάσταση του δικτύου και να έχουμε ποιοτικότερο νερό, θα πρέπει και οι πολίτες να είναι συνεπείς στις οφειλές τους.

Κλείνοντας, ο κ. Χατζάκης είπε ότι πιστεύει ότι με σωστή διαχείριση από όλους μας δεν θα έχουμε πρόβλημα με το νερό.