Σητεία: Αλλαγή πλεύσης από το Υπερταμείο - Προς ιδιωτικοποίηση το αεροδρόμιο «Βιτσέντζος Κορνάρος»
Ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης αποκάλυψε ότι δρομολογείται «πακέτο» για την αξιοποίηση 22 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και ο αερολιμένας «Βιτσέντζος Κορνάρος» της Σητείας
Μετά το αεροδρόμιο «Ι. Δασκαλογιάννης» των Χανίων, που έχει περάσει εδώ και μερικά χρόνια στην «ιδιοκτησία» της γερμανικής Fraport μαζί με 13 ακόμη περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, προς ιδιωτικοποίηση οδεύει ένα ακόμα υφιστάμενο αεροδρόμιο του νησιού μας, αυτή τη φορά ο αερολιμένας Σητείας.
Το αεροδρόμιο «Βιτσέντζος Κορνάρος» συγκαταλέγεται στη λίστα των 22 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας για τα οποία δρομολογείται η από κοινού παραχώρηση-αξιοποίησή τους, με βάση τα πλάνα του Υπερταμείου (ή όπως είναι ο επίσημος τίτλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας).
Η είδηση για το αεροδρόμιο της Σητείας, που βεβαίως και στο παρελθόν έχει βρεθεί ξανά στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος σε ό,τι αφορά σχέδια και σενάρια ιδιωτικοποίησης, βγήκε κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου Γρηγόρης Δημητριάδης, παρουσιάζοντας το επιχειρησιακό σχέδιο για την 3ετία 2022-2024.
Ο ίδιος αναφέρθηκε σε μια σειρά από σημαντικά έργα σε προετοιμασία ή σε εξέλιξη. Αυτά είναι:
Το πιλοτικό πρόγραμμα καταγραφής και αποτίμησης της αξίας 1.000 ακινήτων της ΕΤΑΔ, σε συνεργασία με τη Διοίκησή της και με τον σχετικό διαγωνισμό να ξεκινά μέσα στο 2022,
Η επανεκκίνηση της διώρυγας της Κορίνθου με αναβαθμίσεις στις αρχές Ιουλίου, και
Η ολοκλήρωση της προετοιμασίας του διαγωνισμού για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, με στόχο να βγει στον αέρα άμεσα και η σταδιακή ολοκλήρωση των μελετών για την αξιολόγηση αξιοποίησης για τα 22 υπόλοιπα αεροδρόμια.
Ειδικά για το θέμα των περιφερειακών αερολιμένων, ο ίδιος αποκάλυψε ότι δρομολογείται η παραχώρηση των 23 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων, που έχουν παραμείνει σε κρατικά χέρια, εκ των οποίων τα 22 αεροδρόμια (συμπεριλαμβανομένου του αεροδρομίου της Σητείας) θα πάρουν τον δρόμο της αξιοποίησης σε μια ενιαία οντότητα, ενώ ξεχωριστά θα προχωρήσει η παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Εδώ καταγράφεται μια αλλαγή πλεύσης από πλευράς Υπερταμείου, καθώς παλαιότερα υπήρχε η σκέψη τα 22 αεροδρόμια να μην οδηγηθούν «πακέτο» προς αξιοποίηση, αλλά να «σπάσουν» σε ομάδες βάσει στοχευμένων κριτηρίων, σενάριο που φαίνεται ότι απορρίφθηκε.
Για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, οι εξελίξεις είναι πιο άμεσες, καθώς ο διεθνής διαγωνισμός παραχώρησης, σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, αναμένεται να προκηρυχθεί έως τα τέλη Αυγούστου το αργότερο.
Για τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων και ο δημοτικός αερολιμένας «Βιτσέντζος Κορνάρος» της Σητείας, η διαδικασία είναι σε πολύ πιο πρώιμο ακόμα στάδιο και δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο επί του παρόντος χρονοδιάγραμμα.
Πάντως, αυτό που έγινε γνωστό είναι ότι η περίοδος παραχώρησης, τόσο των 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων, όσο και του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα είναι παρόμοια, δηλαδή θα αφορά σε μια περίοδο γύρω στα 30-40 έτη.
Τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία διαχειρίζεται σήμερα η ΥΠΑ, είναι τα ακόλουθα: Χίου, Αλεξανδρούπολης, Άραξου, Καρπάθου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Ν. Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου, Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης.
Δεν προχώρησαν - Είχε κινηθεί και στο παρελθόν προσπάθεια ιδιωτικοποίησης
Η είδηση για την επικείμενη προσπάθεια παραχώρησης του αεροδρομίου της Σητείας, όπως και των υπόλοιπων περιφερειακών αεροδρομίων, που έμειναν εκτός της παραχώρησης στη Fraport, δεν προξενεί βεβαίως έκπληξη.
Τα προηγούμενα χρόνια είχαν επίσης δει το φως της δημοσιότητας με πρωτοβουλίες και κινήσεις προετοιμασίας τότε εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, που όμως δεν προχώρησε την υπόθεση μέχρι τέλους.
Φαίνεται ότι πλέον το σκηνικό, τα δεδομένα είναι πιο ώριμα για να μπει στο «κάδρο» της αξιοποίησης μέσω και ιδιωτικής πρωτοβουλίας το αεροδρόμιο Σητείας από κοινού με τα άλλα 22 περιφερειακά αεροδρόμια.
Θυμίζουμε ότι το 2019 το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών αποφάσισε ότι για λόγους δημόσιου συμφέροντος, που συνδέονται με την τουριστική ανάπτυξη και την αύξηση του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος, είναι αναγκαία η διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, των οποίων η διαχείριση και λειτουργία γίνεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Στόχος αυτής της διερεύνησης ήταν η προετοιμασία και η κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης των ως άνω αεροδρομίων, λαμβάνοντας υπόψη τα λειτουργικά στοιχεία τους, καθώς και τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού τους.
Στο πλαίσιο αυτής της διερεύνησης, κρίθηκε αναγκαία και η εξέταση εναλλακτικών σχεδίων αξιοποίησης, περιλαμβανομένων και σεναρίων παραχώρησης, καθώς και μέσω ανάθεσης σύμβασης αξιοποίησης με τη μορφή ΣΔΙΤ.
Πηγή Νέα Κρήτη