Τα αποτελέσματα θα αναρτηθούν ηλεκτρονικά στο results.it.minedu.gov.gr αλλά και τα Λύκεια της χώρας
Με τον κωδικό τους θα πρέπει να προσέλθουν στα σχολεία όσοι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές εξετάσεις δεν δουν τους βαθμούς τους στο results.it.minedu.gov.gr που θα αναρτηθούν ηλεκτρονικά τα αποτελέσματα
Οι διευθυντές θα αναρτήσουν τις βαθμολογίες στις σχολικές μονάδες μόνο τις εκτυπωμένες καταστάσεις που περιλαμβάνουν τους κωδικούς και τους βαθμούς υποψηφίων. Με τον κωδικό τους ανά χείρας πρέπει να προσέλθουν στα σχολεία οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών Εξετάσεων προκειμένου να δουν τις βαθμολογιες τους.
Οι διευθυντές θα αναρτήσουν στις σχολικές μονάδες μόνο τις εκτυπωμένες καταστάσεις που περιλαμβάνουν μόνο τους κωδικούς και τους βαθμούς υποψηφίων.
Η επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλήνιων 2018 τονίζει στην εγκύκλιο το υπουργείο Παιδείας, θα γίνει την Παρασκευή.
«Σε περίπτωση που κάποιος υποψήφιος δεν έχει τον κωδικό του, παρακαλούνται οι Διευθυντές Λυκείων να γνωστοποιούν τα βαθμολογικά αποτελέσματα στον υποψήφιο με βάση τις αναλυτικές βαθμολογικές καταστάσεις που του έχουν αποσταλεί και οι οποίες περιλαμβάνουν και τα ονομαστικά στοιχεία των υποψηφίων» όπως αναφέρει εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, η οποία στάλθηκε στα Λύκεια.
Οι εκτιμήσεις για την κίνηση των βάσεων
Φέτος, σύμφωνα με τον κ. Κάτσικα, «υπάρχει ένα νέο τοπίο στις Πανελλαδικές Εξετάσεις που δεν έχει σημαντικά στοιχεία σύγκρισης με το περσινό. Και ως γνωστόν οι εκτιμήσεις για την κίνηση των βάσεων βασίζονται ουσιαστικά στη σύγκριση των δεδομένων της φετινής σχολικής χρονιάς με την περσινή και μερικές φορές και με την προπέρσινη».
Όπως εξηγεί ο κ. Κάτσικας παρουσιάζοντας τα φετινά δεδομένα:
«Ο αριθμός των εισακτέων αυξήθηκε φέτος κατά 3.966 θέσεις. Ωστόσο στην πραγματικότητα η αύξηση για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων είναι περίπου 2.000 θέσεις καθώς οι 1.866 αποτελούν το επιπλέον ποσοστό που δίνεται στους υποψηφίους των ΕΠΑ.Λ. Σαφώς ακόμη και αυτή η αύξηση θέσεων εισακτέων δεν είναι μικρή ωστόσο δεν αφορά τις σχολές υψηλής ζήτησης, πχ τις Ιατρικές στις οποίες τελικά έχουμε μία μικρή μείωση των εισακτέων από το Γενικό Λύκειο.
Πέρυσι, οι υποψήφιοι είχαν δικαίωμα να δηλώσουν σχολές επιλέγοντας δύο από τα πέντε διαθέσιμα επιστημονικά πεδία. Φέτος τα επιστημονικά πεδία περιορίστηκαν σε τέσσερα αφού οι Παιδαγωγικές σχολές δεν αποτελούν πλέον ξεχωριστό πεδίο αλλά μπορούν να δηλωθούν από όλους/όλες τους υποψηφίους όλων των πεδίων. Οι περυσινοί ενδιαφερόμενοι ήταν λίγοι και οι βάσεις των Παιδαγωγικών Σχολών ήταν χαμηλές. Φέτος οι ενδιαφερόμενοι είναι πολλαπλάσιοι και ο ανταγωνισμός πολύ μεγαλύτερος. Πόσοι όμως θα ενδιαφερθούν και με τί βαθμολογίες; Θα τις δηλώσουν υποψήφιοι με υψηλές βαθμολογίες ή μόνο με μέτριες και κάτω; Μηχανογραφικά δελτία δεν έχουν ακόμα συμπληρωθεί, άρα κανείς δεν ξέρει τις προτιμήσεις των υποψηφίων.
Παράλληλα ΤΕΙ στην Αθήνα πλέον δεν υπάρχουν. Έχουν συγχωνευτεί σε ένα μεγάλο ίδρυμα το οποίο έγινε πανεπιστημιακό. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που προέκυψε από τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. Μέχρι πέρσι πολλοί υποψήφιοι από την Αττική προσπερνούσαν τα ΤΕΙ και σημείωναν στο μηχανογραφικό τους Πανεπιστημιακές σχολές της Αθήνας και αμέσως μετά τις αντίστοιχες άλλων πόλεων. Θα επαναληφθεί αυτή η κίνηση φέτος που αντί για ΤΕΙ στην Αθήνα έχουμε το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής; Μηχανογραφικά δελτία δεν έχουν ακόμα συμπληρωθεί, άρα κανείς δεν ξέρει τις προτιμήσεις των υποψηφίων.
Επίσης, φέτος δόθηκε η δυνατότητα μετεγγραφής και σε αδέλφια που σπουδάζουν σε διαφορετική πόλη και αυτό σημαίνει ότι ένας διαφορετικός από πέρσι αριθμός υποψηφίων αναμένεται να δηλώσουν σχολές επαρχίας (τακτική τού «στρίβειν διά του αρραβώνος). Πόσοι θα είναι αυτοί, με τι βαθμολογίες και πως θα επηρεάσουν τις σχολές της επαρχίας που θα επιλέξουν κανείς δεν μπορεί να ξέρει.
Είτε πέσουν οι βάσεις είτε ανέβουν φέτος, κίνηση που έχει σαν βασικούς ρυθμιστές – τροχονόμους τόσο τα παραπάνω δεδομένα-ζητούμενα όσο και, βεβαίως τις φετινές επιδόσεις των υποψηφίων (άγνωστες) σε σχέση με τις περσινές, οι θέσεις θα καλυφθούν. Άρα το πώς θα κινηθούν οι βάσεις ανταποκρίνεται περισσότερο σε μια φαντασιακή ανάγκη των υποψηφίων και των οικογενειών τους».
Αισθητή πτώση στο 2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο
Στο πλαίσιο αυτό, όπως λέει ο κ. Κάτσικας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, «μπορούμε να μιλήσουμε με σιγουριά κυρίως για το 2ο Επιστημονικών Πεδίο (Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες) και για το 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής) καθώς και για τα Παιδαγωγικά τμήματα που κατανέμονται σε όλα τα Πεδία. Στο 2ο και 4ο Επιστημονικό Πεδίο είναι ξεκάθαρο ότι θα έχουμε πτώση των βάσεων εισαγωγής στα περισσότερα τμήματα. Σε αυτά που η κίνηση των βάσεων εισαγωγής αναμένεται να είναι αντίστροφη(άνοδος) είναι στα Παιδαγωγικά Τμήματα των δυο Πεδίων».
Μικρές αλλαγές στο 1ο και στο 3ο επιστημονικό πεδίο
Για το 1ο Επιστημονικό Πεδίο (Ανθρωπιστικές, Κοινωνικές και Νομικές Επιστήμες) και για το 3ο Επιστημονικό Πεδίο η κίνηση των βάσεων εισαγωγής είναι, σύμφωνα με τον κ. Κάτσικα, θολή. «Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο αναμένουμε μικρές αυξομειώσεις των βάσεων εισαγωγής με βασική τάση την πτώση ενώ στο 3ο Επιστημονικό Πεδίο οι Ιατρικές Σχολές δεν φαίνεται ότι μπορούν να υποχωρήσουν αισθητά από τα περσινά επίπεδα των βάσεών τους».
dikaiologitika.gr