Πρόκειται για μειώσεις της τάξεως του 50% στις οποίες προσανατολίζεται το υπουργείο Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη. Η απειλή του πορτοφολιού ήταν ανασταλτικός παράγοντας στη μαγκιά των δρόμων. Σε αυτό συμφωνούν οι περισσότεροι, οι οποίοι τονίζουν ότι είναι απαραίτητη η οδηγική παιδεία στην Ελλάδα.
Η μη χρήση κράνους στους δικυκλιστές, όπως και η μη χρήση ζώνης, που μπορούν να σώσουν ζωές, το πρόστιμο από 300 ευρώ μειώνεται σε 150 ευρώ και με την έγκαιρη πληρωμή τους στα 75 ευρώ. Η παραβίαση STOP υποχρεωτικής παραχώρησης προτεραιότητας, όπως και το αντικανονικό προσπέρασμα είναι παραβάσεις που τιμωρούνταν με 700 ευρώ πρόστιμο, το οποίο μειώνεται στα 350 ευρώ και περαιτέρω στα 175 ευρώ εάν η πληρωμή του γίνει άμεσα.
Η χρήση του κινητού τηλεφώνου την ώρα της οδήγησης μπορεί να κοστίσει μόλις 25 ευρώ αν η εξόφληση του προστίμου γίνει εντός 10 ημερών, τη στιγμή που πολλές φορές έχει κοστίσει ανθρώπινες ζωές. Για την ανάπτυξη υπερβολικής ταχύτητας, που αποτελεί και την κυριότερη αιτία των περισσότερων θανάτων στην άσφαλτο, καθώς ανήκει στις παραβάσεις υψηλού κινδύνου, υπάρχει και σε αυτή την περίπτωση μείωση στο ήμισυ του προστίμου.
Το βασικό είναι η παιδεία, η κουλτούρα και η μελέτη της αποτελεσματικότητας των μέτρων, το κόστος των προστίμων είναι δευτερεύουσας σημασίας, τονίζει ο πρόεδρος του ΕΣΥΠΡΟΤΑ (Εθελοντικός Σύλλογος Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων), κ. Γιάννης Λιονάκης.
Οι μειώσεις όπως εξήγησε ο κ. Νίκος Τόσκας θα γίνουν καθώς είναι υψηλά τα πρόστιμα και λόγω της κρίσης οι παραβάτες δυσκολεύονται να τα αποπληρώσουν. Μόνο δύο από το σύνολο του ΚΟΚ δε θα αλλάξουν σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Δημόσιας Τάξης, η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης.
Ρεπορτάζ: Φωτεινή Μαυροματάκη