Ν. Παπαβασιλείου: Δεν έχουμε γνώμη - Η επιτροπή των λοιμωξιολόγων αποφάσισε για τα παιδιά μας
Β. Μπούρας: Υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα και τη ζωή των παιδιών μας
Καλεσμένοι στην εκπομπή «Όλα στη Φόρα με το Νίκο Δασκαλάκη» ο κ. Παπαβασιλείου Πρόεδρος της Ένωσης Γονέων του Δήμου Ιεράπετρας και ο κ. Μπούρας Γ.Γ της ΑΣΓΜΕ (Ανωτάτη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας)
Δύο διαφορετικές προσεγγίσεις για το άνοιγμα της Γ΄Λυκείου.
Ο κ. Παπαβασιλείου ως πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Ιεράπετρας, τόνισε ότι η Ένωση Γονέων δεν μπορεί να έχει θέση για τον τρόπο ανοίγματος των σχολείων, αφού έτσι αποφάσισε η πλειοψηφία της επιτροπής των λοιμοξιολόγων.
Οι αποφάσεις όλων των συλλόγων Γονέων, 1ου Λυκείου, 2ου Λυκείου και ΕΠΑΛ του δήμου μας, που με ανακοινώσεις τους εκφράζουν τις ανησυχίες και αντιρρήσεις τους για τον τρόπο και το χρόνο ανοίγματος των σχολείων, αποτελεί δημοκρατικό τους δικαίωμα. Η πλειοψηφία όμως του ΔΣ της Ένωσης Γονέων, μετά την μεταξύ μας επικοινωνία, εκτίμησε ότι, αφού έτσι αποφάσισε η Επιτροπή των Λοιμοξιολόγων, εμείς δεν έχουμε λόγο για αυτό.
Όσον αφορά τα self test, ο κ. Παπαβασιλείου είπε πως είναι αναγκαίο μέτρο, αφορά μια απλή διαδικασία, όπως το μέτρημα του ζαχάρου. Επίσης, δεν είναι απαραίτητη η διαδικασία αυτή να γίνεται από ανθρώπους του χώρου της υγείας.
Ο κ. Μπούρας από την πλευρά του, απατώντας στον κ. Παπαβασιλείου, τόνισε ότι τα self test είναι μια υγειονομική πράξη που πρέπει να γίνεται από ειδικούς. Δεν μπορεί να επιβαρύνεται ο γονιός και να αναλαμβάνει την ευθύνη για μία διαδικασία που είναι υποχρέωση της πολιτείας και δεν μπορεί η πολιτεία να χρεώνει τα πάντα στην ατομική ευθύνη.
Το ίδιο έκανε η πολιτεία και στο θέμα της τηλεκπαίδευσης χωρίς να έχει εξασφαλίσει τα αναγκαία μέσα στις οικογένειες και στους εκπαιδευτικούς. Ούτε μπορεί να ακούγονται απόψεις «ειδικών » ,ότι ο ιός μολύνει το ίδιο όταν σε μία τάξη 25 m2 στοιβάζονται 25 παιδιά και το ίδιο με 13 παιδιά στην τάξη.
Τα σχολεία μπορεί να είναι ανοιχτά και ασφαλή με συνεχή και επαναλαμβανόμενα rapid test με συστηματική επιδημιολογική επιτήρηση.
Η τηλεκπαίδευση αποδεικνύεται πως εντείνει τα εκπαιδευτικά αδιέξοδα και τις κοινωνικές ανισότητες. Τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης μάθηση.
Τα σχολεία, οι υποδομές, οι συνθήκες υγιεινής πρέπει να αποτελούν χώρο που διασφαλίζει την υγεία των μαθητών και των οικογενειών τους.
Η αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων υπό τη συνθήκη της πανδημίας απαιτεί την οργάνωση ενός καθολικού δημόσιου πλέγματος μέτρων, διαδικασιών και υποδομών και υγειονομικής προστασίας και ασφάλειας.