Μ. Λουτσέτης για ΝΟΑΚ : Απαιτούμενη η σύνδεση με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

11:53 π.μ. - Δευτέρα, 5 Μαΐου 2025
11:05 π.μ. - Δευ, 05/53/2025
Image: Μ. Λουτσέτης για ΝΟΑΚ : Απαιτούμενη η σύνδεση με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Δείτε εδώ

ΝΟΤΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ, ΑΓΟΝΑΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ Η ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ  ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

Εμπλεκόμενοι Δήμοι

1.      Αγίου Βασιλείου

2.      Αμαρίου

3.      Φαιστού

4.      Γόρτυνας

5.      Αρχανών – Αστερουσίων

6.      Μινώα Πεδιάδος

7.      Βιάννου

8.      Ιεράπετρας

Η σύνδεση του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τις περιοχές που βρίσκονται στα νότια της Κρήτης, αποτελεί ένα μεγάλο θέμα.

Η σύνδεση του νέου αεροδρομίου τόσο με το οροπέδιο Λασιθίου, όσο και με την Ιεράπετρα αποτελεί κομβικό σημείο για την μελλοντική ανάπτυξη στο Λασίθι. Σε συνδυασμό με την αναμενόμενη οδική σύνδεση με τους δήμους Χερσονήσου και Αγίου Νικολάου το νέο αεροδρόμιο θα βοηθήσει καθοριστικά την τουριστική ανάπτυξη στον ανατολικότερο νομό της Κρήτης, αν υπάρξουν οι κατάλληλες οδικές συνδέσεις..

Αναγκαία η σύνδεση του αεροδρομίου με το νότιο Ρέθυμνο (Πλακιά)  και τη Μεσαρά ( Τυμπάκι ) μέσω του ΝΟΑΚ με κατασκευή κλάδου από τα Καστελλιανά προς το κόμβο Αρκαλοχωρίου και αεροδρομίου Καστελλίου, όσο και για σύνδεση του αεροδρομίου με Βιάννο – Ιεράπετρα και τη νότια πλευρά του Λασιθίου  μέσω του δρόμου Αρκαλοχώρι – Μάρθα – Βιάννος.

Μείζον θέμα για τους κατοίκους της Νότιας Κρήτης οι αναγκαίες οδικές συνδέσεις του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ και το Ηράκλειο, την νότια Κρήτη, τόσο τη νοτιοδυτική προς Μεσαρά όσο  και το νότιο Ρέθυμνο και την νοτιοανατολική προς Νότιο Λασίθι. ( Μύρτος – Γρα Λυγιά – Ιεράπετρα- Μακρύ Γιαλό )

Με βάση την κεντρική και σταθερή επιλογή για την κατασκευή ενός ΝΟΑΚ από το νότιο Ρέθυμνο  και το νότιο Λασίθι , από Πλακιά έως Ιεράπετρα, και για την ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη προτείνονται:

– Η σύνδεση του Α/Δ με το νότιο Ρέθυμνο και τη Μεσαρά να δρομολογηθεί μέσω του ΝΟΑΚ με κατασκευή κλάδου από τα Καστελλιανά προς κόμβο Αρκαλοχωρίου και Α/Δ Καστελλίου. Διαδρομή: Νότιο Ρέθυμνο, Τυμπάκι, Μοίρες, Άγιοι Δέκα, Πραιτώρια, Καστελλιανά, Αρκαλοχώρι, ΑΔ Καστελλίου, (που συνεχίζεται μέχρι Χερσόνησο).

Εναλλακτικές συνδέσεις με το Α/Δ Καστελίου  που προσθέτουν όμως 10 χιλιόμετρα παραπάνω η καθεμιά, μπορεί να είναι μέσω του δρόμου Πραιτώρια, Σκινιάς, Μάρθα, Αρκαλοχώρι και από Πραιτώρια μέσω Κουνάβων – Πεζών.

– Η σύνδεση του Α/Δ με Βιάννο -Ιεράπετρα ( νότιο Λασίθι ) μέσω του δρόμου Αρκαλοχώρι – Μάρθα – Βιάννος.

ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ ΖΗΤΟΥΝ :

1.      Επίσπευση της κατασκευής του ΝΟΑΚ από το Νότιο Ρέθυμνο έως την Ιεράπετρα: Άμεση ανάθεση της μελέτης Πραιτώρια- Καστελλιανά-Δεμάτι – Σκινιάς – Μάρθα και του κόμβου Καστελλιανά με κλάδο προς Αρκαλοχώρι.

2.      Ωρίμανση των μελετών και αδειοδότηση των έργων όλων των τμημάτων από το Νότιο Ρέθυμνο έως την Ιεράπετρα που ήδη έχουν μελέτες σε διάφορα στάδια.

3.      Επέκταση του δρόμου Χερσόνησος -Καστέλι – Αρκαλοχώρι μέχρι τον ΝΟΑΚ με άμεση ανάθεση ως μελέτη – κατασκευή του τμήματος Αρκαλοχώρι – Καστελλιανά με διαδικασίες και χρηματοδότηση βάσει του άρθρου 23 της Σύμβασης Παραχώρησης.

Οι παραπάνω 8 εμπλεκόμενοι Δήμοι οφείλουν σε κοινό αγώνα διεκδίκησης κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου μήκους 92 χιλιομέτρων που θα ενώνει τις πόλεις της νότιας Κρήτης με το νέο Αεροδρόμιο Καστελίου .

Η  νότια Κρήτη παράγει και προσφέρει στην Ελληνική οικονομία, και δικαιούται ίσης μεταχείρισης με τη βόρεια πλευρά του νησιού.

Μανώλης Λουτσέτης

Γρα Λυγιά Ιεράπετρας