Γιατί λένε όχι στην αξιολόγηση οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας στην Ιεράπετρα
Η ανακοίνωση του συλλόγου και οι δηλώσεις της προέδρου Κ. Φιλιππάκη
Αναφορικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών όπως αυτή προωθείται από την κυβέρνηση μιλά στον Ηχώ 99,8 η πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ιεράπετρα «Μαρία Λιουδάκη» κα Κατερίνα Φιλιππάκη.
Όπως είπε μεταξύ άλλων, ο εκπαιδευτικός καλείται να δημιουργήσει ένα «χαρτοφυλάκιο» ένα portfolio, το οποίο θα περιλαμβάνει μια σειρά δράσεων που θα πρέπει να γίνονται κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, πέρα από τα μαθήματα. Ο εκπαιδευτικός λοιπόν αξιολογείται ανάλογα με τις δράσεις και το εάν πέτυχε τους στόχους. Αυτό όμως σημαίνει, επιπλέον φόρτο εργασίας αλλά και μια μεγάλη γραφειοκρατία για τον εκπαιδευτικό. Θέλουν να βάλουν τον εκπαιδευτικό σε ένα «κανάλι» με ένα επιθεωρητή πάνω από το κεφάλι του. θα έπρεπε η αξιολόγηση να γίνει αλλιώς. Θα έπρεπε μεταξύ άλλων να επιδιωχθεί η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, τόνισε ανάμεσα σε άλλα η πρόεδρος του συλλόγου.
Ακούστε εδώ την κα Φιλιππάκη και στη συνέχεια διαβάστε την ανακοίνωση του συλλόγου εκπαιδευτικών «Μαρία Λιουδάκη».
Η απάντηση του Κλάδου θα είναι ενωτική και αποφασιστική ενάντια στην επίσπευση των διαδικασιών της αντιδραστικής αξιολόγησης από το ΥΠΑΙΘ – Δε θα περάσει
Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει την επικοινωνιακή διαχείριση αντί της ουσιαστικής αντιμετώπισης των αναγκών της δημόσιας εκπαίδευσης. Γι’ αυτόν τον λόγο δεν έχει προβεί σε κανένα θεσμικό διάλογο με τις Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες. Επέλεξε την απαξίωσή τους και τον δρόμο των διώξεων, με μηνύσεις στα ελληνικά δικαστήρια, των θέσεων και των αγώνων του εκπαιδευτικού κινήματος.
Η εξήγηση γι’ αυτό είναι μια. Έχοντας ως ξεκάθαρο στόχο τη συρρίκνωση και ιδιωτικοποίηση και των τριών βαθμίδων της εκπαίδευσης, προς τέρψη της άποψης του κ. Μητσοτάκη ότι οι μαθητές είναι πελάτες, ήθελε, πάση θυσία, να αποφύγει τον διάλογο και το εμπόδιο της εκπαιδευτικής κοινότητας νομίζοντας έτσι ότι θα επιβάλει την αντιεκπαιδευτική πολιτική της και την εφαρμογή αυτής.
Με αυτή τη στόχευση προχώρησε και στην επίσπευση των διαδικασιών για την εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης, έπειτα από τις γνωστές αιφνιδιαστικές τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια. Υπό το πρίσμα των παραπάνω, Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας είναι πασιφανές πως:
• Προσπαθούν να εμφανιστούν στην ελληνική κοινωνία ως μεταρρυθμιστές αλλά στην ουσία έχουν απορρυθμίσει την παιδαγωγική και συλλογική λειτουργία των σχολείων (εξοντωτική γραφειοκρατία, κατηγοριοποίηση σχολείων-εκπαιδευτικών-μαθητών, υπερεξουσίες σε μονοπρόσωπα όργανα κ.ά.). «Μεταρρυθμιστές» της απαξίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
• Προσπαθούν να εμφανιστούν ως καλοί τεχνοκράτες για την υλοποίηση της πολιτικής τους ενώ γνωρίζουν πως η ατομική αξιολόγηση για κατηγοριοποίηση και έλεγχο των εκπαιδευτικών δεν μπορεί να ξεκινήσει καθώς δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία τοποθέτησης των νέων σχολικών συμβούλων, ενώ είναι σε αρχικό στάδιο οι κρίσεις των διευθυντών σχολικών μονάδων. Η «άριστη» Υπουργός ούτε κρίσεις στελεχών, στα 4 χρόνια δεν μπορούσε να υλοποιήσει, και τώρα το επιδιώκει με fast track διαδικασίες, εξοργίζοντας ακόμη και τα δικά της στελέχη εκπαίδευσης. Εκβιάζουν ουσιαστικά με τον πιο χυδαίο τρόπο, μάλιστα λίγο πριν τις εθνικές εκλογές, τους χιλιάδες νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς με το να λένε: ότι αν «αν δεν αξιολογηθείτε, δε θα μονιμοποιηθείτε»
• Επιχειρούν μέχρι την τελευταία ημέρα παραμονής τους στην εξουσία να αλώσουν, να στραγγαλίσουν και να ελέγξουν ασφυκτικά το Δημόσιο Σχολείο και τον Εκπαιδευτικό φορτώνοντάς τον παράλληλα με κάθε ευθύνη για τα αρνητικά αποτελέσματα των δικών τους πολιτικών επιλογών.
• Πανηγυρίζουν ανιστόρητα ότι επιστρέφει η αξιολόγηση στον εκπαιδευτικό μετά από 41 χρόνια, συνδέοντάς την με τις πιο μαύρες σελίδες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, τον επιθεωρητισμό, που έχει καταδικαστεί συλλήβδην από την εκπαιδευτική κοινότητα και την ελληνική κοινωνία. Οι «άριστοι» προκειμένου να μετατρέψουν τα σχολεία σε επιχειρήσεις ούτε καν παίρνουν υπόψη τη διεθνή εμπειρία και το που οδήγησαν την εκπαίδευση τέτοιες επιλογές. Είναι τρανταχτή απόδειξη η άποψη της Νταϊάνας Ράβιτς, πρώην υφυπουργού Παιδείας των ΗΠΑ: «Σήμερα δεν πιστεύω πως η αξιολόγηση ή η επιλογή σχολείου μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης, όπως είχαμε ελπίσει. … Με άλλα λόγια, η αξιολόγηση μετατράπηκε σε εφιάλτη για τα ... σχολεία…. Η τρέχουσα έμφαση στην αξιολόγηση έχει δημιουργήσει στα σχολεία μια τιμωρητική ατμόσφαιρα. … Η εκπαιδευτική πολιτική που ακολουθούμε αναστατώνει τις κοινότητες, κατεδαφίζει σχολεία, εξαπατά τους μαθητές..»
Η εκπαιδευτική κοινότητα γνωρίζει, πως εδώ και 4 χρόνια , έχουμε μια πολιτική ηγεσία στο Υπουργείο Παιδείας που διοικεί με αυταρχισμό, απαξιώνει το έργο των εκπαιδευτικών, κρατά υποστελεχωμένα τα σχολεία και σε ομηρία τους νεοδιόριστους συναδέλφους, αλλά και τους αναπληρωτές με τις δηλώσεις περί αλλαγών στο σύστημα προσλήψεων, αυξάνει τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα μέσα στην πανδημία, έχει αφήσει στο έλεος τις υλικοτεχνικές υποδομές των σχολικών μονάδων.
Το εκπαιδευτικό κίνημα, ενωτικά, συλλογικά και αποφασιστικά είναι έτοιμο να αντιπαλέψει την πιο αντιδραστική εκπαιδευτική πολιτική απέναντι στο Δημόσιο Σχολείο. Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καλούμε:
• Όλους τους συναδέλφους να πάρουν μέρος στο κύκλο των έκτακτων Γενικών Συνελεύσεων που θα ξεκινήσουν το αμέσως ερχόμενο χρονικό διάστημα, ώστε να διαμορφωθεί ένα αγωνιστικό μέτωπο δράσης.
• Σε συντονισμό κινητοποιήσεων τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ.
• Σε ενημέρωση της κοινωνίας από τις Ομοσπονδίες για την επιχειρούμενη επίθεση απέναντι στο Δημόσιο Σχολείο, στους εκπαιδευτικούς και στη μόρφωση όλων των παιδιών.
Δε θα τους αφήσουμε, δε θα τους περάσει !!!
Για το Δ. Σ.
Η Πρόεδρος του Συλλόγου Η Γενική Γραμματέας
Αικατερίνη Φιλιππάκη Μαρία Κεχαγιά