Συνεταιρισμοί της Ιεράπετρας συμπορεύονται στο πρόγραμμα “VEGETA” με στόχο τη διείσδυση σε Ρουμανία, Πολωνία και Βουλγαρία – Δυναμική παρουσία στη διεθνή έκθεση του Βουκουρεστίου
Η εκπομπή «Ιεραπετρίτικη η Γη» ταξίδεψε σήμερα μέχρι τη Ρουμανία, εκεί όπου αυτές τις μέρες χτυπά η «καρδιά» της προώθησης των κρητικών κηπευτικών. Από τη διεθνή έκθεση αγροτικών προϊόντων στο Βουκουρέστι, ο εκπρόσωπος του Αγροτικού Συνεταιρισμού «Ανατολή», κ. Τριανταφυλλόπουλος, μετέφερε ζωντανά στην εκπομπή το κλίμα και τα πρώτα αποτελέσματα της παρουσίας των συνεταιρισμών της Ιεράπετρας – «Ανατολή», «Νότος» και «Κρητικό Περιβόλι » – που συμμετέχουν ενεργά στις δράσεις προώθησης φρέσκων κρητικών προϊόντων στη ρουμανική αγορά.
Ακούστε τι είπε στην αγροτική εκπομπή 'Ιεραπετρίτικη Γη"ο υπεύθυνος πωλήσεων της ομάδας παραγωγών " Ανατολή"κ. Τριανταφυλλόπουλος

Σε εξέλιξη βρίσκεται στο Βουκουρέστι η πρώτη δράση του τριετούς ευρωπαϊκού προγράμματος προώθησης κηπευτικών προϊόντων “VEGETA”, στο οποίο συμμετέχουν οκτώ αγροτικοί συνεταιρισμοί από όλη την Κρήτη, με έντονη την παρουσία της Ιεράπετρας.

Πρόκειται για μια στοχευμένη εξαγωγική προσπάθεια, με σκοπό την ενίσχυση της παρουσίας των κρητικών κηπευτικών προϊόντων στις αγορές της Ρουμανίας, της Πολωνίας και της Βουλγαρίας. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι συνεταιρισμοί: Ανατολή, Κρητικό Περιβόλι, Νότος, Ψαρή Φοράδα, και από τα Χανιά οι συνεταιρισμοί Κουντούρας, και Ελαφονησίου.
.jpg?w=320)
Η παρουσία στην έκθεση του Βουκουρεστίου συνοδεύεται από b2b επαφές, παρουσίαση προϊόντων, καθώς και ειδική εκδήλωση ενημέρωσης με προσκεκλημένους εκπροσώπους της αγοράς τροφίμων της Ρουμανίας, δημοσιογράφους και στελέχη της ελληνικής πρεσβείας.
Όπως τόνισε ο εκπρόσωπος του συνεταιρισμού “Ανατολή”, στόχος είναι η δημιουργία συντονισμένου εξαγωγικού μετώπου.

Η ενιαία παρουσία και η σύμπραξη των παραγωγικών δυνάμεων της Κρήτης ενισχύουν τη διαπραγματευτική ικανότητα απέναντι στις μεγάλες αλυσίδες, διευκολύνουν τη σταθερή τροφοδοσία και προσθέτουν αξία στο brand της Κρήτης.
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κρητικών προϊόντων –ασφάλεια, γεύση, χρήση ωφέλιμων εντόμων και ολοκληρωμένη διαχείριση– αποτελούν τα βασικά “όπλα” για διείσδυση σε αγορές υψηλών απαιτήσεων.
Το “VEGETA” συνεχίζει με επόμενες δράσεις σε Πολωνία και Βουλγαρία, ενώ το 2026 προγραμματίζεται η συμμετοχή στη μεγάλη διεθνή έκθεση Fruit Logistica στο Βερολίνο.
Η ενότητα και η κοινή εξαγωγική στρατηγική φαίνεται να είναι το «κλειδί» για την επόμενη ημέρα των κρητικών κηπευτικών στις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.