Επίσκεψη του 2ου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Ιεράπετρας στο Lovosice της Τσεχίας

10:37 π.μ. - Δευτέρα, 16 Δεκεμβρίου 2024
10:12 π.μ. - Δευ, 16/37/2024
Image: Επίσκεψη του 2ου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Ιεράπετρας στο Lovosice της Τσεχίας

Από τις 9 έως τις 16 Νοεμβρίου, μαθητές του 2ου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Ιεράπετρας συμμετείχαν σε πρόγραμμα κινητικότητας μαθητών στο πλαίσιο της Διαπίστευσης Erasmus που διαθέτει το σχολείο μας έως το 2027

Από τις 9 έως τις 16 Νοεμβρίου, μαθητές του 2ου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Ιεράπετρας συμμετείχαν σε πρόγραμμα κινητικότητας μαθητών στο πλαίσιο της Διαπίστευσης Erasmus που διαθέτει το σχολείο μας έως το 2027, επισκεπτόμενοι το Gymnasium of Lovosice στην Τσεχία. Στην αποστολή συμμετείχαν τρεις μαθήτριες και ένας μαθητής, συνοδευόμενοι από δύο καθηγήτριές τους. Οι μαθητές μας φιλοξενήθηκαν από οικογένειες Τσέχων μαθητών, βιώνοντας την καθημερινότητα και τη ζεστή φιλοξενία τους, απολαμβάνοντας μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν την κουλτούρα της χώρας. Στην επίσκεψη συμμετείχαν ταυτόχρονα μαθητές και μαθήτριες από σχολεία της Σουηδίας και της Πορτογαλίας, δίνοντας μια πολυπολιτισμική διάσταση στο πρόγραμμα. Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε τη διαπολιτισμική αλληλεπίδραση, τις φιλικές σχέσεις και τις γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών μας, αφήνοντάς τους με αξέχαστες αναμνήσεις.

Στο Gymnasium of Lovosice, όλοι οι μαθητές παρακολούθησαν μαθήματα και δραστηριότητες, στο πλαίσιο του αντίστοιχου προγράμματος σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Τσεχίας. Οι μαθητές συνεργάστηκαν σε ομάδες χρησιμοποιώντας ψηφιακές εφαρμογές με στόχο τη μελέτη του φυσικού περιβάλλοντος και την ευαισθητοποίηση γύρω από περιβαλλοντικά ζητήματα. Η συνεργατική αυτή δραστηριότητα ανέδειξε τη σημασία της τεχνολογίας στη διασύνδεση της εκπαίδευσης με την προστασία του περιβάλλοντος, ενισχύοντας τις επικοινωνιακές δεξιότητες και τη δημιουργικότητα των συμμετεχόντων.

Κατά την παραμονή τους, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν σημαντικά αξιοθέατα και να γνωρίσουν την τοπική πολιτιστική και φυσική κληρονομιά. Στο πλαίσιο αυτό ξεναγήθηκαν στο επιβλητικό, αναγεννησιακό κάστρο Nelahozeves και στο μουσείο- σπίτι του σπουδαίου ρομαντικού συνθέτη Antonín Dvořák, στην κεντρική Βοημία, μαθαίνοντας για την ιστορία και τη μουσική παράδοση της περιοχής.

Επισκέφθηκαν το εντυπωσιακό μνημείο φυσικής ιστορίας «Lord's Rock» (τσέχικα:

«Panská skála») που αποτελεί έναν μοναδικό γεωλογικό βραχώδη σχηματισμό από βασάλτη στα Σουδητικά όρη, κοντά στην πόλη του Novy bor της Βόρειας Βοημίας.

Οι μαθητές είδαν από κοντά την τέχνη της χειροποίητης κατασκευής των περίφημων κρυστάλλων της Βοημίας, στο εργαστήριο γυαλιού και κρυστάλλων του Jiri Pacinek και στο σχολείο εκμάθησης επεξεργασίας γυαλιού του Novy bor, ανακαλύπτοντας τις λεπτομέρειες μιας πανάρχαιας παράδοσης της περιοχής.

Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η επίσκεψη στην πόλη του Τερεζίν και στο ομώνυμο στρατόπεδο συγκέντρωσης που υπήρχε εκεί. Οι μαθητές και μαθήτριες της αποστολής βίωσαν ένα δυνατό μάθημα ιστορίας και σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, επισκεπτόμενοι την μικρή αυτή πόλη της Βοημίας, η οποία αποτέλεσε γκέτο Εβραίων, τσιγγάνων, κομμουνιστών και ομοφυλόφιλων κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Το ομώνυμο στρατόπεδο συγκεντρώσεως που υπήρχε στην πόλη αυτή αποτελούσε μέρος του ναζιστικού συστήματος για την «εξόντωση» των Εβραίων, ως μέρος της

« τελικής λύσης του εβραϊκού ζητήματος». Ενώ αρχικά προοριζόταν να φιλοξενήσει κρατούμενους από την Τσεχοσλοβακία, τελικά άνθρωποι από σχεδόν όλη την Ευρώπη απελάθηκαν εκεί.

Η συμμετοχή μας στο πρόγραμμα αυτό κορυφώθηκε με την επίσκεψη στην Πράγα, πρωτεύουσα της Τσεχίας. Οι μαθητές περιηγήθηκαν στο ιστορικό Κάστρο της Πράγας, την Παλιά Πόλη και το περίφημο Αστρονομικό Ρολόι, ανακαλύπτοντας την αρχιτεκτονική και την πλούσια ιστορία της όμορφης αυτής πόλης.

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα αυτό προσέφερε στους μαθητές μια πολύτιμη εμπειρία ζωής, ενισχύοντας τη συνεργασία, την αλληλοκατανόηση και την ευρωπαϊκή ταυτότητα, ενώ δόθηκε στους

μαθητές η δυνατότητα να διευρύνουν τους ορίζοντές τους, να δημιουργήσουν νέες φιλίες και να εμπνευστούν από τη διαφορετικότητα της ευρωπαϊκής κουλτούρας. Επιπλέον, η έκθεση σε νέες κουλτούρες και περιβαλλοντικά θέματα αποτέλεσε κίνητρο για περαιτέρω μάθηση και δράση για τους μαθητές και τις μαθήτριες όλων των χωρών (Ελλάδα, Τσεχία, Σουηδία, Πορτογαλία) που συμμετείχαν στην κινητικότητα αυτή.