Αεροδρόμιο Καστελίου: Σε τροχιά εκκίνησης το μεγάλο έργο
Χρηματοδοτήσεις για το νέο αεροδρόμιο
Δεσμεύσεις των αρμόδιων υπουργών θέτουν σε τροχιά εκκίνησης το μεγάλο έργο
Θετικά είναι τα νέα που έρχονται από την κυβέρνηση αναφορικά με το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου.
Μετά από σχετικές ερωτήσεις του βουλευτή Ηρακλείου του ΚΙΝ.ΑΛ. Βασίλη Κεγκέρογλου, οι αρμόδιοι υπουργοί Περιβάλλοντος και Υποδομών προέβησαν χθες, από το βήμα της Βουλής, σε δύο σημαντικές ανακοινώσεις: Όπως έγινε γνωστό, το υπουργείο Περιβάλλοντος θα χρηματοδοτήσει το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο του Δήμου Μινώα Πεδιάδος, το οποίο φαίνεται να τίθεται επιτέλους σε τροχιά εκκίνησης, ενώ ο υπουργός Υποδομών, κ. Καραμανλής, ανακοίνωσε με τη σειρά του ότι στις 22 Ιανουαρίου θα “πέσουν” οι υπογραφές για τη δανειακή σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη χρηματοδότηση του έργου.
Είχαν προηγηθεί χθες οι ερωτήσεις του γραμματέα της Κ.Ο. του ΚΙΝ.ΑΛ., κ. Κεγκέρογλου σχετικά με τις οδικές συνδέσεις με το νέο αεροδρόμιο, τη χρηματοδότηση, το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο του Δήμου Μινώα Πεδιάδας, αλλά και την επανεξέταση του ζητήματος των απαλλοτριώσεων για δικαιότερες αποζημιώσεις.
Συγκεκριμένα, αναφορικά με την οδική σύνδεση, ο κ. Κεγκέρογλου ζήτησε την προσθήκη κόμβου πρόσβασης από τον επαρχιακό δρόμο Αρκαλοχωρίου-Καστελίου στον δρόμο του αεροδρομίου, αλλά και τη βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών του οδικού τμήματος “αεροδρόμιο-Νότιος Οδικός Άξονας Κρήτης”.
Αποκρινόμενος ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης, συμφώνησε με τον κ. Κεγκέρογλου αναφορικά με τη σπουδαιότητα του έργου του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, ενώ επισήμανε ακόμη τη μεγάλη καθυστέρηση που σημειώθηκε τα προηγούμενα χρόνια.
Συγκεκριμένα, ο Κρητικός υπουργός δεσμεύτηκε ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος θα χρηματοδοτήσει το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο του Δήμου Μινώα Πεδιάδος. Η χρηματοδότηση θα γίνει μέσω του “πράσινου ταμείου” και αναμένεται να κοστίσει 500.000 ευρώ. Εξάλλου, η χρηματοδότηση θα γίνει σε δύο στάδια.
Το πρώτο στάδιο, που αφορά στην προέγκριση, θα ανατεθεί σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούλιο 2020. Το εν λόγω σχέδιο περιλαμβάνει τις χρήσεις γης και τους όρους δόμησης. Σύμφωνα με τον κ. Χατζηδάκη, το δεύτερο στάδιο θα προκηρυχθεί, παράλληλα, τον Φεβρουάριο του 2020. Η διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει 6 με 8 μήνες, προκειμένου ο ανάδοχος μελετητής που θα προκύψει από τη διαδικασία να ολοκληρώσει τη μελέτη μέσα σε διάστημα ενός έτους.
Επισημαίνεται ότι το δεύτερο στάδιο περιλαμβάνει 4 μελέτες και εγκρίσεις: την πολεοδομική, τη γεωλογική, τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, καθώς και την οριοθέτηση υδατορηγμάτων, αν υπάρχουν στη συγκεκριμένη περιοχή.
ΜΕ ΕΤΕπ
Στις 22 Γενάρη οι υπογραφές της σύμβασης
Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, ανακοίνωσε ότι στις 22 Ιανουαρίου θα υπογραφεί στην Αθήνα η δανειακή σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ, ούτως ώστε να χρηματοδοτηθεί το έργο όπως προβλέπεται στη σχετική σύμβαση που κυρώθηκε στη Βουλή.
Σχετικά με τις οδικές συνδέσεις, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι ο κόμβος σύνδεσης του δρόμου του αεροδρομίου με τον ΝΟΑΚ θα κατασκευαστεί από τον ανάδοχο στο πλαίσιο της σύμβασης. Αναφορικά με τον κόμβο σύνδεσης της επαρχιακής οδού Αρκαλοχωρίου-Γαζέπι Μύλου με τον δρόμο του αεροδρομίου, ο υπουργός ανέφερε χθες ότι είναι ευθύνη του υπουργείου και επιφυλάχθηκε να απαντήσει αναλυτικότερα και γραπτά για τη διαδικασία υλοποίησης.
Εξάλλου, ο υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι θα εξεταστεί το αίτημα που κατατέθηκε για δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό διάζωμα, και για το οδικό τμήμα “αεροδρόμιο-ΝΟΑΚ”. Ωστόσο, επισήμανε ότι δεν μπορεί να προβεί σε κάποια δέσμευση. Τέλος, ο κ. Καραμανλής συμφώνησε με το αίτημα για δικαιότερες αποζημιώσεις, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις που απαλλοτριώνεται μεγάλο μέρος της αγροτικής ιδιοκτησίας. Αξίζει να τονιστεί, τέλος, ότι ο κ. Κεγκέρογλου χαρακτήρισε ως θετικές τις ανακοινώσεις των υπουργών. Ωστόσο, τόνισε την ανάγκη υλοποίησης των εν λόγω δεσμεύσεων τόσο στο κομμάτι της χρηματοδότησης, όσο και στο κομμάτι της τήρησης των χρονοδιαγραμμάτων.
neakriti.gr