Οι προκρατήσεις δίνουν ελπίδα για μια καλή τουριστική σεζόν στην Ιεράπετρα

1:39 μ.μ. - Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2022
01:02 μ.μ. - Τετ, 09/39/2022
Image: Οι προκρατήσεις δίνουν ελπίδα για μια καλή τουριστική σεζόν στην Ιεράπετρα

Ο Γ. Χατζάκης μέλος της Ένωσης Ξενοδόχων Ιεράπετρας και ΝΑ Κρήτης στον Ηχώ για το τουριστικό προϊόν της Ιεράπετρας και τη Nήσο Χρυσή

Αισιόδοξα τα μηνύματα για τη νέα τουριστική περίοδο με βάση τις προκρατήσεις σύμφωνα με όσα δήλωσε στον Ηχώ 99,8 το μέλος της Ένωσης Ξενοδόχων Ιεράπετρας ,και ΝΑ Κρήτης κ. Γιώργος Χατζάκης . Κάνοντας αρχικά μια αναδρομή σχολίασε ότι, σε σχέση με το 2019, παρουσιάστηκε μια πτώση της τάξης του 70%-80% το 2020 λόγω της πανδημίας. Το 2021 το ποσοστό έφτασε στο 35% περίπου. Φέτος οι προκρατήσεις και τα μηνύματα είναι αισιόδοξα και φαίνεται ότι ο κόσμος έχει διάθεση να ταξιδέψει. Και πάλι όμως, η πορεία της πανδημίας, θα κρίνει σε ένα μεγάλο βαθμό και την πορεία του τουρισμού. Ο εμβολιασμός βέβαια «απελευθερώνει» τις μετακινήσεις όμως μεγάλο ρόλο παίζει τι ισχύει στις χώρες προέλευσης.

Στην περιοχή της Ιεράπετρας οι περισσότεροι επισκέπτες προέρχονται από χώρες της Κεντρικής Ευρώπης , Γερμανία, Αυστρία, Γαλλία, Πολωνία και ένα μικρότερο ποσοστό αφορά επισκέπτες από Αμερική, Ισραήλ. Οι Σκανδιναβοί που παλαιότερα ήταν μια δυνατή αγορά, φαίνεται να επιστρέφει και αυτό είναι ένα θετικό στοιχείο. Υπάρχει και ένα μικρό ποσοστό από μεμονωμένους επισκέπτες. Η πλειονότητα όμως επιλέγει τον μαζικό τουρισμό, τα πακέτα, για οικονομικούς λόγους και λόγους ασφάλειας, ανέφερε ο κ. Χατζάκης.

Τώρα ως προς τη νήσο Χρυσή θέμα για το οποίο γίνεται ιδιαίτερη συζήτηση τελευταία , υποστήριξε ότι η Χρυσή είναι ένας θησαυρός για την Ιεράπετρα. Η απαγόρευση της κρουαζιέρας στο νησί θα επηρεάσει σε ένα βαθμό τον τουρισμό της περιοχής. Πολλοί έρχονται στην Ιεράπετρα και στο πλαίσιο της παραμονής τους προγραμματίζουν ένα ταξίδι στη Χρυσή. Από την άλλη, εκείνοι που μένουν 10-15 μέρες σε ένα ξενοδοχείο επιζητούν μικρές αποδράσεις όπως είναι η Χρυσή ή το Κουφονήσι. Υπάρχουν και εκείνοι που έρχονται αποκλειστικά για το νησί. Όλα αυτά θα επηρεαστούν. Χρειάζεται λοιπόν να βρούμε τρόπους ώστε να συνεχιστούν οι εκδρομές αλλά με τη χαμηλότερη δυνατή όχληση στο περιβάλλον. Μέσα σε όλο αυτό όμως που συζητιέται θα πρέπει να δούμε ευρύτερα το τουριστικό προϊόν της Ιεράπετρας και πως θα προωθηθεί. Η πανδημία σίγουρα πήγε πράγματα πίσω. Χρειάζεται όμως μια ένωση δυνάμεων με τον δήμο ενδεχομένως να μπορεί να παίξει έναν συντονιστικό ρόλο. Πρέπει τα μνημεία να είναι επισκέψιμα. Να υπάρχει μια ολοκληρωμένη σελίδα τουριστικής προβολής του δήμου. Τα εμπορικά μαγαζιά να είναι ανοιχτά όλη μέρα. Ο επισκέπτης πχ από τη Χρυσή γυρίζει γύρω στις 4.00 το μεσημέρι τα μαγαζιά, εκτός των τουριστικών, είναι κλειστά και αυτό «χτυπά» αρνητικά, σημείωσε ο κ. Χατζάκης, τονίζοντας ότι στην Ιεράπετρα έχουμε παραλίες, καλό καιρό, ηλιοφάνεια, έχουμε μνημεία και όμορφα σημεία μέσα στην πόλη και σε συνδυασμό με τα χωριά και τις ιδιαίτερες ομορφιές τους, μπορούμε ένα φτιάξουμε ένα δυνατό brand name.