«Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΥΡΩ ΜΑΣ – 2024» έφτασε τις 150 παραστάσεις στην Κρήτη

9:37 π.μ. - Δευτέρα, 29 Ιουλίου 2024
09:07 π.μ. - Δευ, 29/37/2024
Image: «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΥΡΩ ΜΑΣ – 2024» έφτασε τις 150 παραστάσεις στην Κρήτη

Με την συμμετοχή μας στη δράση «ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ» της ΚΟΥΝΔΟΥΡΕΙΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Αγίου Νικολάου, «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΥΡΩ ΜΑΣ – 2024» σηματοδοτεί την 150τη παράσταση στην Κρήτη. Αυτή η αναγνωρισμένη πλέον Μορφωτική & Ψυχαγωγική παράσταση για όλες τις ηλικίες συμπληρώνει σήμερα 150 παρουσιάσεις (τα τελευταία δύο χρόνια), σε πλατείες πόλεων & χωριών, σχολικές αίθουσες, βιβλιοθήκες και στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Ηρακλείου.

Η παράσταση ανανεώνεται συνεχώς με νέα πειράματα και επιδείξεις, ώστε να διατηρεί το ενδιαφέρον του κοινού.

«Ο ΚΟΣΜΟΣ ΓΥΡΩ ΜΑΣ» είναι δημιούργημα του Βαγγέλη Φραγκιαδάκη που συνδυάζει τη γνώση των επιστημονικών αρχών που παρέχονται με την ψυχαγωγία ενός σόου με γρήγορο ρυθμό. Τον βοηθάει χαρακτηριστικά ο συνάδελφός του Βαγγέλης Φυτόπουλος που ενθαρρύνει τη συμμετοχή του κοινού ιδιαίτερα στην πρόβλεψη του τι θα συμβεί στα διάφορα πειράματα.

Ο Φραγκιαδάκης δημιούργησε και παρουσίασε την παράσταση πριν από μερικά χρόνια όταν ήταν Διευθυντής του Κέντρου Επιστημών Ithaka στην Ολλανδία. Είχε εμπνευστεί από τη δημιουργική προσέγγιση της επιστημονικής εκπαίδευσης που πρωτοστάτησε στο Lawrence Hall of Science στο Μπέρκλεϋ της Καλιφόρνια. Έχει δημιουργήσει δικά του πειράματα και χρησιμοποιώντας τοπικά καθημερινά αντικείμενα, από μπαλόνια, γυάλινα μπουκάλια μέχρι βραστά αυγά, συνδέεται άμεσα με τα παιδιά, τους δασκάλους, τις οικογένειες και τους πολίτες.

«Γεννήθηκα και μεγάλωσα εδώ και ήθελα να κάνω κάτι για τις επόμενες γενιές και την κοινωνία γενικότερα. Γιατί να μην έχουν τα παιδιά της Κρήτης τις ίδιες ευκαιρίες να μάθουν και να φαντάζονται με τους σύγχρονούς τους στην Ευρώπη ή την Αμερική;».

Ζωντανές παραστάσεις με τον Βαγγέλη Φραγκιαδάκη, παρουσιάστηκαν σε εκατοντάδες δημοτικά σχολεία και γυμνάσια στην Ολλανδία (και τώρα στην Κρήτη) και προβλήθηκε σαν τηλεοπτική σειρά, με τίτλο “Science Factory”, στην Ολλανδική Τηλεόραση για δύο χρόνια με μεγάλη επιτυχία.

Σκοπός της παράστασης είναι να εισαγάγει βασικές φυσικές αρχές του κόσμου μας με διασκεδαστικό και συναρπαστικό τρόπο. Οι θεαματικές επιδείξεις των αρχών του νερού, του αέρα, της θερμότητας της βαρύτητας της ατμοσφαιρικής πίεσης του Μαγνητισμού - Ηλεκτρισμού και της μηχανικής είναι τόσο μορφωτικές όσο και διασκεδαστικές! Με ένα μπαλόνι, ένα ποτήρι νερό, ένα αυγό, ένα κερί αποκαλύπτουν αρκετά μυστικά και τη μαγεία της φύσης και προετοιμάζουν σήμερα τους επιστήμονες του αύριο! Ο Βαγγέλης Φραγκιαδάκης, εμπλέκει το κοινό με ερωτήσεις από τη δική του εμπειρία και περιλαμβάνει την πρακτική συμμετοχή του σε πολλά πειράματα.

Η παράσταση καλλιεργεί την αγάπη του παιδιού για τη φύση, οξύνει την περιέργεια και την απορία στα παιδιά και υπενθυμίζει στους ενήλικες τις συναρπαστικές πτυχές του κόσμου στον οποίο ζούμε. Μέσα από το παιγνίδι, τη διασκέδαση και την εμπειρία η παράσταση ενθαρρύνει τα παιδιά να εξερευνήσουν περαιτέρω τον φυσικό κόσμο με ανοιχτό πνεύμα και περιέργεια και να επιδιώξουν και να απολαύσουν τη μελέτη και την εξερεύνηση της επιστήμης, της τεχνολογίας, της μηχανικής και των μαθηματικών.

Η παράσταση δημιουργήθηκε και παρουσιάζεται χωρίς οικονομική υποστήριξη από κανένα δημόσιο, ιδιωτικό ή άλλο φορέα. Οι παραστάσεις παρέχονται δωρεάν, σε όλα τα σχολεία και φορείς του Δήμου Ιεράπετρας. Για πιο απομακρυσμένες , περιοχές ζητείται μια συμβολική μικρή πληρωμή για τα έξοδα μεταφοράς.