Χρ.Σπίρτζης: Αυτοκινητόδρομος από την Κίσαμο ως τη Σητεία

3:10 μ.μ. - Τρίτη, 26 Μαρτίου 2019
03:03 μ.μ. - Τρί, 26/10/2019
Image: Χρ.Σπίρτζης: Αυτοκινητόδρομος από την Κίσαμο ως τη Σητεία

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου ΒΟΑΚ

Τη διαβεβαίωση πως προχωρούν όσα όσα η κυβέρνηση έχει πει, έδωσε από την Περιφέρεια Κρήτης, σήμερα, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.
 
Όπως είπε, τις επόμενες μέρες θα παραδοθούν προς χρήση τέσσερα έργα : 
το τμήμα Γούβες -Χερσόνησος, ο δρόμος της Μεσσαράς, η γέφυρα στο Χαμάζι, αλλά και όλο το έργο του Αποσελέμη. "Ο Αποσελέμης λύνει το πρόβλημα ύδρευσης δύο νομών για τρία χρόνια" - είπε ο κ.Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας ότι εκκρεμούν οι αγωγοί διασύνδεσης, καθώς επίσης και τα δίκτυα τα οποία πρέπει να "τρέξουν" οι Δήμοι.
 
Για τον ΒΟΑΚ ανέφερε πως υπάρχουν όλα τα εργαλεία για να συνεχιστούν οι διαγωνισμοί, ενώ τόνισε το "χρόνο ρεκόρ" στον οποίο έγιναν οι τεχνικές μελέτες.
 
Αναφορικά με το θέμα των διοδίων, επανέλαβε ότι τα αυτοκίνητα των μονίμων κατοίκων δεν θα πληρώνουν διόδια!
 
Μιλώντας για το σχεδιασμό για το νέο Βόρειο Οδικό Άξονα του νησιού, ο κ.Σπίρτζης μίλησε για αυτοκινητόδρομο από την Κίσσαμο ως τη Σητεία και παρέπεμεψε σε μετρήσεις και προβλέψεις, έρευνες και απογραφές, την καταγραφή κυκλοφοριακών φόρτων, τη συλλογή δεδομένων που έγινε αλλά και τις μετρήσεις με αυτογραφικά μηχανήματα. Όλα αυτά τα στοιχεία που μελετήθηκαν από το καλοκαίρι του 2018 ως το Νοέμβριο του ίδιου έτους, συνδυάζονται με το δεδομένο της υψηλής κυκλοφορίας από τους επισκέπτες της Κρήτης κι έτσι ... "Μπορούμε με μεγάλη ασφάλεια να έχουμε μια σοβαρή ρεαλιστική προσέγγιση" - είπε ο υπουργός.
 
Ο κ.Σπίρτζης αναφερόμενος στα δεδομένα, είπε ότι μεγαλύτερη κυκλοφορία καταγράφεται στο δρόμο Γαζί - Ανώγεια - Ηράκλειο -γύρω στις 23.000 οχήματα ημερησίως αλλά και στον Καρτερό με το αντίστοιχο νούμερο να αγγίζει τις 34.000.
 
"Αν πηγαίναμε με τη νεοφιλελεύθερη λογική, σαν κι αυτή της ΝΔ, δε στέκει να μπουν διόδια! Δεν έχει λογική!" - είπε σχολιάζοντας το δεδομένο της κυκλοφορίας κάτω των 20.000 οχημάτων στα υπόλοιπα τμήματα του οδικού δικτύου.
 
Αναφορικά με τη χρηματοδότηση για τα 181 χλμ. του ΒΟΑΚ που επιλέγησαν τελικά, μετά και τις μετρήσεις, έναντι του μικρότερου δρόμου που θα είχε μεγαλύτερο κόστος, ο κ.Σπίρτζης έκανε λόγο ένα βιώσιμο έργο παραχώρησης, που θα υλοποιηθεί. "Το σενάριο που επιλέξαμε είναι ελκυστικό για τους επενδυτές" - είπε, παραδεχόμενος ότι το έργο αυτό θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια. "Μαζί με το αεροδρόμιο Καστελλίου θα αναβαθμίσουν σε όλα τα επίπεδα το νησί" - είπε ο Χρ.Σπίρτζης, προσθέτοντας πως "πρέπει να πάμε σε μια νέα εποχή για την Κρήτη, γιατί το αξίζει".
 
Αναφερόμενος στις πρόσφατες καταστροφές από την κακοκαιρία είπε ότι "οι υποδομές δεν είχαν τύχει της επιμέλειας που έπρεπε να έχει το νησί και οι Κρητικοί".
 
Αναφορικά με την αξιολόγηση των προσφορών, ανέφερε πως στόχος είναι οι διαδικασίες να έχουν ολοκληρωθεί το αργότερο, το Φθινόπωρο του 2019. "Δεν κατεβάζουμε τα μολύβι. Είμαστε βέβαιοι ότι θα κερδίσουμε και θα συνεχίσουμε τον ΒΟΑΚ" - είπε.
 
Ο προϋπολογισμός και για τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ θα ανέλθει στα 1,7 δις. ευρώ και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του φτάνει τα 4-5 χρόνια.
 
Ο περιφερειάρχης Στ.Αρναουτάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του για το τελικό σενάριο, λέγοντας: "Επιτέλους υπεγράφη η οριστική χάραξη που βρίσκει σύμφωνη την Περιφέρεια" και κάλεσε τον κ.Σπίρτζη να δώσει εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες για να τρέξουν το τμήμα Άγιος Νικόλαος -Σητεία. "Είναι μία αδικία απέναντι στο Λασίθι και πρέπει να το δείτε" - είπε ο περιφερειάρχης.
 
Το σενάριο που επιλέχθηκε για το ΒΟΑΚ
Ο κ.Σπίρτζης τάχθηκε κατά της λογικής του "μικρού δρόμου" που προτάσσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εξηγώντας ότι ένα μικρότερο έργο θα χρειαζόταν περισσότερες σήραγγες άρα θα συνιστούσε μεγαλύτερο κόστος.
 
Τελικά όπως είπε, επιλέχθηκε η επιλογή των 105 νέων χιλιομέτρων με διπλή διατομή, με 24 χιλιόμετρα σήραγγες, 18 χιλιόμετρα γέφυρες και παραχώρηση για 35 χρόνια.
 
 
cretalive.gr