Εξηγήσεις για τη «στενωπό», όπως χαρακτηριστικά την περιγράφει, που διαμορφώνεται στο υπό κατασκευή νέο τμήμα Γουβών-Χερσονήσου του ΒΟΑΚ στο ύψος του Αποσελέμη, λόγω της απουσίας της λεγόμενης ΛΕΑ (βοηθητικής λωρίδας), ζητά με κοινοβουλευτική παρέμβασή του ο Βασίλης Κεγκέρογλου.
Σε επερώτησή του προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ο γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜ.ΑΡ. και βουλευτής Ηρακλείου επισημαίνει την επικινδυνότητα της «άστοχης στενωπού» στον Αποσελέμη του τμήματος Γουβών-Χερσονήσου και ζητά να τροποποιηθεί προς όφελος της οδικής ασφάλειας των πολιτών.
Η παρέμβαση-διαμαρτυρία του βουλευτή εστιάζει στο συγκεκριμένο σημείο, στο ύψος του Αποσελέμη. Ωστόσο, από ό,τι γίνεται αντιληπτό, έχει διαφύγει της γενικής προσοχής του κόσμου μια σημαντική παράμετρος: Ο νέος ΒΟΑΚ, με βάση τους διαγωνισμούς που προκηρύχθηκαν το καλοκαίρι, και στο πλαίσιο των οποίων είχε εκδηλωθεί πρόσφατα επίσημα ενδιαφέρον από εταιρείες και κοινοπραξίες, δεν προβλέπεται να έχει de facto βοηθητική λωρίδα σε όλο το μήκος του έργου που προωθείται. Βοηθητική λωρίδα (και άρα χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν ΛΕΑ) θα υπάρχει στο λεγόμενο “πυρηνικό” κομμάτι του ΒΟΑΚ, από Χανιά μέχρι Χερσόνησο, που προωθείται με σύμβαση παραχώρησης.
Το κομμάτι από Χερσόνησο μέχρι Νεάπολη που προκηρύχθηκε και προωθείται με διαγωνισμό ΣΔΙΤ δεν προβλέπει απαραίτητα βοηθητική λωρίδα, ίσα-ίσα το πιθανότερο είναι να μην έχει. Όπως ομοίως ισχύει και για το 3ο κομμάτι, Νεάπολης-Αγίου Νικολάου, που θα φτιαχτεί ως δημόσιο έργο.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι αρχικά προβλεπόταν η κατασκευή του ΒΟΑΚ μόνο στο τμήμα Χανίων-Ηρακλείου, για την ακρίβεια Χανίων-Χερσονήσου, με αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού άξονα. Έπειτα, όμως, από απόφαση του πρωθυπουργού και κατόπιν παρεμβάσεων από τον περιφερειάρχη και τοπικούς φορείς, αποφασίστηκε αλλαγή πλάνων, και επέκταση του έργου του ΒΟΑΚ μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, σε μια εξέλιξη βεβαίως που δικαίωσε εν μέρει τις προσδοκίες, αφού έμεινε εκτός κάδρου η περιοχή της Σητείας.
Στο έργο του ΒΟΑΚ ενσωματώθηκε λοιπόν και το τμήμα από Χερσόνησο μέχρι Άγιο Νικόλαο, με διαφορετικές όμως προδιαγραφές.
Για το βασικό τμήμα Χανίων-Χερσονήσου, που βγήκε σε διαγωνισμό παραχώρησης, θεωρείται δεδομένο ότι ο νέος ΒΟΑΚ θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν τη βοηθητική, δηλαδή θα έχει τα ίδια χαρακτηριστικά με τους άλλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, όπως η Εγνατία οδός, η Ιονία οδός κ.τ.λ. Για το τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, το πιθανότερο τεχνικά είναι ο νέος ΒΟΑΚ να διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, χωρίς όμως βοηθητική λωρίδα. Δηλαδή δε θα διαθέτει τυπικά χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου αλλά δρόμου ταχείας κυκλοφορίας.
Η ερώτηση Β.κεγκέρογλου : «Η στενωπός στον Αποσελέμη»
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης του Βασίλη Κεγκέρογλου για τη «στενωπό» στον Αποσελέμη έχει ως εξής:
«Κύριε Υπουργέ, όπως γνωρίζετε, ολοκληρώνεται η κατασκευή του οδικού έργου “Τμήμα Γουβών-Χερσονήσου” του ΒΟΑΚ που ξεκίνησε από το 2013.
Αφορά ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με τέσσερις (4) λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης σε κάθε ρεύμα, με μια εξαίρεση στο σημείο κοντά στον Αποσελέμη που δημιουργείται “στενωπός”.
Συγκεκριμένα, πριν τον Αποσελέμη και στο σημείο πριν διαχωριστεί το ένα ρεύμα κυκλοφορίας από το άλλο, φαίνεται ότι δημιουργείται “στενωπός”, αφού δε θα υπάρχει Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης ούτε στο ένα ρεύμα, ούτε στο άλλο, και επιπλέον οι τέσσερις λωρίδες έχουν λιγότερο πλάτος για σημαντικό μήκος.
Επειδή η “στενωπός” αυτή δημιουργείται λόγω κάποιων τοιχίων αντιστήριξης που είχαν κατασκευαστεί στο παρελθόν για να αντιμετωπίσουν “κατάρρευση” των πρανών, όταν όμως ο δρόμος είχε από μία λωρίδα σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας και επειδή η “στενωπός” αυτή είναι παραπάνω από σίγουρο ότι θα προκαλεί συνεχώς ατυχήματα, ερωτάσθε, κύριε υπουργέ:
* Η “στενωπός” προβλέπεται από την υφιστάμενη μελέτη ή είναι κατασκευαστική αστοχία;
* Αν προβλέπεται από την υφιστάμενη εγκεκριμένη μελέτη (κακώς!!!), προτίθεστε να δώσετε οδηγίες για την τροποποίησή της, ώστε να βρεθεί άλλος τρόπος στήριξης των πρανών χωρίς να δημιουργείται “στενωπός” από τα τοιχία που πρέπει να αποξηλωθούν για να έχει ο δρόμος τα ίδια γεωμετρικά χαρακτηριστικά και σε αυτό το σημείο;».
neakriti.gr