Χανιά: Καταγγέλλουν τη Fraport για προσβλητική συμπεριφορά σε άτομα ΑμΕΑ

7:30 μ.μ. - Κυριακή, 4 Μαρτίου 2018
07:03 μ.μ. - Κυρ, 04/30/2018
Image: Χανιά: Καταγγέλλουν τη Fraport για προσβλητική συμπεριφορά σε άτομα ΑμΕΑ

Όταν ζήτησαν βοήθεια από υπαλλήλους της εταιρείας η απάντηση που έλαβαν ήρθε σαν το "κερασάκι στην τούρτα"

Σοβαρή καταγγελία σε βάρος της Fraport για τον τρόπο που αντιμετωπίζει άτομα ΑμΕΑ κάνει ο  Παγκρήτιος Αθλητικός Σύλλογος Κινητικά Αναπήρων και Παραπληγικών με την επωνυμία «Αετοί Κρήτης», με αφορμή περιστατικό που σημειώθηκε στις 31 Μαρτίου με μέλη του συλλόγου, κατά την επιστροφή τους από την Αθήνα, στο Αεροδρόμιο Χανίων.
 
Σύμφωνα με τα όσα καταγγέλει ο Σύλλογος, τα μέλη του συλλόγου, άτομα με αναπηρία, υπέστησαν πρωτοφανή ταλαιπωρία για την παραλαβή των αποσκευών και του εξοπλισμού τους, ενώ όταν ζήτησαν βοήθεια από τους υπαλλήλους της εταιρείας, έλαβαν την απάντηση οτι η εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη να παρέχει κάποια διαφορετική υπηρεσία και για οποιοδήποτε παράπονο να απευθυνθούν στην ιστοσελίδα.
 
Στην δημόσια επιστολή - διαμαρτυρία του Συλλόγου, περιγράφεται το περιστατικό καθώς και κάλεσμα προς την Fraport για αλλαγή της πολιτικής αυτής, που θίγει και προσβάλει τα άτομα με αναπηρία.
 
Το περιστατικό όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση έχει ως εξής:
 
Την 31-3-2018 ταξιδέψαμε στην Αθήνα με την πρωινή πτήση προκειμένου να λάβουμε μέρος σε αγώνες μπάσκετ στα πλαίσια της 7ης αγωνιστικής Πρωταθλήματος. Επιστρέψαμε την ίδια ημέρα με τη βραδινή πτήση των 21.55 και φτάσαμε στο αεροδρόμιο των Χανίων γύρω στις 11.30 το βράδυ.
 
Κατά την άφιξη και είσοδό μας στον χώρο παραλαβής αποσκευών, έπρεπε η ομάδα των αθλητών μας, αποτελούμενη από άτομα με αναπηρία, με μειωμένη κινητικότητα, να διασχίσουν όλα τα σημεία παραλαβής αποσκευών για να φτάσουν στο τελευταίο σημείο που βρίσκεται στο δυτικότερο μέρος του αεροδρομίου.
 
Εκεί περιμένοντας να παραλάβουμε τις τσάντες μας και τον αθλητικό εξοπλισμό μας (αγωνιστικά αμαξίδια μπάσκετ), μας ενημέρωσαν ότι αφού πάρουμε τις τσάντες μας θα πρέπει οι ίδιοι να παραλάβουμε τα αμαξίδιά μας από άλλο χώρο που βρίσκεται στον έλεγχο εισιτηρίων και για την ακρίβεια στο ανατολικότερο σημείο του αεροδρομίου, εκεί που γίνεται η παράδοση των ογκωδών αντικειμένων κατά την αναχώρηση.
 
Δηλαδή 11.30 το βράδυ έπρεπε άτομα με αναπηρία να διασχίσουν μαζί με τρόλεϊ μεταφοράς αποσκευών, από τη μια άκρη του αεροδρομίου την άλλη, για να παραλάβουν όλες τις αποσκευές τους μαζί και τα αμαξίδια αναπηρίας και στη συνέχεια, στην όχληση και διαμαρτυρία μας προς τους αρμόδιους υπαλλήλους της εταιρείας σας προκειμένου να λάβουμε κάποια βοήθεια, πήραμε τη μοναδική απάντηση ότι η εταιρεία σας δεν είναι υποχρεωμένη να μας παρέχει κάποια διαφορετική υπηρεσία και για τα παράπονα μας να απευθυνθούμε στην ιστοσελίδα σας!!!
 
Ολόκληρη η ανακοίνωση του Συλλόγου
 
Του εδρεύοντος στα Χανιά (Κλειστό Γυμναστήριο Σούδας) Παγκρήτιου Αθλητικού Συλλόγου Κινητικά Αναπήρων και Παραπληγικών με την επωνυμία «Αετοί Κρήτης» νομίμως εκπροσωπούμενου.
 
ΠΡΟΣ
 
Την εδρεύουσα στην Αθήνα (Γερμανικής Σχολής 10 – Μαρούσι) εταιρείας με την επωνυμία «Fraport Regional Airports of Greece Management Company» νομίμως εκπροσωπούμενης.
 
Ως γνωστόν, η εταιρεία σας έχει ως αντικείμενο τη συντήρηση, λειτουργία, διαχείριση, βελτίωση και ανάπτυξη 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην Ελλάδα για τα επόμενα 40 χρόνια με στόχο της την «υψηλή ποιότητα εξυπηρέτησης επιβατών».
 
Ανάμεσα στις αρμοδιότητές σας είναι και εκείνος του φορέα διαχείρισης αερολιμένα, όπου με βάση την εθνική νομοθεσία έχει κυρίως ως αποστολή τη διοίκηση και τη διαχείριση των αερολιμενικών υποδομών, τον συντονισμό και τον έλεγχο των δραστηριοτήτων αερομεταφορέων, καθώς και την παροχή συνδρομής σε όλους τους πολίτες που ταξιδεύουν, κυρίως όμως στα άτομα με αναπηρία και με μειωμένη κινητικότητα που ταξιδεύουν αεροπορικώς.
 
Το σωματείο μας με έτος ίδρυσης το 1993 αποτελείται από άτομα με αναπηρία – με μειωμένη κινητικότητα, που προάγει των αθλητισμό και πρωταθλητισμό, την ευγενή άμιλλα και την καταπολέμηση των ανισοτήτων σε βάρος των ανθρώπων με αναπηρία, λαμβάνοντας μέρος σε Πανελλήνια, Πανευρωπαϊκά και Παγκόσμια Πρωταθλήματα αποκομίζοντας πολλές διακρίσεις και μετάλλια.
 
Την 31-3-2018 ταξιδέψαμε στην Αθήνα με την πρωινή πτήση προκειμένου να λάβουμε μέρος σε αγώνες μπάσκετ στα πλαίσια της 7ης αγωνιστικής Πρωταθλήματος. Επιστρέψαμε την ίδια ημέρα με τη βραδινή πτήση των 21.55 και φτάσαμε στο αεροδρόμιο των Χανίων γύρω στις 11.30 το βράδυ.
 
Κατά την άφιξη και είσοδό μας στον χώρο παραλαβής αποσκευών, έπρεπε η ομάδα των αθλητών μας, αποτελούμενη από άτομα με αναπηρία, με μειωμένη κινητικότητα, να διασχίσουν όλα τα σημεία παραλαβής αποσκευών για να φτάσουν στο τελευταίο σημείο που βρίσκεται στο δυτικότερο μέρος του αεροδρομίου.
 
Εκεί περιμένοντας να παραλάβουμε τις τσάντες μας και τον αθλητικό εξοπλισμό μας (αγωνιστικά αμαξίδια μπάσκετ), μας ενημέρωσαν ότι αφού πάρουμε τις τσάντες μας θα πρέπει οι ίδιοι να παραλάβουμε τα αμαξίδιά μας από άλλο χώρο που βρίσκεται στον έλεγχο εισιτηρίων και για την ακρίβεια στο ανατολικότερο σημείο του αεροδρομίου, εκεί που γίνεται η παράδοση των ογκωδών αντικειμένων κατά την αναχώρηση.
 
Δηλαδή 11.30 το βράδυ έπρεπε άτομα με αναπηρία να διασχίσουν μαζί με τρόλεϊ μεταφοράς αποσκευών, από τη μια άκρη του αεροδρομίου την άλλη, για να παραλάβουν όλες τις αποσκευές τους μαζί και τα αμαξίδια αναπηρίας και στη συνέχεια, στην όχληση και διαμαρτυρία μας προς τους αρμόδιους υπαλλήλους της εταιρείας σας προκειμένου να λάβουμε κάποια βοήθεια, πήραμε τη μοναδική απάντηση ότι η εταιρεία σας δεν είναι υποχρεωμένη να μας παρέχει κάποια διαφορετική υπηρεσία και για τα παράπονα μας να απευθυνθούμε στην ιστοσελίδα σας!!!
 
Επειδή η ενιαία αγορά αερολιμένων θα πρέπει να λειτουργεί προς όφελος των πολιτών εν γένει και έτι περαιτέρω για τα άτομα με αναπηρία. Συνεπώς τα άτομα με αναπηρία θα πρέπει να έχουν τις ίδιες παροχές αερολιμένων συγκρίσιμες με τις δυνατότητες πολιτών με κινητικές ιδιαιτερότητες οποιασδήποτε εθνικότητας, τόσο κατά την άφιξή τους όσο και κατά την αναχώρησή τους.
 
Επειδή οι αερολιμένες και οι αερομεταφορείς θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τον κώδικα συμπεριφοράς για τις υπηρεσίες εδάφους για άτομα με μειωμένη κινητικότητα της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης Πολιτικής Αεροπορίας (ΕCAC) και να συνδράμουν κατά τέτοιο τρόπο ώστε να διευκολύνουν τόσο τη διέλευσή τους στον χώρο του αερολιμένα, όσο και την άφιξή τους και να διευκολύνουν τη μεταφορά και την παραλαβή των αποσκευών τους, πράγμα που στα άλλα αεροδρόμια εκτός των Χανίων είναι εφικτό.
 
Επειδή κατ’ άρθρο 61, Ν. 4488/2017 κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου υποχρεούται να διασφαλίζει την ισότιμη άσκηση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ στο πεδίο αρμοδιοτήτων ή δραστηριοτήτων του λαμβάνοντας κάθε πρόσφορο μέτρο και απέχοντας από οποιαδήποτε ενέργεια ή πρακτική που ενδέχεται να θίγει την άσκηση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ.
 
Ιδίως: α) να αφαιρεί υφιστάμενα εμπόδια κάθε είδους, β) να διασφαλίζει για τα ΑμεΑ την προσβασιμότητα των υποδομών των υπηρεσιών των αγαθών που προσφέρει, γ) να παρέχει όπου απαιτείται εύλογες προσαρμογές, ρυθμίσεις και μέτρα, δ) να απέχει από πρακτικές, κριτήρια συνήθειες και συμπεριφορές που συνεπάγονται διακρίσεις σε βάρος των ΑμεΑ, ε) να προάγει με θετικά μέτρα την ισότιμη συμμετοχή και άσκηση των δικαιωμάτων των ΑμεΑ στον τομέα της αρμοδιότητας ή της δραστηριότητάς τους.
 
Κατόπιν όλων των προεκτεθέντων και προς προάσπιση των ευλόγων δικαιωμάτων μας σας δηλώνουμε ότι:
 
Διαμαρτυρόμεθα εντόνως για την αδικαιολόγητη συμπεριφορά σας και έλλειψη κάθε είδους σεβασμού κατανόησης απέναντί μας και στην ιδιαιτερότητά μας και σας καλούμε:
 
1. Να λάβετε άμεσα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε τα άτομα με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα να έχουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση τόσο κατά τη διάρκεια παραμονής τους στον χώρο του αερολιμένα όσο και κατά τη διάρκεια της πτήσης τους, και ειδικότερα να μπορούν να παραλαμβάνουν όλες τις αποσκευές τους από το αυτό σημείο.
 
2. Να άρετε κάθε ανάλογη συμπεριφορά και πρακτική στο μέλλον, η οποία συνιστά δυσμενή διάκριση εις βάρος μας, έλλειψη σεβασμού και καταπάτηση των αυτονόητων δικαιωμάτων μας, ούτως ώστε τότε και μόνο τότε να μπορείτε να κάνετε λόγω για την «υψηλή ποιότητα εξυπηρέτησης που παρέχετε».
 
 
flashnews.gr