Χαμηλή αξιοπιστία και πολιτική εμπλοκή για τα ελληνικά ΜΜΕ στην έκθεση του Ινστιτούτου Reuters
Το Ινστιτούτο Reuters για τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης και ιδιαίτερα το ψηφιακό τοπίο.
Το πεδίο των ψηφιακών μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται από κατακερματισμό, έλλειψη αξιοπιστίας στις ειδήσεις, πολιτική πόλωση στα μέσα, αλλά σημειώνει και ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά στη χρήση social media για την εμπλοκή με την ειδησεογραφία, όπως αναφέρει η ετήσια έκθεση του Ινστιτούτου του Reuters για την Ψηφιακή Ενημέρωση, που καλύπτει 46 χώρες.
Όπως σημειώνει η έκθεση, η μακροχρόνια πολιτική πόλωση αντικατοπτρίζεται στα μέσα ενημέρωσης της Ελλάδας και το 2020. Ταυτόχρονα τα μέσα επηρεάστηκαν δεόντως από την πανδημία, με τις δαπάνες στην τηλεοπτική διαφήμιση να μειώνονται κατά 61% το 2020 σε σύγκριση με το 2019.
Η έκθεση στέκεται και στα χρήματα από τη λίστα Πέτσα που έδωσε η κυβέρνηση και στην κριτική που ασκήθηκε για αυτά, καθώς και στην απορρόφηση πόρων από μη αξιόπιστα μέσα ενημέρωσης. Το Reuters θυμίζει ότι 54% των πολιτών εναντιώνεται στις κρατικές ενισχύσεις ΜΜΕ, ενώ την ίδια ώρα, αναφέρεται τόσο στην δήλωση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ότι τα social media είναι «απειλή για τη Δημοκρατία», όσο και στις μομφές εναντίον του ότι προσπαθεί να απαξιώσει πηγές πληροφόρησης που δεν μπορεί να ελέγξει.
Πηγή The Press Project