Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Λασιθίου για τα μη κρατικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια

9:46 π.μ. - Δευτέρα, 11 Μαρτίου 2024
09:03 π.μ. - Δευ, 11/46/2024
Image: Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Λασιθίου για τα μη κρατικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια

Κοινή ανακοίνωση Νομαρχιακής Επιτροπής Λασιθίου ΠΑ.ΣΟ.Κ.-Κινήματος Αλλαγής και αναπληρωτή Γραμματέα Τομέα Παιδείας

Ψηφίστηκε την Παρασκευή 8 Μαρτίου με τα κυβερνητικά «ναι» της Νέας Δημοκρατίας το νομοσχέδιο για τα «μη κρατικά – μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια Ένα νομοσχέδιο που στη

«γαρνιτούρα» αφορούσε δήθεν την αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου, όμως, το «κυρίως» αφορούσε τη διευθέτηση και εξυπηρέτηση της διασυνοριακής παροχής εκπαίδευσης των παραρτημάτων. Παράλληλα, βέβαια η κυβέρνηση απέφυγε να αγγίξει το θέμα των κολλεγίων που λειτουργούν στη χώρας μας.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας σε συνεργασία με τους μιντιακούς βραχίονες της όλο το προηγούμενο διάστημα, πριν καν δοθεί στη δημοσιότητα και στη διαβούλευση το σχέδιο νόμου, διέρρεε αποσπάσματα του νομοσχεδίου με σκοπό να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη, να εκβιάσει την θέση της αντιπολίτευσης και ειδικά του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και να εμφανίσει την ίδια ως μοναδική δύναμη μεταρρύθμισης. Επέλεξε να μην κάνει κανέναν διάλογο παρά να κατευθύνει μέσα από τα υπόγεια του Μαξίμου τη συζήτηση με όρους επικοινωνιακής πολιτικής. Τα ζητήματα συνταγματικότητας του νομοσχεδίου, η απουσία ποιοτικών κριτηρίων αδειοδότησης και αξιολόγησης, οι χαμηλές εγγυητικές διασφαλίσεις, ο εμπαιγμός με το σύστημα εισαγωγής των φοιτητών, η μη διασφάλιση των ακαδημαϊκών ελευθεριών και των συνθηκών εργασίας και η έλλειψη ουσιαστικής ενίσχυσης και στήριξης του δημόσιου πανεπιστημίου φανερώνουν ξεκάθαρα τις προθέσεις της Νέας Δημοκρατίας για τον χώρο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στον αντίποδα, το ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κίνημα Αλλαγής θεωρεί την πρωτοκαθεδρία του δημόσιου πανεπιστημίου θεμελιώδη. Με βάση το σκανδιναβικό μοντέλο συνύπαρξης δημόσιων και συμπληρωματικά μη κρατικών – μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων έθεσε ξεκάθαρα τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους. Ο υποχρεωτικός μη κερδοσκοπικός χαρακτήρας τους, η ομαλή ένταξή τους στην ανώτατη εκπαίδευση, η αναγνώριση της αξίας της επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης, η διαμόρφωση κοινού πλαισίου διασφάλισης ποιότητας για τα δημόσια και μη κρατικά ιδρύματα μαζί με ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, την επανασύσταση του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, τη διάθεση πόρων για την Παιδεία και την πανεπιστημιακή εκπαίδευση και τη χάραξη ενός βιώσιμου ακαδημαϊκού χάρτη αποτελούν τις εγγυήσεις για την αναβάθμιση των σπουδών, τη θωράκιση του δημόσιου πανεπιστημίου και ταυτόχρονα την προσαρμογή της χώρας μας στα ευρωπαϊκά ακαδημαϊκά πρότυπα. Οι σπουδές στο πανεπιστήμιο είναι κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα της αγοράς.