Το Brexit αλλάζει το τοπίο στο λιανεμπόριο της Μ. Βρετανίας

10:09 π.μ. - Πέμπτη, 24 Αυγούστου 2017
10:08 π.μ. - Πέμ, 24/09/2017
Image: Το Brexit αλλάζει το τοπίο στο λιανεμπόριο της Μ. Βρετανίας

Τα ηνία παίρνουν οι ξένες επιχειρήσεις, με μειωμένες τιμές

Η απόφαση της Μεγάλης Βρετανίας να εγκαταλείψει την Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ήδη ορατές συνέπειες στην οικονομία της χώρας, με τη λίρα να έχει ολισθήσει αισθητά έναντι του ευρώ και του δολαρίου. Σύμφωνα με άρθρο των New York Times, αυτή η παράμετρος καθιστά τις εισαγωγές πιο ακριβές, αυξάνοντας τις τιμές ειδών πρώτης ανάγκης, όπως οι μπανάνες και η ζάχαρη, και σε συνδυασμό με τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των Βρετανών, εξωθεί πολλούς στην επιλογή των φθηνών γερμανικών αλυσίδων σούπερ μάρκετ.
 
Πριν μερικές ημέρες, η Τράπεζα της Αγγλίας προέβη στην εκτίμηση ότι ο πληθωρισµός αναµένεται να αυξηθεί, ενόσω οι μισθοί πέφτουν. Από αυτή την κατάσταση επωφελούνται οι γερμανικές αλυσίδες λιανοπωλητών Aldi και Lidl, οι οποίες προσφέρουν στους καταναλωτές θελκτικότερες τιμές σε βασικά προϊόντα όπως το γάλα, τα αβγά, το ψωμί, τα δημητριακά και το βούτυρο, κερδίζοντας την προτίμησή τους έναντι των εγχώριων καταστημάτων λιανικής.
 
Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ της Βρετανίας είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός. Μεγάλες επιχειρήσεις λιανικής πώλησης όπως η Morrisons, η Sainsbury, η Tesco και η Asda της Walmart, κονταροχτυπιούνται για ένα μερίδιο αγοράς, επιστρατεύοντας προγράμματα εμπιστοσύνης πελατών, ηλεκτρονικές αγορές, παράδοση κατ’ οίκον και ειδικές προσφορές (για παράδειγμα, η Amazon είναι ένας σχετικά μικρός τομέας ειδών παντοπωλείου). Για αυτό και μέχρι πρόσφατα, Aldi και Lidl έμεναν στο περιθώριο, έχοντας την ταμπέλα των καταστημάτων που απευθύνονται αποκλειστικά σε κατόχους μειωμένων εισοδημάτων. Μετά την απόφαση για το Brexit το σκηνικό διαφοροποιήθηκε σημαντικά, με τις δύο αλυσίδες να έχουν σημειώσει σταθερή πρόοδο και να έχουν αυξήσει αισθητά το μερίδιο αγοράς τους.
 
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Kantar Worldpanel, οι δαπάνες στα δύο καταστήματα αυξήθηκαν κατά διψήφιο αριθμό κατά τις 12 εβδομάδες που μεσολάβησαν έως τα μέσα Ιουλίου, ξεπερνώντας κάθε άλλο μεγάλο σούπερ μάρκετ. Μαζί, αντιπροσωπεύουν τώρα περισσότερο από το 12% των καταναλωτικών δαπανών της Μεγάλης Βρετανίας σε καταστήματα τροφίμων, από μόλις 4% πριν από μια δεκαετία.
 
Πηγή: ypaithros.gr