Το 1ο Γυμνάσιο Ιεράπετρας στη Βαρκελώνη με πρόγραμμα erasmus ΚΑ1
Από τις 8 έως τις 13 Νοεμβρίου, εκπαιδευτικοί από το 1ο Γυμνάσιο Ιεράπετρας συμμετείχαν σε εκπαιδευτικό σεμινάριο στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS ΚΑ1 με τίτλο «ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΕΡΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ»
Από τις 8 έως τις 13 Νοεμβρίου, εκπαιδευτικοί από το 1ο Γυμνάσιο Ιεράπετρας συμμετείχαμε σε εκπαιδευτικό σεμινάριο στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS ΚΑ1 με τίτλο «ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΤΕΡΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΤΑΞΗ». Θέμα του σεμιναρίου ήταν η διαχείριση του άγχους των εκπαιδευτικών και των μαθητών - εργαλεία και στρατηγικές για εκπαιδευτικούς. Στόχος του η επιμόρφωση των καθηγητών και ο εφοδιασμός τους με εργαλεία αντιμετώπισης του στρες που γίνεται ολοένα και εντονότερο στις σύγχρονες συνθήκες μάθησης. Μάλιστα, στη σημερινή εποχή με την πανδημία του Covid 19 η κατάσταση έχει γίνει ακόμα πιο δύσκολη και στρεσογόνα για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Το εκπαιδευτικό σεμινάριο έλαβε χώρα στη Βαρκελώνη της Ισπανίας και συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί κ.Χατζημαρκάκη Καλλιόπη και κ. Χαραλαμπάκη Άρτεμις μαζί με άλλους εννέα εκπαιδευτικούς διαφόρων βαθμίδων και ειδικοτήτων από χώρες της Ευρώπης, όπως η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Γερμανία , η Κροατία και η Πολωνία. Είχαμε την ευκαιρία ν΄ανταλλάξουμε απόψεις σχετικά με τις τακτικές διαχείρισης του άγχους με τους συναδέλφους από τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, να παρουσιάσουμε το σχολείο μας και να δούμε τις παρουσιάσεις των άλλων σχολείων.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, μιλήσαμε για το άγχος και τις διαβαθμίσεις του και διδαχτήκαμε στρατηγικές αντιμετώπισής που μπορούμε να εφαρμόσουμε και στην τάξη προκειμένου να βοηθήσουμε τους συναδέλφους και τους μαθητές μας να διαχειριστούν τις διάφορες στρεσογόνες καταστάσεις. Κάποιες από τις μεθόδους για την καταπολέμηση του άγχους είναι γνωστές ως mindfulness, gratitude και positive thinking. Μιλήσαμε δηλαδή για συναισθηματική νοημοσύνη και έκφραση συναισθημάτων και εξασκηθήκαμε στην αναγνώρισή τους στον εαυτό μας και τους γύρω μας. Επίσης, αναφερθήκαμε στην ευγνωμοσύνη και πώς αυτή μπορεί να διδαχθεί για μια θετικότερη στάση ζωής. Τέλος, εφαρμόσαμε τεχνικές χαλάρωσης και αυτοσυγκέντρωσης – αποφόρτισης για την αποφυγή των εντάσεων ή και συγκρούσεων εντός και εκτός τάξης.
Στα πλαίσια του προγράμματος είχαμε ακόμη την ευκαιρία να ξεναγηθούμε στα κυριότερα αξιοθέατα της Βαρκελώνης και ιδιαίτερα στα κτήρια του Καταλανού αρχιτέκτονα Antoni Gaudί. Η εμπειρία που αποκομίσαμε από την παρακολούθηση του προγράμματος και την επίσκεψή μας στην Ισπανία ήταν πολύ θετική για εμάς, μας πλούτισε με νέες γνώσεις και στρατηγικές που πιστεύουμε ότι θα μας είναι πολύ χρήσιμες στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στ΄ Αγγλικά δίνοντάς μας την ευκαιρία να χτίσουμε σχέσεις με συναδέλφους από άλλα έθνη και να ανταλλάξουμε εμπειρίες και απόψεις. Συνειδητοποιήσαμε ότι πέρα από τις διαφορές στην κουλτούρα ή τις υπάρχουσες ή μη υποδομές, οι παιδαγωγικές προσεγγίσεις, οι αγωνίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί είναι πάνω κάτω κοινά.
Ήταν μια εποικοδομητική διαδικασία και μια εξαιρετική αφορμή ανατροφοδότησης. Πιστεύουμε ότι κάθε σχολείο θα ήταν χρήσιμο να επιδιώξει τη συμμετοχή του σε τέτοιου είδους προγράμματα που εμπλουτίζουν τις διδακτικές μεθόδους σε μια διαρκώς εξελισσόμενη διαδικασία όπως είναι η μάθηση.