Τι λέει ο σύλλογος εκπαιδευτικών «Μαρία Λιουδάκι» για το περιστατικό βίας σε σχολείο της Ιεράπετρας

12:59 μ.μ. - Πέμπτη, 11 Απριλίου 2019
12:04 μ.μ. - Πέμ, 11/59/2019
Image: Τι λέει ο σύλλογος εκπαιδευτικών «Μαρία Λιουδάκι» για το περιστατικό βίας σε σχολείο της Ιεράπετρας

Ο Γ. Πασπαράκης πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών α/βάθμιας εκπαίδευσης Ιεράπετρας στον Ηχώ 99,8

Τι δική του άποψη για τα όσα συνέβησαν σε δημοτικό σχολείο της Ιεράπετρας μεταξύ μαθητή και εκπαιδευτικού εκφράζει με ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης « Μαρία Λιουδάκη» Ιεράπετρας. Αναλυτικά η ανακοίνωση του συλλόγου έχει ως εξής:
 
«Κείμενο συμπαράστασης – Όλοι να αναλάβουν τις ευθύνες τους» 
 
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» βρίσκεται στο πλευρό της συναδέλφισσας, του μαθητή, των οικογενειών τους και της εκπαιδευτικής κοινότητας του σχολείου στο οποίο συνέβη το περιστατικό που τις τελευταίες ημέρες έγινε αντικείμενο δημοσιογραφικής και μικροπολιτικής εκμετάλλευσης. Παρούσες στο περιστατικό εκτός από την εκπαιδευτικό της τάξης ήταν τόσο η εκπαιδευτικός της Παράλληλης Στήριξης - που έχει διατεθεί μόνο για 10 αντί για 24 ώρες την εβδομάδα στο παιδί - αλλά και η Διευθύντρια του σχολείου. 
 
Οι εκπαιδευτικοί είναι υπάλληλοι που είναι διαρκώς εκτεθειμένοι σε κινδύνους που προέρχονται από την φύση της εργασίας τους με τα παιδιά, την επαφή τους με τους γονείς αλλά και από την διοικητική τους θέση. Είναι πρόσφατο το παράδειγμα συναδέλφων που ξυλοκοπήθηκαν ή μηνύθηκαν επειδή έκαναν σωστά τη δουλειά τους. Ο εκπαιδευτικός αποτελεί το μόνο υπάλληλο σε όλο το δημόσιο φορέα που αποτελεί τη διελκυστίνδα ανάμεσα στην υπηρεσία και το καθήκον προς τους μαθητές του. Οι εκπαιδευτικοί υπερβαίνουν τον εαυτό τους για χάρη των μαθητών τους, ωστόσο είναι διαρκώς αντιμέτωποι με την κοινωνική προκατάληψη. Εκπαιδευτικοί και μαθητές γίνονται τα εξιλαστήρια θύματα των διαχρονικών παραλείψεων, της μετάθεσης και της αποποίησης ευθυνών όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Η δημόσια εκπαίδευση λειτουργεί προς όφελος των μαθητών μας χάρη στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών, που συχνά έχουν απέναντί τους από διοίκηση και γονείς μέχρι και την κοινωνία. 
 
Το  Υπουργείο Παιδείας, διαχρονικά, δεν στελεχώνει έγκαιρα ή και καθόλου τα σχολεία με όλο το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, το ειδικό επιστημονικό προσωπικό και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Τα σχολεία πρέπει να στελεχώνονται από την πρώτη μέρα. Ειδικά στον πιο ευαίσθητο και πολύπαθο χώρο, αυτόν της Ειδικής Αγωγής και της Παράλληλης Στήριξης, αντί να καλύπτονται οι ανάγκες με απόλυτη προτεραιότητα, έχουμε φτάσει στις αρχές Νοέμβρη 2019 και ακόμα αναμένεται η πρόσληψη των αναπληρωτών που θα καλύψουν τα κενά, τα οποία σε πανελλαδικό επίπεδο αγγίζουν τα 4.000. Στο ΠΥΣΠΕ Λασιθίου απαιτείται η πρόσληψη 28 εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης για την κάλυψη εξολοκλήρου (με 24 ώρες) όλων των διαγνωσμένων περιπτώσεων, που στις τοποθετήσεις της πρώτης φάσης καλύφθηκαν με το «μοίρασμα» των εκπαιδευτικών σε δυο παιδιά ο καθένας. 
 
Αποτελεί θέση του Συλλόγου μας η αναγκαιότητα να φοιτούν όλοι οι μαθητές χωρίς αποκλεισμούς στην ενδεδειγμένη για τις ανάγκες τους εκπαιδευτική δομή. Ωστόσο οι εκπαιδευτικοί - οι οποίοι έχουν πλήρη εικόνα για τις ανάγκες των μαθητών τους - δεν έχουν αποφασιστικό και θεσμοθετημένο λόγο για την δομή που θα φοιτήσουν οι μαθητές τους. Τον ρόλο αυτόν τον έχει το Κ.Ε.Σ.Υ., που καλείται να διαχειριστεί τις κουτσουρεμένες πιστώσεις εκπαιδευτικών που στέλνει το Υπουργείο Παιδείας. Τα ψίχουλα που στέλνουν δεν επαρκούν για την πλήρη κάλυψη για 24 ώρες όλων των παιδιών που έχουν την ανάλογη γνωμάτευση και το Κ.Ε.Σ.Υ. «μοιράζει» τον εκπαιδευτικό σε περισσότερους από έναν μαθητές, όπως και στην παρούσα περίπτωση. Μια τέτοια κατανομή βρίσκει τον κλάδο απέναντι, αφού καμία παιδαγωγική παρέμβαση δεν μπορεί να γίνει αλλά και, όπως αποδείχθηκε, κινδυνεύει η ακεραιότητα παιδιών και προσώπων του εκπαιδευτικού τους περιβάλλοντος. Τι θα γινόταν άραγε αν στη θέση της εκπαιδευτικού βρισκόταν ένα άλλο παιδί; 
 
Το περιστατικό έγινε αντικείμενο δημοσιογραφικής εκμετάλλευσης και έσπευσαν να στραφούν πάλι κατά εκπαιδευτικών αλλά και μαθητών κάποιοι «ιθύνοντες». Ωστόσο αμφιβάλλουμε αν όλοι αυτοί που δημοσίευσαν, αναδημοσίευσαν & σχολίασαν την είδηση μπήκαν στον κόπο να ερευνήσουν τις συνθήκες. Όλοι θα έπρεπε να προφυλάξουν το παιδί και την οικογένειά του αλλά και τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης και γενικότερα το παιδαγωγικό κλίμα. 
 
Θεωρούμε απαράδεκτη τη δημόσια παρέμβαση του Προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Ιεράπετρας (το ότι προσπάθησε να ανασκευάσει την αρχική του τοποθέτηση δεν τον δικαιολογεί)
 
Θεωρούμε απαράδεκτο το δημοσίευμα του Γραμματέα του Σ.Ε.Π.Ε. Χανίων & Αιρετού στο ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης, (το οποίο έσπευσε να κοινοποιήσει σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης ο Ο. Γ. της ΔΟΕ) ο οποίος χωρίς να έχει επαρκή γνώση των συνθηκών εγκαλεί το Σύλλογο Ιεράπετρας και θέτει ρητορικά ερωτήματα που εκθέτουν μαθητές και εκπαιδευτικούς. Στο κείμενό του αναφέρει ανακρίβειες, όπως ότι «το ΚΕΣΥ αποφάσισε να αφήσει χωρίς παράλληλη το συγκεκριμένο παιδί», κάτι το οποίο δεν ισχύει. Όταν πρόκειται για τόσο σοβαρό και ευαίσθητο θέμα είναι προτιμότερο να σιωπά και όχι να παρεμβαίνει στα εσωτερικά άλλου συλλόγου στην άλλη άκρη της Κρήτης επιδιώκοντας μικρο-παραταξιακά οφέλη. 
 
Ενημερώνουμε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη» βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, τις Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου Γενικής και Ειδικής Αγωγής, την Προϊσταμένη του Κ.Ε.Σ.Υ., τη Διεύθυνση Π.Ε. Λασιθίου και όλους τους αρμόδιους ώστε να δοθούν ουσιαστικές λύσεις και να προστατευτεί η εκπαιδευτικός, ο μαθητής αλλά και ολόκληρη η εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα του σχολείου. Είμαστε δίπλα τους εκεί που οι υπεύθυνοι και η Πολιτεία απουσιάζουν. 
 
Συμπαραστεκόμαστε στη συνάδελφο και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου και εκφράζουμε τη στήριξή μας σε όλους τους συναδέλφους μας που κάθε μέρα δίνουν τον αγώνα τους μέσα και έξω από τη σχολική τάξη. 
 
Συμπαραστεκόμαστε στον μαθητή και την οικογένειά του καλώντας όσους δεν γνωρίζουν για το θεσμό της συνεκπαίδευσης να ενημερωθούν. 
 
Καλούμε το Υπουργείο να καλύπτει όλα τα κενά πριν από την έναρξη των μαθημάτων σε όλες τις σχολικές μονάδες και ιδιαίτερα στις δομές ειδικής αγωγής. 
 
Καλούμε την Υπουργό Παιδείας να παρέμβει με νομοθετική ρύθμιση στην κατεύθυνση της θεσμοθέτησης του αποφασιστικού χαρακτήρα της γνώμης του Συλλόγου Διδασκόντων και των επιστημονικών οργάνων όπως το ΚΕΣΥ. 
 
Όλοι οι μαθητές μας πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες στη μόρφωση. Αποτελεί συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά τους. Δικαιούνται ως ελάχιστο χρέος της πολιτείας την ύπαρξη, τη λειτουργία και την πλήρη στελέχωση των ανάλογων δομών. 
Καλούμε  όσους έσπευσαν να εκμεταλλευτούν δημοσιογραφικά, μικροπολιτικά και μικροπαραταξιακά το γεγονός, εκθέτοντας στην πραγματικότητα το μαθητή και την εκπαιδευτική κοινότητα βάλλοντας κατά του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιεράπετρας «Μαρία Λιουδάκη», να ανασκευάσουν άμεσα. 
 
 
Ο πρόεδρος του συλλόγου κ. Γιάννης Πασπαράκης μίλησε στον Ηχώ 99,8 για το θέμα: