Τη μόδα στην τομάτα χαράσσει ένα θερμοκήπιο της Syngenta στην Ολλανδία
Μία υπερσύγχρονη θερµοκηπιακή µονάδα που θα λειτουργήσει ως το παγκόσµιο κέντρο ανάπτυξης και έρευνας στα υβρίδια ντοµάτας της Syngenta, εγκαινίασε η εταιρεία την περασµένη Τετάρτη στο Μάασλαντ της Ολλανδίας
Τα εγκαίνια, έγιναν διαδικτυακά, µε το live streaming να δίνει ωστόσο σε όλη του τη διάσταση το µέγεθος και τη σηµασία του πρότζεκτ Tomato Vision: ∆υνατότητες δοκιµών σε 800 µοναδικά υβρίδια ντοµάτας, 14 στρέµµατα γυάλινων εγκαταστάσεων υδροπονικής καλλιέργειας εφοδιασµένα µε την τελευταία λέξη της τεχνολογίας που προσεγγίζουν τις πραγµατικές συνθήκες που συνταντά ο παραγωγός, επισκέψιµοι χώροι, εργαστήρια κ.α., ήταν µερικά από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το εντυπωσιακό αυτό εγχείρηµα.
Σηµειώνεται εδώ, πως µέρος του θερµοκηπίου έχει δυνατότητα καλλιέργειας µε χρήση τεχνητού φωτός, ενώ το υπόλοιπο χωρίς, και έχει χρησιµοποιηθεί υπερσύγχρονη τεχνολογία για τον έλεγχο του κλίµατος. Τµήµα 1.500 τ.µ θα είναι επισκέψιµο για τους ενδιαφερόµενους από όλο τον κόσµο, όπου θα έχουν τη δυνατότητα να δουν από κοντά τα νέα υβρίδια και να κατανοήσουν εις βάθος τα µοναδικά χαρακτηριστικά της ανανεωµένης πλούσιας γκάµας τοµατών της Syngenta ειδικά για υδροπονική καλλιέργεια. Το Tomato Vision θα λειτουργήσει επιπλέον σαν µια πλατφόρµα για να ενδυναµώσει και να συνδέσει περαιτέρω τα τµήµατα έρευνας και ανάπτυξης µε την αγορά. O Ruud Kaagman, επικεφαλής της Syngenta για την τοµάτα σηµείωσε: «O στόχος µας είναι οι νέες ποικιλίες τοµάτας που λανσάρουµε στην αγορά να καλύπτουν αληθινά τις ανάγκες του παραγωγού αλλά και του τελικού αποδέκτη του προϊόντος, του καταναλωτή. Ενισχύουµε µε την επένδυση αυτή τη σχέση της οµάδας έρευνας µε την αγορά ώστε οι καινοτόµες ποικιλίες που λανσάρουµε στην αγορά να δίνουν λύσεις, να συµβαδίζουν αλλά και να δηµιουργούν νέες τάσεις στην παγκόσµια αγορά τοµάτας.»
Κάνοντας χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας
Η πανδηµία του Covid-19 που έπληξε την υδρόγειο, έκανε εµφανές πώς η ψηφιακή τεχνολογία µπορεί να µας βοηθήσει να ξεπερνάµε τους φυσικούς περιορισµούς και να συνεχίζουµε. Τα εγκαίνια του Tomato Vision έλαβαν χώρα χθες 26 Μαΐου, διαδικτυακά σε ζωντανή µετάδοση : «Αυτό το υπέροχο επίτευγµα επικοινωνήθηκε µε αυτό τον τρόπο στους ενδιαφερόµενους µε ασφάλεια, λόγω των περιορισµών. Φυσικά και είναι όλοι καλοδεχούµενοι και στις εγκαταστάσεις µας όσο το γρηγορότερο είναι αυτό δυνατό, αλλά προς το παρόν το Tomato Vision ήρθε ζωντανά στην οθόνη του υπολογιστή σας οπουδήποτε κα αν βρίσκεστε!» ανέφερε ο Ruud Kaagman.
«Η υγιεινή και η βιοασφάλεια είναι ήδη µια µεγάλη πρόκληση για την πρόσβαση στις θερµοκηπιακές µονάδες για την αποφυγή µόλυνσης από παθογόνα. Αυτό κάνει ακόµα πιο δύσκολη τη φυσική επαφή. Χρησιµοποιώντας όµως τα εργαλεία της ψηφιακής τεχνολογίας και την τεχνολογία της εικονικής πραγµατικότητας, έχουµε τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης και επικοινωνίας µε τους επισκέπτες ώστε να τους παράσχουµε µια αξιοµνηµόνευτη εµπειρία στο Tomato Vision κάνοντάς το ένα παγκόσµιο κέντρο πληροφόρησης για την καλλιέργεια της υδροπονικής τοµάτας.» συνεχίζει ο Ruud Kaagman.
Βιώνοντας την εµπειρία της τοµάτας από το θερµοκήπιο µέχρι το πιάτο του καταναλωτή
H Syngenta διαθέτει ένα ευρύ πορτοφόλι στην τοµάτα µε πλούσια ποικιλία σε τύπους, σχήµατα και χρώµατα καθώς πάνω από 20 προγράµµατα έρευνας της εταιρίας είναι σε εξέλιξη σε όλο τον κόσµο µε έµφαση σε διαφορετικές κατηγορίες τοµάτας; Από υβρίδια για υπαίθρια καλλιέργεια µικρού κύκλου, υβρίδια για θερµοκηπιακή καλλιέργεια στο χώµα για καλλιέργεια µεσαίου και µεγάλου κύκλου αλλά και ποικιλίες ειδικά για υδροπονική καλλιέργεια. H Syngenta προσκαλεί στο Tomato Vision τους ενδιαφερόµενους σε ένα µοναδικό ταξίδι στον κόσµο της τοµάτας. Οι επισκέπτες µπορούν να γνωρίσουν τις µοναδικές καινοτόµες, γευστικές ποικιλίες από τα προγράµµατα έρευνας της Syngenta. Επιπλέον, παραγωγοί και αγοραστές από την τροφική αλυσίδα θα έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν γνώση, ιδέες και να ανακαλύψουν νέες προοπτικές στην τοµάτα µαζί την οµάδα της Syngenta. Με τον τρόπο αυτό θα είναι εφικτό να ενδυναµωθούν συνεργασίες, να προκύψουν νέες τάσεις στην αγορά και στην ουσία να βελτιωθεί η αγορά της τοµάτας για τον καθένα.
agronews.gr