Τα συμπεράσματα του συνεδρίου "Η καινοτομία στην Κρήτη και οι φορείς που τη στηρίζουν"
Μίλησαν στην "Iεραπετρίτικη Γη" η Σόνια Μουσαβερέ, επικεφαλής του Τμήματος Επικοινωνίας & Δημοσίων Σχέσεων Bayer Ελλάς και ο Δρ. Σπύρος Αρσένης, Επικεφαλής Ανάπτυξης Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας της Εθνικής Τράπεζας
Η εκπομπή "Ιεραπετρίτικη Γη" φιλοξένησε την διευθύντρια του Τμήματος Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων Bayer Ελλάς, Σόνια Μουσαβερέ, καθώς και τον Δρ. Σπύρο Αρσένη, Επικεφαλής Ανάπτυξης Καινοτόμου Επιχειρηματικότητας της Εθνικής τράπεζας, οι οποίοι μίλησαν για τις εξελίξεις τόσο στο οικονομικό κομμάτι όσο και σε αυτό της αγροδιατροφής και για τα πολλά και ενδιαφέροντα διεξαγόμενα συμπεράσματα του συνεδρίου που έλαβε χώρα την προηγούμενη Πέμπτη και Παρασκευή 28 & 29 Μαρτίου στο Ηράκλειο, με τίτλο "Innovation Crete 5.0- Η καινοτομία στην Κρήτη και οι φορείς που τη στηρίζουν".
Ξεκινώντας, ο Δρ. Αρσένης είπε ότι στο θέμα της αγροδιατροφής έχουν τη βοήθεια της Bayer Ελλάς αλλά συμμετείχαν και τοπικοί φορείς, καθώς και ερευνητικές ομάδες με πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες. Γίνεται προσπάθεια μέσα από το συνέδριο, να έρθουν κεντρικοί φορείς από την Αθήνα, όπως επιμελητήρια, μεγάλες επιχειρήσεις και funds που ψάχνουν να χρηματοδοτήσουν και να δημιουργήσουν ένα χώρο ενημέρωσης, δικτύωσης, συνεργασιών και συνεργιών.
Στη συνέχεια, η κ. Μουσαβερέ ανέφερε ότι εξίσου σημαντικό ήταν και το Bootcamp μέσω του οποίου δόθηκε η ευκαιρία στη Bayer Ελλάς να βρει νέες ερευνητικές λύσεις και προτάσεις που αφορούν τις νέες τάσεις στην αγροδιατροφή και να δώσει κατευθύνσεις σε ερευνητές, μικρομεσαίες αλλά και νέες επιχειρήσεις, να βρουν το δρόμο τους. Τόνισε, ότι πολλές φορές, μια καλή ιδέα για έρευνα δεν είναι πάντα χρήσιμη ώστε να καλύψει στην πράξη πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν στην αγορά και στην κοινωνία. Το συνέδριο έδωσε την ευκαιρία στη Bayer Ελλάς να δει ερευνητικές ομάδες που είχαν εντυπωσιακή έρευνα που μπορεί να έρθει στην πράξη.
Ο Δρ. Αρσένης, ανέφερε ένα παράδειγμα εταιρείας, που η Εθνική τράπεζα χρηματοδότησε μέσω fund, λόγω καινοτόμων χαρακτηριστικών και του ότι βασιζόταν σε νέες τεχνολογίες. Η εταιρεία πωλήθηκε έξι χρόνια αργότερα σε μεγάλη πολυεθνική Ιταλική εταιρεία για 110 εκατομμύρια "δείχνοντας τις δυνατότητες που έχουμε σαν χώρα και αυτές που έχουν όλοι οι νέοι που θέλουν να καινοτομήσουν και να επιχειρήσουν".
Στο κομμάτι της έξυπνης γεωργίας, όπως είπε η κ. Μουσαβερέ, πρέπει να βρούμε λύσεις ώστε να παράγουμε περισσότερα χρησιμοποιώντας λιγότερους φυσικούς πόρους και αναγεννώντας κάποιους από αυτούς. Πέρα από την ψηφιακή τεχνολογία, υπάρχουν και τα προϊόντα βιολογικής προέλευσης καθώς και το πόσο εκπαιδευόμαστε όλοι στις νέες τεχνολογίες και πόσο υποστηρίζουμε τον πρωτογενή τομέα ώστε αυτά τα εργαλεία να είναι διαθέσιμα για τον παραγωγό και να μπορεί να τα εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο.
Κλείνοντας, ο Δρ. Αρσένης είπε ότι η διασύνδεση του τουριστικού με το αγροτικό προϊόν καθώς και όλων των καινοτόμων προτάσεων, γίνεται πολύ αποτελεσματικά από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο. Ανέφερε επίσης, τον ειδικό φορέα που έχει δημιουργήσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και λέγεται EIT Food ο οποίος έχει σημαντικά προγράμματα χρηματοδότησης και στήριξης των καινοτόμων πρωτοβουλιών στην αγροδιατροφή. Τέλος, η κ.Μουσαβερέ τόνισε τη σημασία της ενημέρωσης και παρότρυνε τους παραγωγούς να εκμεταλλευτούν την έρευνα που υπάρχει στην Κρήτη γιατί όπως είπε "είναι όλα αλληλένδετα αρκεί να συνεργαστούν όλοι μαζί".
Απόσπασμα από το πάνελ «Προάγοντας την Καινοτομία στην Αγροδιατροφή» με συντονίστρια την δημοσιογράφο Μαρία Τσαγκαράκη
-