Τα κοινωνικά οφέλη του Κυριακάτικου σχολείου μεταναστών από την Κ. Ψυλλινάκη και την Α. Κουφάκη
Το σχολείο λειτουργεί κάθε Κυριακή στο κτηριακό συγκρότημα του Φροντιστηρίου Αγγλικών της κ. Γεωργίας Αβραμοπούλου
Το Κυριακάτικο Σχολείο Βουλγαρικών είναι ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που λειτουργεί στην Ιεράπετρα και στεγάζεται στο English Institute G. Avramopoulou. Τελείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Επιστημών & της Πρεσβείας της Βουλγαρίας.
Στόχος του προγράμματος είναι μαθητές ηλικίας τεσσάρων έως δεκαεννέα ετών με καταγωγή από την Βουλγαρία, που ζουν και φοιτούν σε σχολεία άλλων χωρών, να διδαχτούν την μητρική τους γλώσσα και να γνωρίσουν καλύτερα τον πολιτισμό τους.
Για τα οφέλη του Κυριακάτικου Σχολείου Βουλγαρικών μίλησαν στον Ηχώ 99,8 η εκπαιδευτικός Κλαίρη Ψυλλινάκη και η ψυχολόγος – παιδοψυχολόγος Αγγελική Κουφάκη.
Ειδικότερα η κα Ψυλλινάκη τόνισε ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα που γίνεται πανευρωπαϊκά, δίνοντας τη δυνατότητα και το δικαίωμα στα παιδιά μεταναστών από τη Βουλγαρία να μάθουν τη γλώσσα τους, να μην ξεχάσουν την πολιτιστική τους ταυτότητα.
Ως εκπαιδευτικός αλλά και ως μητέρα και ως πολίτης είδα θετικά αυτό την δράση που φιλοξενείται στο φροντιστήριο της κας Αβραμοπολούλου. Ίσως έπαιξε ρόλο και το γεγονός ότι και εγώ γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Γερμανία που ο ρατσισμός εκείνα τα χρόνια ήταν έντονος ίσως γιατί έλειπε η ενημέρωση. Θα ήθελα η πόλη μας να είναι ανοιχτή σε παιδιά άλλης χώρας, να προετοιμαστούν τα παιδιά μας ότι θα ζήσουν σε μια κοινωνία με διαφορετικούς πολιτισμούς.
Να μη φοβούνται την όποια διαφορετικότητα. Εξάλλου είμαστε σε μια πόλη που υπάρχουν πολλά παιδιά από διάφορες χώρες με τους γονείς τους να ζουν και να εργάζονται χρόνια στον τόπο μας. Θα πρέπει να βάλουμε όλοι ένα λιθαράκι να συνυπάρξουμε, αρμονικά και να αναγνωρίσουμε ότι όλα τα παιδιά έχουν δικαιώματα.
Από την πλευρά της η κα Κουφάκη ανέφερε ότι η προϋπόθεση για την κοινωνική ένταξη είναι η σχολική ένταξη. Το συγκεκριμένο σχολείο είναι ένας χώρος προσφοράς που δίνει τη δυνατότητα να μάθουν τη γλώσσα καταγωγής τους και αυτό τα βοηθά πολλαπλώς.
Πολλά παιδιά αποκρύπτουν τις ρίζες τους, δεν μιλούν για την καταγωγή τους γιατί φοβούνται ότι δεν θα γίνουν αποδεκτά. Έρχεται λοιπόν ένα τέτοιο σχολείο να τους δώσει τη δυνατότητα μέσα από δράσεις και την εκμάθηση της γλώσσας τους, να τους ανοίξει έναν ορίζοντα γνώσης που είναι άλλωστε και ο στόχος της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και της βιοπολιτισμικής ψυχολογίας.