Τα κηπευτικά Ιεράπετρας στην παγκόσμια αγορά μέσω της fruit logistica
Ο γραμματέας Α.Σ. Ανατολή Μ. Καπαράκης στην αγροτική εκπομπή "Ιεραπετρίτικη Γη"
Η αγροτική εκπομπή του Ηχώ 99,8 «Ιεραπετρίτικη Γη» φιλoξένησε τον κ. Μάνο Καπαράκη Γραμματέα του ΑΣ.Σ. Ανατολή σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη για τον πρωτογενή τομέα στον απόηχο της αγροτικής έκθεσης Fruit Logistica στο Βερολίνο αλλά και της συμμετοχής τους στο Mediterrαnean compo ως επικεφαλής του προγράμματος. Εκτός από τον ΑΣ Ανατολή παραβρέθηκαν εκπρόσωποι από τις οργανώσεις παραγωγών ΝΟΤΟΣ και Κάμιρος – Κρητικό Περιβόλι από την Ιεράπετρα καθώς επίσης από το Τυμπάκι και τα Φαλάσαρνα.
Σύμφωνα με τον κ. Καπαράκη η αγορά κατά καιρούς παρουσιάζει κενά και θα πρέπει να υπάρχει ετοιμότητα κάλυψής τους ώστε κατ΄ επέκταση να υπάρχει «απάντηση» στην επισιτιστική κρίση. Η εικόνα που αποκόμισε από την επίσκεψη στην έκθεση του Βερολίνου είναι ότι, υπάρχουν αλλαγές στις ποικιλίες που φυτεύονται, υπάρχουν προτάσεις για φύτευση εστιάζοντας στην εποχή – στόχο, υπάρχουν υπηρεσίες πχ μεταφορές που έχουν αναβαθμιστεί κατά πολύ και προσφέρουν πολυήμερη περίοδο μεταφοράς και ασφάλειας του προϊόντος ώστε να φτάσει στον τελικό του προορισμό με τη μικρότερη δυνατή αλλοίωση, αν είναι εφικτό, μηδενική.
Η συμμετοχή μας στην έκθεση έχει πολλαπλούς στόχους από το να μεγαλώσουμε το πελατολόγιο του συνεταιρισμού μέχρι να ανοίξουμε τους ορίζοντες μας και να δούμε πως μπορούμε να λειτουργήσουμε ακόμη πιο αποτελεσματικά προς όφελος του παραγωγού. Είχαμε "κρούσεις' από Αγγλία, Ιρλανδία, Γερμανία και Τσεχία με τις οποίες ήδη υπάρχουν συνεργασίες, Σερβία, Ισραήλ, Ντουμπάι. Για να μπορέσουμε όμως να κάνουμε άνοιγμα σε νέες αγορές όπως στις παραπάνω χώρες, ειδικά στις πιο μακρινές, θα πρέπει να εξεταστεί πώς μπορεί να γίνει η μεταφορά των ευπαθών αγροτικών προϊόντων ώστε να διασφαλιστεί ότι δεν θα αλλοιωθεί η ποιότητά τους. Υπάρχουν τρόποι, πρέπει όμως να λάβουμε υπόψη και το κόστος. Πρέπει επίσης να πάμε σε μια άλλη νοοτροπία, να προχωρήσουμε σε ένα άλλο στάδιο που σημαίνει λιγότερη κλούβα, περισσότερο κουτί με την ονομασία μας. Αξίζει να κυνηγήσουμε μια καλύτερη τύχη για τα προϊόντα μας, τόνισε μεταξύ άλλων.
Σε άλλο σημείο ανέφερε ότι οι συνήθειες των καταναλωτών φαίνεται να αλλάζουν και εκείνο που ζητούν δεν τόσο η γεύση ή το άρωμα αλλά περισσότερο εστιάζουν στην εμφάνιση του προϊόντος. Αυτό επηρεάζει τις συμφωνίες που πρόκειται να κλειστούν. Άλλοι πάλι επιζητούν τη γεύση. Μέσα σε όλο αυτό αναζητείται και η ασφάλεια. Οπότε ανάλογα με τις συμφωνίες που κλείνει ο καθένας, μπορεί να υπάρχει και ανάλογη στόχευση, σημείωσε.
Ακούστε εδώ τη συνέντευξη του κ. Καπαράκη