Νταλίκες βγαίνουν στους δρόμους αν…..
Απόφαση της ΟΦΑΕ (Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος) για απεργία από την Κυριακή 21 Δεκεμβρίου, αν δεν ικανοποιηθούν βασικά αιτήματα του κλάδου τους.
Θα βγάλουν νταλίκες στους δρόμους χωρίς να τους κλείνουν.
Ζητούν συνάντηση με την κυβέρνηση διαφορετικά κατεβαίνουν σε απεργία.
«Σε ένα πενθήμερο η αγορά θα εξαντληθεί από τα πάντα», τόνισε σε δηλώσεις του στο Ράδιο Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ Απόστολος Κενανίδης.
Αναλυτικά τα αιτήματα του κλάδου
Τα διαχρονικά και οξυμένα πλέον προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των οδικών μεταφορών, τα οποία επηρεάζουν άμεσα την εύρυθμη λειτουργία της Εφοδιαστικής Αλυσίδας συζητήθηκαν σε σύσκεψη που στις 8 Δεκεμβρίου στα γραφεία της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), με τη συμμετοχή εκπροσώπων των φορέων της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και σωματείων ιδιοκτητών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης (ΦΔΧ), έπειτα από πρόσκληση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας.
Παράλληλα, επισημάνθηκε η συστηματική αδράνεια των αρμόδιων κρατικών φορέων, καθώς και η λήψη αποφάσεων χωρίς προηγούμενη διαβούλευση, γεγονός που οδηγεί τον κλάδο σε συνεχή επιχειρηματικά αδιέξοδα.
Η πρόσφατη δημοσιοποίηση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, με τις υπέρμετρες οικονομικές επιβαρύνσεις για τους επαγγελματίες, καθώς και οι σχεδιαζόμενες απαγορεύσεις κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων σε βασικούς οδικούς άξονες, κατέστησαν επιτακτική την πραγματοποίηση της συζήτησης.
Ο Πρόεδρος της ΟΦΑΕ ανέλυσε τα κρίσιμα ζητήματα που θέτουν σε διακινδύνευση το μέλλον του κλάδου, παρουσιάζοντας εκ νέου τις ολοκληρωμένες προτάσεις της Ομοσπονδίας οι οποίες εστιάζουν:
στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής μεταφοράς,
στην ανανέωση του στόλου των ΦΔΧ με κατάλληλα κίνητρα,
στην άμεση θωράκιση του ελεγκτικού μηχανισμού, ώστε να εξαλειφθεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός και οι παράνομες μεταφορές από αλλοδαπά οχήματα, που αποστερούν το μεγαλύτερο μέρος του μεταφορικού έργου από τις ελληνικές επιχειρήσεις και απειλούν τον κλάδο με πλήρη συρρίκνωση.
Επιπλέον, συζητήθηκαν εκτενώς:
οι ανεξήγητες και υπερβολικές απαγορεύσεις κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων,
οι δυσλειτουργίες και οι υπέρμετρες επιβαρύνσεις που προκύπτουν από το νέο ΚΟΚ,
η επαναλαμβανόμενη αδυναμία έκδοσης καρτών ψηφιακών ταχογράφου που στερεί το δικαίωμα εργασίας από πολλούς οδηγούς διεθνών μεταφορών,
η απαγόρευση χρήσης της Παλιάς Εθνικής Οδού σε κρίσιμα τμήματα,
η παντελής έλλειψη υποδομών για την ασφαλή στάθμευση και εξυπηρέτηση των οδηγών,
καθώς και σειρά άλλων θεμάτων που έχουν φέρει τον κλάδο στα όρια της βιωσιμότητας.