Συμμετέχουμε μαζικά στις εκλογές για μια ΕΛΜΕ διεκδικητική - ενωτική - αγωνιστική
Το Σάββατο 04.12.2021 στον Άγιο Νικόλαο
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να αντιδρούν στη σωρεία αντιεκπαιδευτικών, ταξικών και αναχρονιστικών πολιτικών που εδώ και 2 χρόνια εφαρμόζει η κυβέρνηση των «αρίστων» της ΝΔ.
Η ανεπαρκής διαχείριση της πανδημίας και στα σχολεία και η απόρριψη όλων των σχετικών μέτρων που πρότεινε η εκπαιδευτική κοινότητα (μείωση μαθητών/τριών ανά τμήμα, διορισμοί προσωπικού καθαριότητας, διενέργεια δωρεάν τεστ κλπ), έχουν καταστήσει τα σχολεία κέντρα διασποράς του κορονοϊού σε βάρος της υγείας της κοινότητας
Ο Σεπτέμβρης του 2021 μας βρήκε σε ένα εντελώς διαφορετικό σκηνικό! Με την ψήφιση του νόμου για την «αναβάθμιση» του σχολείου, το ΥΠΑΙΘ οικοδομεί ένα σχολείο από το οποίο εξοβελίζονται πλήρως η δημοκρατία και η αξιοκρατία, η συλλογικότητα, η συμμετοχή και η συνεργασία, το παιδαγωγικό πλαίσιο και αρχές, και υποκαθίστανται από συγκεκαλυμμένες πελατειακές σχέσεις, αναξιοκρατία, γραφειοκρατία και συγκεντρωτισμό μέσα από έναν εσμό μονοπρόσωπων οργάνων τα οποία αλληλοεπιλέγονται, αλληλοαξιολογούνται και αλληλομοριοδοτούνται, με υποκειμενικά ή και ανύπαρκτα ακόμα κριτήρια. Έτσι πάμε βήμα προς βήμα σε ένα σχολείο διαφορετικών ταχυτήτων, σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που οξύνει τις μορφωτικές ανισότητες σε βάρος των πιο αδύναμων μαθητών και μαθητριών. Ουσιαστικά έχουμε την κατάργηση του νόμου 1566 αφού η δημοκρατία στο σχολείο μέσα από τον κομβικό έως τώρα ρόλο του συλλόγου διδασκόντων/διδασκουσών είναι πλέον ανύπαρκτη. Ο σύλλογος διδασκόντων/ διδασκουσών επί της ουσίας δεν υφίσταται πλέον ως το κυρίαρχο όργανο.
Η πολυδιαφημισμένη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών –που ψηφίστηκε το καλοκαίρι- και απορρίφθηκε με τη μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία αποχή, δεν είναι παρά μια απερίγραπτη επιπλέον γραφειοκρατική διαδικασία, που αποπροσανατολίζει από τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης και δείχνει ως μόνιμους υπεύθυνους γι’ αυτά τους εκπαιδευτικούς. Το Υπουργείο Παιδείας μπροστά στην επιτυχία της απεργίας-αποχής ασκεί εκπαιδευτική πολιτική μέσω της δικαστικής οδού, και βάλλει ευθέως ενάντια στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της απεργίας.
Ο αντεργατικός νόμος Χατζηδάκη θεωρεί τις εκλογικές διαδικασίες για την ανάδειξη εκπροσώπων των εργαζομένων πολυτέλεια και με περισσή αυστηρότητα εξαναγκάζει τα μέλη του σωματείου να προσέλθουν στις κάλπες εκτός του ωραρίου λειτουργίας διαμηνύοντας πως η εκλογική πράξη και ο συνδικαλισμός είναι αχρείαστα και παράταιρα ζητήματα εκτός εργασίας.
Δεν θα τους περάσει!
Αγωνιζόμαστε για Δημόσια, δωρεάν, ποιοτική, συμπεριληπτική, δημοκρατική εκπαίδευση όλων των παιδιών. Κανένα παιδί έξω από τη δημόσια εκπαίδευση.