
Στο πλαίσιο υλοποίησης εγκεκριμένου Σχεδίου του Προγράμματος Erasmus+ το 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Ιεράπετρας συμμετείχε σε πρόγραμμα παρακολούθησης εργασίας εκπαιδευτικών (Job Shadowing) στο Liceo Clasico e Musicale Statale Bartolomeo Zucchi, στη Μόντσα της Ιταλίας, από τις 24 έως τις 28 Φεβρουαρίου 2025
Στο πλαίσιο υλοποίησης εγκεκριμένου Σχεδίου του Προγράμματος Erasmus+ Διαπίστευσης ΚΑ121 με κωδικό: 2024-1-EL01-KA121-SCH-000229782, το 2ο Πειραματικό ΓΕΛ Ιεράπετρας συμμετείχε σε πρόγραμμα παρακολούθησης εργασίας εκπαιδευτικών (Job Shadowing) στο Liceo Clasico e Musicale Statale Bartolomeo Zucchi, στη Μόντσα της Ιταλίας, από τις 24 έως τις 28 Φεβρουαρίου 2025.
Δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά καινοτόμες πρακτικές διδασκαλίας και να εμπλακούν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε το γεγονός ότι το συγκεκριμένο σχολείο, ως κλασικό λύκειο, περιλαμβάνει στο πρόγραμμα σπουδών του τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας.
Κατά την πρώτη ημέρα της επίσκεψης, οι συμμετέχοντες έτυχαν θερμής υποδοχής από τη διεύθυνση και την υπεύθυνη του προγράμματος. Ακολούθησε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του σχολείου και συνάντηση με τους Ιταλούς συναδέλφους, όπου έγινε ανταλλαγή απόψεων σχετικά με τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών. Το γεύμα που παρατέθηκε προς τιμήν των Ελλήνων εκπαιδευτικών αποτέλεσε ευκαιρία για εκτενή συζήτηση γύρω από τις διδακτικές πρακτικές και τις προκλήσεις της εκπαίδευσης.
Τις επόμενες ημέρες, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν τη διδασκαλία μαθημάτων τόσο στις ανθρωπιστικές επιστήμες (Ιστορία, Αρχαία Ελληνικά, Λατινικά), όσο και στις θετικές επιστήμες (Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία) σε τάξεις του Γυμνασίου και Λυκείου. Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων στη διδασκαλία, καθώς και οι μεθοδολογίες αξιολόγησης των μαθητών.
Ξεχωριστή στιγμή αποτέλεσε η εφαρμογή της δράσης “Islands, Not Isolated” του προγράμματος eTwinning στο μάθημα της Οδύσσειας, όπου το σχολείο μας συμμετέχει ως συνιδρυτής. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη με συνεργαζόμενα σχολεία, ενώ οι Έλληνες εκπαιδευτικοί παρουσίασαν την ιστορία της Σπιναλόγκας. Η αλληλεπίδραση με μαθητές και εκπαιδευτικούς της Ιταλίας ανέδειξε τον πλούτο του ελληνικού πολιτισμού και προκάλεσε γόνιμο διάλογο για την κρητική κουλτούρα.
Η τελευταία ημέρα της επίσκεψης επιφύλασσε μια ιδιαίτερα συγκινητική στιγμή, καθώς μαθητές του Γυμνασίου απήγγειλαν στα νέα ελληνικά στίχους από ποιήματα του Κ.Π. Καβάφη, προσφέροντας μια μοναδική εμπειρία πολιτιστικής ανταλλαγής.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης, πραγματοποιήθηκε επίσης ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της Μόντσα και στα αξιοθέατα της πόλης. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν το Μιλάνο, θαυμάζοντας μνημεία ανυπέρβλητης ιστορικής και καλλιτεχνικής αξίας, όπως ο καθεδρικός ναός Duomo, η Galleria Vittorio Emanuele II, η Σκάλα του Μιλάνου και η Πινακοθήκη Αμβροσιανή.
Η επίσκεψη στο Liceo Clasico e Musicale Statale Bartolomeo Zucchi αποτέλεσε πολύτιμη εμπειρία μάθησης και συνεργασίας, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για το σχολείο μας. Το Erasmus+ απέδειξε για άλλη μια φορά τη δυναμική του στην ενίσχυση της πολιτιστικής αλληλεπίδρασης, την ανάπτυξη ευρωπαϊκής ταυτότητας και τη διαμόρφωση μιας ανοιχτής και συνεκτικής κοινωνίας.
