Προτάσεις για την ενιαία δημοπράτηση κηπευτικών στην Ιεράπετρα από τον Γ. Δελημπαλταδάκη
Πώς ένας παραγωγός βλέπει το εγχείρημα της ενιαίας δημοπράτησης
Με αφορμή την προμελέτη για την ενοποίηση της διαδικασίας Δημοπράτησης κηπευτικών προϊόντων στην ευρύτερη περιοχή της Ιεράπετρας , ο κ. Γιώργος Δελημπαλταδάκης, παραγωγός, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Ηχώ 99,8 ανέλυσε θέσεις και απόψεις για αυτό το εγχείρημα.
Όπως αρχικά υποστήριξε δεν μπορούμε να μιλάμε για ένα ενιαίο δημοπρατήριο γιατί αυτό απαιτεί χρόνο, χώρο, χρήμα. Πρέπει επίσης να υπάρξει σεβασμός απέναντι στις υφιστάμενες επιχειρήσεις. Μιλάμε λοιπόν για ενιαία δημοπράτηση. Όπου μπορούν να συμμετέχουν εκτός βέβαια από τους παραγωγούς, τα δημοπρατήρια και οι έμποροι. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Η προσπάθεια ξεκίνησε με πρωτοβουλία του ενιαίου αγροτικού συλλόγου Ιεράπετρας , υπάρχει χρηματοδότηση από την Περιφέρεια και την μελέτη έχουν αναλάβει μελετητές από το πανεπιστήμιο.
Το ζητούμενο του εγχειρήματος είναι να μην υπάρχουν αδικίες, ως προς τις τιμές, στα προϊόντα των παραγωγών, την ίδια ημέρα και στα ίδια προϊόντα. Τώρα, από τα 7 δημοπρατήρια που υπάρχουν στην περιοχή, γίνονται αντίστοιχα 7 δημοπρασίες την ημέρα σε διαφορετικές όμως ώρες. Γνωρίζουμε δε ότι, τα αγροτικά προϊόντα είναι χρηματιστήριο και οι τιμές διαμορφώνονται ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση. Δεν μπορεί λοιπόν οι 7 δημοπρασίες που γίνονται σε διαφορετικό χρόνο να είναι πάντα τόσο δίκαιες. Αυτό δημιουργεί μια επιφύλαξη των παραγωγών απέναντι στα δημοπρατήρια. Όταν διορθωθεί αυτό και γίνει ενιαία δημοπράτηση αφενός μεν ο κάθε παραγωγός θα αλλάξει σκεπτικό για τα δημοπρατήρια αφετέρου δε, τα προϊόντα θα βρουν την πραγματική τους αξία που είναι και το ζητούμενο.
Πρακτικά τώρα, σε ότι αφορά τον παραγωγό τίποτα δεν θα αλλάξει κάτι το ιδιαίτερο ως προς εκείνα που γνώριζε ως τώρα για τη δημοπράτηση των αγροτικών προϊόντων. Επίσης ο έμπορος, θα εξακολουθεί να πηγαίνει στο σημείο ή τα σημεία όπου συγκεντρώνονται τα προϊόντα, θα τα βλέπει από κοντά ώστε να μπορεί να τα εκτιμήσει και θα κάνει την προσφορά του ως προς την τιμή. Η προσφορά τιμής θα δίνεται γνωστή μέσω ενός κεντρικού ηλεκτρονικού συστήματος όπου θα έχουν πρόσβαση οι έμποροι ώστε εάν επιθυμούν να κάνουν τη δική τους προσφορά. Η δημοπράτηση λοιπόν θα γίνεται ηλεκτρονικά. Επί της ουσίας δηλαδή εκείνο που αλλάζει είναι ότι από τον άνθρωπο περνάμε στον ψυχρό ηλεκτρονικό υπολογιστή, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Δελημπαλταδάκης.
Ακούστε εδώ αναλυτικά