Πολιτική κόντρα στην Βουλή για τον ΒΟΑΚ

10:22 π.μ. - Πέμπτη, 28 Ιουλίου 2022
10:07 π.μ. - Πέμ, 28/22/2022
Image: Πολιτική κόντρα στην Βουλή για τον ΒΟΑΚ

Τα ίδια λόγια και επιχειρήματα που αναφέρουν τα δύο κόμματα για το θέμα του νέου ΒΟΑΚ τα τελευταία χρόνια, επανέλαβαν για ακόμη μια φορά, κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής: Ο υπουργός Υποδομών κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι ετοίμασε ένα έργο στο πόδι το οποίο ολοκληρώνει η ΝΔ, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ επανέλαβε ότι η κυβέρνηση κινείται στην ίδια τροχιά με το σχέδιο Σπίρτζη

Στην δημοπράτηση της οδικής σύνδεσης Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, κατά την τοποθέτηση του στην Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής, τονίζοντας για ακόμη μία φορά πως «παραλάβαμε ένα έργο προβληματικό και σχεδιασμένο στο πόδι, και μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα το κάνουμε πράξη».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε με έμφαση: «Αυτή την στιγμή γίνεται πραγματικότητα ένα όνειρο πολλών ετών. Υπήρξαν λάθη; Υπήρξαν. Κι εμείς μπορεί να κάναμε λάθη και είμαστε εδώ για να τα αντιμετωπίσουμε. Ο ΣΥΡΙΖΑ αντιμετώπισε αυτό το έργο με σοβαρότητα έως έναν βαθμό; Ναι. Αλλά πέρα από αυτό έκανε μόνο το πρώτο βήμα, μας είπε μόνο την αρχιτεκτονική του έργου και δεν είπε μετά που θα βρει τα λεφτά» τόνισε.

Ο κ. Καραμανλής ζήτησε την ίδια στιγμή από τον ΣΥΡΙΖΑ να παραδεχθεί με τη σειρά του ότι «δεν είχε προβλέψει χάραξη, ούτε χρονοδιαγράμματα, ούτε χρηματοδότηση». Παράλληλα, ο υπουργός παρατήρησε ότι στον ΣΥΡΙΖΑ υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με το συγκεκριμένο έργο. «Σήμερα, έπεσαν οι μάσκες» ανέφερε και τονίζοντας πως «είδαμε δύο πτυχές του ΣΥΡΙΖΑ, είδαμε τον ΣΥΡΙΖΑ του κ. Πολάκη με τον διχαστικό κι εριστικό του λόγο και από την άλλη είδαμε τον ΣΥΡΙΖΑ του κ. Ξανθού που έκανε σοβαρές ερωτήσεις».

Αναφερόμενος στην πορεία υλοποίησης του έργου ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «το έργο έχει ξεκινήσει να υλοποιείται κι αυτό οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην παρούσα κυβέρνηση» τονίζοντας πως «ο ΒΟΑΚ δεν είναι πια μια απλή μολυβιά στον χάρτη».

«Το έργο του ΒΟΑΚ δεν είναι απλώς μια σκέψη που βρίσκεται στην θεωρία των εξαγγελιών. Στόχος μας είναι να έχουμε εργοτάξια στο έργο μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου» επισήμανε και συμπλήρωσε ότι «έχουμε ήδη αρχίσει να υλοποιούμε τον μεγαλύτερο νέο αυτοκινητόδρομο που κατασκευάζεται αυτήν τη στιγμή στην Ευρώπη». «Είναι πολύ εύκολο να εξαγγέλλονται έργα χωρίς χάραξη, όπως δεν είχε ο ΒΟΑΚ, να εξαγγέλλονται έργα χωρίς χρηματοδότηση, όπως δεν είχε ο ΒΟΑΚ, και χωρίς συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα» δήλωσε.

Αναφερόμενος στα διόδια τόνισε ότι «εμείς δεν πρόκειται να λαϊκίσουμε και να πούμε ότι δεν θα βάλουμε διόδια, διότι δεν υπάρχει Σύμβαση Παραχώρησης χωρίς διόδια σε καμία περίπτωση».

Επισήμανε δε ότι το συγκεκριμένο έργο θα δώσει απίστευτη προοπτική ανάπτυξης σε ένα νησί με τεράστιες δυνατότητες. Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι με το συγκεκριμένο έργο εξασφαλίζουμε την οδική ασφάλεια, την ταχύτητα στις μετακινήσεις, την τοπική ανάπτυξη, την ενίσχυση του τουρισμού και τις θέσεις εργασίας.

Σχέδιο Σπίρτζη

«Κλείνουμε τρία χρόνια από τη στιγμή που η ΝΔ ανέλαβε την κυβέρνηση και στο διάστημα αυτό «στο μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ δεν έχει παιχτεί ούτε μια σκαλιδέ όπως λέμε στην Κρήτη», ανέφερε από την πλευρά του ο βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης.

«Για δυο χρόνια μας λέγατε ότι ο Σπίρτζης δεν μας παρέδωσε τίποτα, τη στιγμή που παραλάβατε έτοιμο σχέδιο και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Θα κάνουμε ενιαίο έργο μας λέγατε, μια ενιαία δημοπράτηση, δεν είναι σχέδια αυτά του Σπίρτζη, είναι γονατογραφήματα, θυμάμαι να δηλώνετε χαρακτηριστικά», ανέφερε ο κ. Πολάκης, προσθέτοντας: «Και τι κάνετε σήμερα μετά από τρία χρόνια; Τη στιγμή που δεν έχετε κουνήσει μισή πέτρα πάνω στην άλλη, έρχεστε να μας ανακοινώσετε ότι υλοποιείτε ακριβώς το σχεδιασμό του Σπίρτζη, δηλαδή την υλοποίηση του έργου σε τρία κομμάτια: το μεγάλο έργο των 150 χλμ Ηράκλειο-Χανιά (που υπολογίζω ότι περιλαμβάνει και την επέκταση προς το Καστέλι της Κισάμου που είχε ανακοινώσει ο Σπίρτζης), το 2ο κομμάτι με τη σύμβαση παραχώρησης και το 3ο με το Δημόσιο Έργο. Θα πρέπει να ζητήσετε μια πολύ μεγάλη συγνώμη, τόσο από τον ΣΥΡΙΖΑ, όσο και από τον Χρήστο Σπίρτζη, διότι οι αρχικές καταγγελίες σας, ότι δεν σας παραδώσαμε τίποτα, κατέληξαν στην απόφαση να συνεχίσετε ακριβώς αυτό που σας παρέδωσε ο Σπίρτζης».

Επίσης έκανε λόγο για υπερτιμολόγηση του έργου, αναφέροντας: «Πως είναι δυνατόν να προκηρύσσει και να έχει προϋπολογισμό ο Σπίρτζης 72 εκ € για14 χιλιόμετρα και εσείς για το ίδιο Δημόσιο Έργο να προκηρύσσετε διαγωνισμό 186 εκ €; Τόσο πολύ αυξήθηκε η πίσσα, το τσιμέντο κλπ; Άλλωστε ο διαγωνισμός, αν δεν απατώμαι, προκηρύχθηκε πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία. Να δεχτώ ένα 20% αύξηση του κόστους αλλά από τα 72 εκ €, στα 186 εκ €, η διαφορά είναι μεγάλη. Με έκπτωση μάλιστα σε οδικό έργο, μόλις 7%, όταν σε όλα τα οδικά έργα που έχουν δημοπρατηθεί από τη μεταπολίτευση και μετά το ποσοστό της έκπτωσης ήταν 40 ως 50%».

Τέλος τόνισε ότι με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, τα διόδια, ακόμα κι αν υπογραφούν, δεν θα μπουν: «Το έχω πει στο παρελθόν, το ξαναλέω και σήμερα, τα έργα αυτά θα ολοκληρωθούν και θα εγκαινιαστούν με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Εσείς για τρία χρόνια παζαρεύατε και δεν ξέρω αν τους βρήκατε, αυτούς που θα πάρουν τα διόδια. Εγώ σας λέω από τώρα ότι διόδια σε αυτό το έργο, ότι και να υπογράψετε, δεν θα μπουν. Θα μπει αυτό που είχε προβλέψει ο Χρήστος Σπίρτζης, δηλαδή η «βινιέτα» στους επισκέπτες. Αυτό το έργο αποτελεί ανταπόδοση στην Κρήτη για την καθυστέρηση δεκαετιών της κατασκευής ενός αξιοπρεπή αυτοκινητόδρομου».

efsyn.gr