Πλεξουσάκης: Σε ανοδική πορεία τα κηπευτικά της Ιεράπετρας
Ποια η εικόνα της εσωτερικής αγοράς και οι συνεργασίες με σούπερ μάρκετ, από τον πρόεδρο του Α.Σ. "ΝΟΤΟΣ"
Καταρχάς έκανε μια αναφορά στην επένδυση στην οποία προχώρησε ο Συνεταιρισμός και τη μεταφορά τους στις νέες εγκαταστάσεις, με προοπτική να αυξήσουν τις καλλιεργούμενες εκτάσεις και τα μέλη τους μετά από μια μεταβατική περίοδο προσαρμογής τους στα νέα δεδομένα.
Η κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι στην κατεύθυνση στήριξης των οργανωμένων παραγωγών και μέσα σε αυτό το πλαίσιο κινείται ο Συνεταιρισμός «ΝΟΤΟΣ». Στην Ιεράπετρα υπάρχουν οι προοπτικές για περισσότερες συνεργασίες. Με τον τρόπο αυτό, των συνεργασιών και της οργάνωσης, μπορούν να αντιμετωπιστούν και οι μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου. Επίσης θα ήταν χρήσιμο να πάμε σε μια ενιαία δημοπρασία, όλα τα δημοπρατήρια της περιοχής. Τώρα ως Συνεταιρισμός συνεργαζόμαστε με ανθρώπους του εξωτερικού διαθέτοντας κηπευτικά μας. Ο κύριος όγκος διατίθεται στην εσωτερική αγορά, κυρίως σε σούπερ μάρκετ. Καταγράφεται βέβαια μια μείωση της κατανάλωσης σε σχέση με προηγούμενα χρόνια. Ωστόσο πέρυσι με την ενεργειακή κρίση άνοιξαν αγορές του εξωτερικού που «στάθηκαν» καλά πχ Πολωνία Ολλανδία οι οποίες άρχισαν να βλέπουν διαφορετικά τις χώρες με τις οποίες συναλλάσσονται. Κυρίως προσέβλεπαν προς την Ισπανία. Πλέον στρέφονται και σε άλλες χώρες του νότου γιατί θέλουν να «πατούν σε δυο βάρκες» ως εναλλακτική. Αυτό μας ωφελεί. Δεν μπορούμε βέβαια να καλύψουμε 100% να καλύψουμε τις ανάγκες της κεντρικής Ευρώπης αλλά μπορούμε να βρούμε τη θέση μας στο ράφια τους, επιδεικνύοντας από πλευράς μας συνέπεια και διατηρώντας την καλή ποιότητα των παραγόμενων προϊόντων μας. Δεν πρέπει να «κλωτσήσουμε» την ευκαιρία που μας δόθηκε, τόνισε ο κ. Πλεξουσάκης.
Εν συνεχεία ο πρόεδρος του συνεταιρισμού έκανε αναφορά στις ασθένειες που πλήττουν τις καλλιέργειες και πως το διαχειρίζονται, μίλησε για το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης εργατικών χεριών, αναφέρθηκε στο υψηλό κόστος παραγωγής.