Όσον αφορά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, το υπουργείο Παιδείας , καταργεί τις λεγόμενες «πράσινες» σχολές, δηλαδή αυτές στις οποίες οι απόφοιτοι των Λυκείων θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση χωρίς να λάβουν μέρος στις πανελλαδικές.
Για τους παλιούς απόφοιτους των Λυκείων, που θα θελήσουν να ξαναδώσουν πανελλαδικές τον Ιούνιο το υπουργείο αποφάσισε να τους δώσει δυο επιλογές. Να επιλέξουν δηλαδή οι ίδιοι αν θέλουν να εξετασθούν με το παλιό σύστημα ή να δώσουν εξετάσεις με το νέο σύστημα, που θα ισχύσει το 2020 για πρώτη φορά.
Τη δυνατότητα επιλογής θα έχουν οι υποψήφιοι κατά την περίοδο υποβολής αιτήσεων -δηλώσεων των υποψηφίων Γενικού Λυκείου. Οι υποψήφιοι, που θα επιλέξουν το παλαιό σύστημα θα διεκδικήσουν ειδικό ποσοστό θέσεων.
Συνεπώς οι μαθητές που φοιτούν φέτος στη Γ΄λυκείου θα πρέπει να ξέρουν ότι μετά τις Πανελλαδικές και αφού πάρουν τους βαθμούς τους θα συμπληρώσουν το μηχανογραφικό, επιλέγοντας όσα Τμήματα επιθυμούν από το επιστημονικό τους πεδίο.
Για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση προσμετράται κατά 90% ο μέσος όρος των βαθμών στα 4 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και κατά 10% ο βαθμός απολυτηρίου της Γ τάξης.
Κατ' εξαίρεση το επόμενο έτος (2020-2021) ο βαθμός απολυτηρίου δεν θα υπολογιστεί. Αν με τη βαθμολογία που έχει επιτύχει ο υποψήφιος μπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες από μια σχολές ή τμήματα, εισάγεται σε εκείνο που έχει προσδιορίσει σε υψηλότερη θέση στο μηχανογραφικό.
Ο αριθμός των εισακτέων θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση στα μέσα Απριλίου ύστερα από γνώμη των Τμημάτων και αναμένεται να είναι μειωμένος αφού οι παρατάσεις, που θα κάνουν τα ΑΕΙ θα λαμβάνονται υπόψη από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και όσον αφορά στην αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής ισοδυναμίας, των πτυχίων των Κολεγίων και ξένων Πανεπιστημίων, προβλέπονται τα εξής:
Καθορίζεται εκ νέου η διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας, των πτυχίων των Κολεγίων και ξένων Πανεπιστημίων και οι αρμοδιότητες του ΑΤΕΕΝ (νέος οργανισμός αναγνώρισης πτυχίων) .
Παρέχεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να ασκήσουν ενδικοφανή διοικητική προσφυγή κατά αποφάσεων του αρμοδίου για την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και της επαγγελματικής ισοδυναμίας, για την οποία απαιτείται η καταβολή υπέρ του δημοσίου παραβόλου ύψους 50 ευρώ.
Καταργείται το μεταβατικό στάδιο λειτουργίας του ΣΑΕΠ. Θεσπίζεται γραπτή δοκιμασία για τη χορήγηση επαγγελματικής ισοδυναμίας, η οποία διενεργείται σε κάθε εξεταστική περίοδο στο οικείο ΑΕΙ.
Για τη λειτουργία των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) , μεταξύ άλλων προβλέπεται η δυνατότητα αναμόρφωσης του προϋπολογισμού του κάθε ΠΜΣ με απόφαση της Συνέλευσης , στο σύνολό του ή ανά κατηγορία δαπάνης.
Καταργείται η παροχή μη αμειβόμενης διδασκαλίας , επιπλέον των νομίμων υποχρεώσεων μελών ΔΕΠ, ως προϋπόθεση αμοιβής αυτών για τη συμμετοχή τους σε ΠΜΣ καθώς και το υφιστάμενο ανώτατο όριο, σε μηνιαία βάση , της αμοιβής των μελών ΔΕΠ (ποσοστό 30% επί των τακτικών αποδοχών τους, κατά την κείμενη νομοθεσία).
Καταργούνται επίσης, οι υφιστάμενοι περιορισμοί σχετικά με την πρόσκληση επιστημόνων από την αλλοδαπή, ως επισκεπτών, για την κάλυψη ως εκπαιδευτικών αναγκών του ΠΜΣ.
Αλλαγές στους σημαιοφόρους
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του e-sos.gr, oι προτεινόμενες διατάξεις για την επιλογή σημαιοφόρων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση που θα κατατεθούν από την υπ. Παιδείας Ν. Κεραμέως, προς ψήφιση, στη Βουλή και θα ισχύσουν και για το Διδακτικό Έτος 2019-2020, προβλέπουν τα εξής (σ.σ. Ειδικά για το Διδακτικό Έτος 2019-2020 η επιλογή θα πραγματοποιηθεί την επομένη της δημοσίευσης του ψηφισθέντος νόμου στο Φ.Ε.Κ.):
α) Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ ́ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Επιλέγονται αυτοί που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος έχουν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, υπολογιζομένου και του κλασματικού του μέρους. Το κλασματικό μέρος αναφέρεται στον ετήσιο γενικό μέσο όρο. Σε περίπτωση ισοβαθμίας και στο κλασματικό μέρος, διενεργείται κλήρωση.
β) Παραστάτες ορίζονται δέκα μαθητές της ΣΤ ́ τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γίνεται με την ίδια διαδικασία που επιλέγονται οι σημαιοφόροι.
γ) Με τον τρόπο που περιγράφεται στην περίπτ. α ́, επιλέγονται δύο μαθητές της ΣΤ ́ τάξης που δεν επιλέχθηκαν ούτε σημαιοφόροι ούτε παραστάτες, στους οποίους ανατίθεται η κατάθεση στεφάνου, ο ένας για το διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.
δ) Οι σημαιοφόροι, οι παραστάτες και οι υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου επιλέγονται ανά τμήμα για τα ως άνω χρονικά διαστήματα αντίστοιχα.
Η κατά τις προηγούμενες παραγράφους επιλογή ή κλήρωση, εφόσον συντρέχει τέτοια περίπτωση, πραγματοποιείται από το διευθυντή της σχολικής μονάδας ή το νόμιμο αναπληρωτή του παρουσία του συλλόγου διδασκόντων και των ενδιαφερομένων μαθητών και συντάσσεται σχετικό πρακτικό.
ε) Στη διαδικασία επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων για την κατάθεση στεφάνου στα δημοτικά σχολεία μπορούν να συμμετέχουν και οι μετεγγραφέντες μαθητές από άλλα σχολεία, εφόσον η μετεγγραφή έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 10 Οκτωβρίου του έτους που γίνεται η επιλογή και έχει προσκομισθεί στο σχολείο αντίγραφο της σελίδας του Βιβλίου Μητρώου, στην οποία φαίνεται η αναλυτική βαθμολογία τους στην Ε' τάξη.
στ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και των υπευθύνων κατάθεσης στεφάνων, εφόσον στη ΣΤ ́ τάξη λειτουργούν λιγότερα ή περισσότερα των δύο (2) τμημάτων ή οι μαθητές της ΣT ́ τάξης δεν επαρκούν για να επιλεγούν σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για κατάθεση στεφάνου, το περιεχόμενο του ως άνω προβλεπομένου πρακτικού καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.
dikaiologitika.gr