Πανελλήνιες 2025: Σχολιασμός για τη Χημεία από το Φροντιστήριο Πρότυπο

12:16 μ.μ. - Τετάρτη, 4 Ιουνίου 2025
12:06 μ.μ. - Τετ, 04/16/2025
Image: Πανελλήνιες 2025: Σχολιασμός για τη Χημεία από το Φροντιστήριο Πρότυπο

Βατά και ποιοτικά τα φετινά θέματα Χημείας – Τι σχολίασε στον Ηχώ 99,8 ο κ. Μάρκος Άρχων από το Φροντιστήριο Πρότυπο

Στην πρωινή εκπομπή του Ηχώ 99,8 «Καλημέρα Λασίθι», φιλοξενήθηκε σήμερα ο κ. Μάρκος Άρχων από το Φροντιστήριο «Πρότυπο», σχολιάζοντας τα θέματα του μαθήματος της Χημείας, στο οποίο εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων 2025.

Όπως σημείωσε ο κ. Άρχων, τα φετινά θέματα κρίνονται βατά και προσεγγίσιμα, με μια διαβάθμιση που επιτρέπει την αξιολόγηση των μαθητών ανάλογα με την προσπάθεια και την προετοιμασία που έχουν κάνει. «Δεν μπορούμε να πούμε ότι ήταν πιο δύσκολα από τα περσινά, σίγουρα όμως ήταν λίγο πιο απαιτητικά, χωρίς να ξεφεύγουν σε δυσκολία», τόνισε, υπογραμμίζοντας πως «τα θέματα ήταν ποιοτικά, προσεκτικά διατυπωμένα και αξιολογούν ουσιαστικά τη γνώση και την κατανόηση της ύλης».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη δομή του διαγωνίσματος, λέγοντας ότι «δεν υπήρχε πίεση χρόνου, η έκταση ήταν λογική, και ο μαθητής είχε τον χρόνο να σκεφτεί, να αναλύσει και να απαντήσει με ηρεμία». Σύμφωνα με τον ίδιο, υπήρχαν ερωτήματα απλά και "δωρεάν", όπως λέγεται στη φροντιστηριακή γλώσσα, αλλά και άλλα που απαιτούσαν συνδυαστική σκέψη και σε βάθος κατανόηση της θεωρίας. «Η διαβάθμιση είναι εκείνη που επιτρέπει τον διαχωρισμό ανάμεσα στους πολύ καλά διαβασμένους μαθητές και σε εκείνους που ήταν λιγότερο προετοιμασμένοι», εξήγησε.

Αναφερόμενος αναλυτικά στα θέματα, σχολίασε:

Το Θέμα Α περιλάμβανε ερωτήσεις που μπορούσαν να απαντηθούν από όλους.

Το Θέμα Β, αν και κλασικό, απαιτούσε προσοχή στα Β3 και Β4, καθώς στηρίζονταν στη θεωρία.

Το Θέμα Γ, οργανικής χημείας, περιλάμβανε ένα χαρακτηριστικό διάγραμμα, με το ερώτημα Γ2 να ξεχωρίζει λόγω της θεωρητικής του βαρύτητας.

Το Θέμα Δ ήταν εκείνο που «ξεχώριζε» τους πολύ καλά προετοιμασμένους. Τα ερωτήματα Δ1, Δ2 και Δ3 δεν είχαν αυξημένη δυσκολία, αλλά απαιτούσαν ακρίβεια, κατανόηση και προσοχή.

Όπως επεσήμανε ο κ. Άρχων, «σε συνολικό επίπεδο, υπήρχαν 2-3 μονάδες που πραγματικά ξεχώριζαν τους πολύ καλά διαβασμένους μαθητές από τους υπόλοιπους», ενώ χαρακτήρισε το διαγώνισμα «ένα από τα καλύτερα των τελευταίων ετών» καθώς «είχε ισορροπία, σαφήνεια και δίκαιη κατανομή μονάδων, χωρίς να προκαλεί άγχος».

Στο τέλος της συζήτησης, ο κ. Άρχων ευχήθηκε καλή επιτυχία στους μαθητές και επισήμανε τη σημασία της ψυχραιμίας και της σωστής διαχείρισης χρόνου στα επόμενα μαθήματα. «Ελπίζουμε να συνεχιστεί η ίδια ποιοτική προσέγγιση και στη Φυσική την Παρασκευή», σημείωσε.