Πανελλήνιες 2025: Σχολιασμός για τη Φυσική από το Φροντιστήριο Πρότυπο

11:56 π.μ. - Παρασκευή, 6 Ιουνίου 2025
11:06 π.μ. - Παρ, 06/56/2025
Image: Πανελλήνιες 2025: Σχολιασμός για τη Φυσική από το Φροντιστήριο Πρότυπο

«Διαβαθμισμένη δυσκολία, χωρίς ισοπέδωση – Σωστή κατεύθυνση φέτος» - Τι σχολιάζει ο Μάρκος Άρχων Υπεύθυνος του Φροντιστηρίου "Πρότυπο" στον Ηχώ 99,8

Στην πρωινή εκπομπή του Ηχώ 99,8 "Καλημέρα Λασίθι" φιλοξενήθηκε ο κ. Μάρκος Άρχων, Υπεύθυνος του Φροντιστηρίου "Πρότυπο", προκειμένου να σχολιάσει τα φετινά θέματα της Φυσικής στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Με γνώση και εμπειρία χρόνων στον χώρο της εκπαίδευσης, ο κ. Άρχων χαρακτήρισε τα θέματα απαιτητικά αλλά ισορροπημένα, ενώ εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη διαβαθμισμένη δυσκολία και τη δομή των ασκήσεων.

«Φέτος, είχαμε ένα διαγώνισμα με υψηλές απαιτήσεις, αλλά χωρίς τις ακρότητες του παρελθόντος», σημείωσε χαρακτηριστικά. «Σε αντίθεση με πέρυσι, όπου το 60% των γραπτών έμεινε κάτω από τη βάση, φέτος δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να διεκδικήσουν μονάδες σε όλα τα επίπεδα δυσκολίας».

Ο κ. Άρχων αναφέρθηκε αναλυτικά σε κάθε θέμα:

  1. Το Θέμα Α χαρακτηρίστηκε βατό, με δύο ερωτήσεις παρμένες αυτούσιες από το σχολικό εγχειρίδιο. «Ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής δεν δυσκολεύτηκε να τις απαντήσει», είπε.
  2. Το Θέμα Β επίσης ήταν προσιτό. Ειδικά τα Β1 και Β3 ήταν απλά, ενώ το Β2 απαιτούσε προσοχή και κριτική σκέψη. «Συγκριτικά με πέρυσι, το φετινό Θέμα Β ήταν πιο σύντομο και λειτουργικό. Δεν ταλαιπώρησε χρονικά τους μαθητές», πρόσθεσε.
  3. Το Θέμα Γ, που αφορούσε τον ηλεκτρομαγνητισμό, συνδύαζε δύο φαινόμενα. «Ήταν μέσα στα λογικά πλαίσια δυσκολίας», επεσήμανε, ωστόσο τόνισε ότι το ερώτημα Γ3 απαιτούσε εις βάθος κατανόηση και διαχωρίζει τους άριστους από τους υπόλοιπους.
  4. Το Θέμα Δ αναδείχθηκε ως το πιο απαιτητικό, με συνδυασμό γνώσεων από δύο κεφάλαια. Ο κ. Άρχων εστίασε στη σημασία της σωστής χρήσης γεωμετρικών γνώσεων και βασικών μαθηματικών δεξιοτήτων. «Αν κάποιος δεν εντοπίσει σωστά τις γωνίες ή κάνει λάθη στις πράξεις, κινδυνεύει να χάσει μονάδες, ακόμη κι αν γνωρίζει καλά τη Φυσική», εξήγησε.

Επισήμανε, πάντως, πως η δομή του Θέματος Δ ήταν λίγο "σφιχτή", χωρίς ενδιάμεσα ερωτήματα που να καθοδηγούν τη σκέψη των μαθητών βήμα-βήμα. «Η ροή των ερωτημάτων δεν βοηθούσε όσο θα έπρεπε. Ίσως θα έπρεπε να υπάρχει καλύτερη σταδιακή καθοδήγηση, όπως συνέβαινε σε προηγούμενα χρόνια».

Γενική εκτίμηση:Ο κ. Άρχων θεωρεί πως η φετινή Φυσική κινήθηκε σε σωστή κατεύθυνση, με σταδιακή αύξηση της δυσκολίας και δυνατότητα για όλους τους μαθητές να αποδώσουν σύμφωνα με την προετοιμασία τους. «Δεν μιλάμε για εύκολα θέματα – ήταν απαιτητικά, αλλά υπήρχαν μονάδες διαθέσιμες και για τους μέτρια διαβασμένους μαθητές ώστε να πιάσουν τη βάση και να κινηθούν μέχρι το 14-15. Από εκεί και πάνω, ξεχώριζαν οι πολύ καλά προετοιμασμένοι», υπογράμμισε.

Τέλος, απηύθυνε ένα αισιόδοξο μήνυμα προς όλους τους υποψηφίους:«Οι Πανελλήνιες δεν είναι το τέλος. Είναι η αρχή. Ακόμα και αν κάποιος αισθάνεται απογοήτευση, υπάρχουν πολλές εναλλακτικές διαδρομές. Το ζητούμενο είναι να ψάξει, να στοχαστεί και να κάνει επιλογές σύμφωνα με τον χαρακτήρα και τις δυνατότητές του. Εμείς θα είμαστε εδώ και μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών, να βοηθήσουμε τους μαθητές και με το μηχανογραφικό τους».

Με την ολοκλήρωση της εξέτασης στη Φυσική, απομένουν οι τελευταίες ημέρες του φετινού μαραθωνίου για μαθητές και εκπαιδευτικούς. «Καλή δύναμη και καλό καλοκαίρι σε όλα τα παιδιά και τους συναδέλφους», ευχήθηκε κλείνοντας ο κ. Άρχων.