Παιδεία – Αλλαγές στην Ελάχιστη Βάση για τα πανεπιστήμια

8:37 π.μ. - Παρασκευή, 15 Οκτωβρίου 2021
08:10 π.μ. - Παρ, 15/37/2021
Image: Παιδεία – Αλλαγές στην Ελάχιστη Βάση για τα πανεπιστήμια

Επανακαθορισμός των συντελεστών για να μην επαναληφθούν το καλοκαίρι του 2022 οι εικόνες των τμημάτων… χωρίς φοιτητές και φοιτήτριες

Σε διορθωτικές βαθμολογικές κινήσεις μέχρι την 1η Νοεμβρίου καλούνται τα ΑΕΙ από το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να επανακαθορίσουν τους συντελεστές της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής τους, ώστε να μην επαναληφθούν το καλοκαίρι του 2022 οι εικόνες των τμημάτων… χωρίς φοιτητές και φοιτήτριες.

Το υπουργείο Παιδείας από την πλευρά του δεν μπαίνει σε αντίστοιχη διαδικασία προβληματισμού, καθώς οι πληροφορίες από το κτίριο του Αμαρουσίου αναφέρουν ότι καμία βαθμολογική διόρθωση δεν αναμένεται στο νέο εξεταστικό σύστημα που θα δείξει εκ νέου τα «δόντια» του το καλοκαίρι, με το διπλό πλέον μηχανογραφικό και τον καθορισμό συντελεστών των μαθημάτων από τα ΑΕΙ.

Κι αυτό παρότι διαφορετικές πλευρές του νέου εξεταστικού συστήματος θα μπορούσαν να διορθωθούν, όπως ζητάει άλλωστε και μερίδα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Για παράδειγμα:

1. Να δοθεί δυνατότητα στα ΑΕΙ να «κατεβάσουν» εάν το επιθυμούν τους συντελεστές τους και αντί του ορίου από 0,80 έως 1,20 που έχει οριστεί από το υπουργείο Παιδείας, να επιλέξουν το όριο 0,60 έως 1,20. Οπως είναι γνωστό, η ΕΒΕ θα μεταβάλλεται κάθε χρόνο και θα προκύπτει από τον μέσο όρο των επιδόσεων των υποψηφίων κάθε επιστημονικού πεδίου, πολλαπλασιαζόμενο με τον συντελεστή που ορίζει κάθε τμήμα.

2. Αλλαγές να γίνουν στις σχολές που απαιτούν ειδικά μαθήματα και ειδικά τις αρχιτεκτονικές όπου φέτος παρατηρήθηκαν φαινόμενα που προβλημάτισαν. Σήμερα απαιτούνται τρεις διαφορετικές βάσεις εισαγωγής (η γενική ΕΒΕ και δύο διαφορετικές βάσεις Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου). Ετσι, οι βάσεις των ειδικών μαθημάτων θα μπορούσαν να επιστρέψουν στο 10, όπως ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια, ώστε να μην αλλάζουν ετησίως συναρτώμενες με τον γενικό μέσο όρο των επιδόσεων.

3. Κατά τις επόμενες πανελλαδικές εξετάσεις θα ισχύσει το διπλό μηχανογραφικό και οι υποψήφιοι θα έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν στο πρώτο μηχανογραφικό τους μόνο το 10% των σχολών κάθε επιστημονικού πεδίου (20% στα Επαγγελματικά Λύκεια). Στη δεύτερη φάση δεν θα υπάρχει περιορισμός επιλογών, αλλά τα επόμενα μηχανογραφικά θα συμπληρώνονται μόνο από όσους υποψηφίους δεν εισήχθησαν στην Α’ φάση και θα περιέχουν μόνο τις θέσεις που απομένουν κενές και τα τμήματα που δεν έχουν συμπληρώσει όλες τις θέσεις τους (εφόσον επιτυγχάνεται και η καθορισμένη Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής κάθε τμήματος).

Ομως, έτσι ένας καλά προετοιμασμένος υποψήφιος μπορεί να συμπληρώσει τις σχολές που τον ενδιαφέρουν αλλά να συμπληρώσει και μερικές σχολές χαμηλότερου βαθμολογικού «βαλαντίου» με στόχο εάν τα πράγματα δεν πάνε τόσο καλά, να εισαχθεί σε αυτές. Και στη συνέχεια να εισαχθεί στις σχολές της πρώτης του επιλογής με τη δεύτερη κατανομή κάποιος άλλος υποψήφιος με χαμηλότερη βαθμολογία. Κατ’ επέκταση, το 10% των αρχικών επιλογών των υποψηφίων θα έπρεπε πιθανά να ανέβει στο 25% για όλες τις κατηγορίες.

Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Θεόδωρος Θεοδουλίδης λέει στα «ΝΕΑ» ότι το αίτημα για επανακαθορισμό των συντελεστών που συνδέονται με την ΕΒΕ διαβιβάστηκε στα τμήματα του ιδρύματος που θα αποφασίσουν σχετικά. Ωστόσο, κρίνει ότι σε μερικά τμήματα είναι πιθανότατο να επαναπροσδιοριστεί ο συντελεστής προς τα κάτω.

Η πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου Χρυσή Βιτζιλάκη, από την πλευρά της, δηλώνει ότι επί του παρόντος δεν έχει ληφθεί καμία σχετική απόφαση στο ίδρυμά της, ωστόσο ξεκαθαρίζει ότι όποια αλλαγή γίνει θα γίνει με κριτήρια αριστείας αλλά και επαρκούς στελέχωσης των τμημάτων.

Τέλος, ο πρύτανης του Ιονίου Πανεπιστημίου Ανδρέας Φλώρος αναφέρει ότι κάποια τμήματα του ιδρύματος θα πρέπει να προχωρήσουν σε διορθωτικές παρεμβάσεις. «Σε κάθε περίπτωση, εμείς δίνουμε έμφαση στην πολυνησιωτικότητα του Ιδρύματός μας και την αποφυγή της συρρίκνωσής του, ώστε να παραμείνει με 11 τμήματα, σε πλήρη λειτουργία, σε τέσσερα νησιά του Ιονίου» σημειώνει.

in.gr