Παγκρήτια οργή για τις καταργήσεις σχολείων και τις συγχωνεύσεις τμημάτων: «Εκπαιδευτικό έγκλημα», λένε οι γονείς
Στα "κάγκελα" γονείς, εκπαιδευτικοί και φορείς για τις καταργήσεις σχολείων και τις απαράδεκτες συγχωνεύσεις τμημάτων - Η κυβέρνηση προσπαθεί να κόψει οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών και μας γυρίζει στις εποχές των 30μελών τμημάτων
Αναγκαστικό “λουκέτο” μπαίνει σε 40 δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία της Κρήτης. Οι καταργήσεις των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων προκαλούν μεγάλες αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα και στους γονείς, καθώς ένα μέρος των μαθητών θα πρέπει υποχρεωτικά να μετακινηθεί σε γειτονικές σχολικές μονάδες, οι οποίες βρίσκονται σε υπολογίσιμη απόσταση από τον τόπο κατοικίας.
Ιδιαίτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μικροί μαθητές στα χωριά της Κρήτης, οι οποίοι θα πρέπει να μετακινηθούν σε κοντινά χωριά προκειμένου να καλύψουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Επιπλέον, πρόβλημα προκύπτει και με τη συμφόρηση στα σχολεία, αφού θα παρατηρηθεί το φαινόμενο της δημιουργίας “υπερτροφικών” τμημάτων, κάτι το οποίο θα μπορούσε να αποφευχθεί μέσα από τον ισορροπημένο διαμοιρασμό των μαθητών σε περίπτωση που λειτουργούσαν κανονικά τα υπό κατάργηση σχολεία.
Την ίδια ώρα, συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις και για τις συγχωνεύσεις τμημάτων, οι οποίες υπενθυμίζεται ότι σε ολόκληρη την Κρήτη φτάνουν τις 80. Μετά από πιέσεις των εκπαιδευτικών και των γονέων, κάποια τμήματα θα συνεχίσουν κανονικά τη λειτουργία τους, όπως και πέρυσι, ενώ δίνεται μάχη μέχρι την πλήρη ανατροπή του επίμαχου μέτρου.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γιώργος Μακράκης μίλησε στη “Νέα Κρήτη” και το neakriti.gr για τα “λουκέτα” στα σχολεία της Κρήτης, αλλά και για τις συγχωνεύσεις τμημάτων. Αναφορικά για το κλείσιμο των σχολείων, επεσήμανε ότι αυτή η απόφαση του υπουργείου οφείλεται σε δύο κρίσιμους παράγοντας, αφενός στον μικρό αριθμό μαθητών που υπάρχουν σε συγκεκριμένες περιοχές και αφετέρου στην πλήρη έλλειψη σχολικών κτηρίων.
«Οι καταργήσεις των σχολικών μονάδων γίνονται για δύο κυρίως λόγους. Για παράδειγμα, ορισμένα χωριά της Κρήτης κινδυνεύουν με ερημοποίηση, οπότε οι μαθητές που κατοικούν εκεί είναι αρκετά λίγοι για να στελεχώσουν ένα ολόκληρο σχολείο, οπότε αναγκάζονται να μετακινηθούν σε γειτονικά σχολεία με περισσότερους μαθητές για να καλύψουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες. Ωστόσο, υπάρχουν και σχολεία, όπως για παράδειγμα το 4ο Δημοτικό Γαζίου και το Δημοτικό Σχολείο Καρτερού, για τα οποία δεν υπάρχουν καν υπάρχουν κτήρια για να στεγαστούν.
Επανειλημμένως έχουμε κάνει σχετικές αναφορές προς τους αρμόδιους φορείς, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες, δηλαδή να εξασφαλιστεί η στέγη προκειμένου να λειτουργήσουν κανονικά τα συγκεκριμένα σχολεία. Δυστυχώς, μέχρι τώρα δεν έχουμε ακουστεί. Ζητάμε από τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Παιδείας να δώσουν λύση στο πρόβλημα. Η λειτουργία νέων σχολικών μονάδων θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση κάποιων εν λειτουργία σχολείων και τμημάτων που έχουν φτάσει στα όριά τους, μέσω ενός ορθολογικού διαμοιρασμού των μαθητών».
Αγώνας μέχρι την κατάργηση του μέτρου
Ο κ. Μακράκης αναφέρθηκε και στο θέμα των συγχωνεύσεων, λέγοντας ότι οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς συνεχίζουν τον αγώνα τους μέχρι την πλήρη κατάργηση του μέτρου. Επιπλέον, είπε ότι οι διεκδικήσεις και οι διαμαρτυρίες έπιασαν τόπο, καθώς ορισμένα τμήματα θα συνεχίσουν κανονικά τη λειτουργία τους, όπως και το προηγούμενο σχολικό έτος.
«Σύμφωνα με όσα γνωρίζετε, με εντολή του υπουργείου Παιδείας προς τις κατά τόπους Διευθύνσεις δόθηκαν οδηγίες για την εφαρμογή του μέτρου των συγχωνεύσεων σε κάποια σχολικά τμήματα της χώρας. Το μέτρο αυτό είναι αντιπαιδαγωγικό, αφού στηρίζεται πάνω σε μία στενή οικονομική λογική, η οποία στοχεύει στις λιγότερες προσλήψεις και στη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, χωρίς να υπολογίζονται οι ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών.
Μετά από πολλή προσπάθεια καταφέραμε να αποτρέψουμε ορισμένες συγχωνεύσεις τμημάτων, τα οποία θα λειτουργούν και φέτος κανονικά. Καλούμε το υπουργείο Παιδείας να αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο με παιδαγωγικούς όρους. Δυστυχώς, τέτοια μέτρα είναι αποτέλεσμα πολιτικών επιλογών που αποσκοπούν στον περιορισμό της χρηματοδότησης στη δημόσια παιδεία», καταλήγει ο κ. Μακράκης.
Τα σχολεία της Κρήτης που αναστέλλουν τη λειτουργία τους
Νηπιαγωγεία
Ηράκλειο
Νηπιαγωγείο Αχεντριά Νηπιαγωγείο Γκαγκαλών Νηπιαγωγείο Γωνιών Πεδιάδος Νηπιαγωγείο Δεματίου 79ο Νηπιαγωγείο Ηρακλείου Νηπιαγωγείο Καμαρών Νηπιαγωγείο Στόλων Νηπιαγωγείο Τσιφούτ Καστελίου 4ο Νηπιαγωγείο Τυμπακίου Ειδικό Νηπιαγωγείο Αρκαλοχωρίου
Λασίθι
Ειδικό Νηπιαγωγείο Σητείας
Ρέθυμνο
Νηπιαγωγείο Ακουμίων Νηπιαγωγείο Φουρφουρά
Χανιά
Νηπιαγωγείο Αγιάς Νηπιαγωγείο Γαύδου Νηπιαγωγείο Γαβαλοχωρίου Νηπιαγωγείο Σφακοπηγαδίου 24ο Νηπιαγωγείο Χανίων Νηπιαγωγείο Χώρας Σφακίων Ειδικό Νηπιαγωγείο ΚΑΠΝΚ 36ο Νηπιαγωγείο Χανίων
Δημοτικά
Ηράκλειο
1ο Δημοτικό Σχολείο Βουτών 4ο Δημοτικό Σχολείο Γαζίου Δημοτικό Σχολείο Γκαγκαλών Δημοτικό Σχολείο Καρτερού Δημοτικό Σχολείο Καστρίου Δημοτικό Σχολείο Κρότου Δημοτικό Σχολείο Σγουροκεφαλίου Δημοτικό Σχολείο Σκινιά Δημοτικό Σχολείο Στόλων Δημοτικό Σχολείο Τσιφούτ Καστελίου Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών και Βαρηκόων Μοιρών
Ρέθυμνο
Δημοτικό Σχολείο Αβδελλά Δημοτικό Σχολείο Αλφάς Δημοτικό Σχολείο Ρουμελίου
Χανιά
Δημοτικό Σχολείο Αγιάς Δημοτικό Σχολείο Σφακοπηγαδίου 3ο Δημοτικό Σχολείο Κουνουπιδιανών 2ο Δημοτικό Σχολείο Χρυσοπηγής Δημοτικό Σχολείο Ειδικής Αγωγής Κωφών-Βαρηκόων ΕΙΚ Κρήτης
Σχολική πρεμιέρα με υπεράριθμα τμήματα και στα Χανιά
Με υπεράριθμα τμήματα προβλέπεται να λειτουργήσουν τη φετινή σχολική χρονιά δεκάδες νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία στα Χανιά, καθώς, όπως καταγγέλλουν σύλλογοι γονέων και εκπαιδευτικών, οι σχεδιαζόμενες συγχωνεύσεις θα επαναφέρουν τις τάξεις με πάνω από 25 μαθητές.
Χθες το μεσημέρι, εκπρόσωποί τους προχώρησαν σε διαμαρτυρία έξω από τα γραφεία των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, απ’ όπου μίλησαν για πρακτικές που γυρίζουν, όπως είπαν, την παιδεία σε περασμένες δεκαετίες.
Ο κ. Σταμάτης Μαμμάκας, πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Χανίων, υπογράμμισε ότι «αντί οι υπεύθυνοι του υπουργείου Παιδείας και της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να αυξήσουν τα τμήματα και τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στο δικαίωμα της εκπαίδευσης σε καλύτερες συνθήκες, πράττουν ακριβώς το αντίθετο. Δεν μπορεί να ξεριζώνουν τα παιδιά από το σχολείο της γειτονιάς τους, ανατρέποντας όλο τον οικογενειακό προγραμματισμό».
Λίγες ημέρες πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι, στους κύκλους των γονέων και κηδεμόνων σε τουλάχιστον 20 δημοτικά σχολεία επικρατεί αναταραχή. Αλλά και οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν φόβους πως θα έρθουν αντιμέτωποι με χαοτικές καταστάσεις στα σχολεία.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων κ. Γιώργος Μαυρογενάκης υπογράμμισε ότι η νέα σχολική χρονιά δεν αρχίζει με καλούς οιωνούς. «Ξεκινάμε φέτος χειρότερα απ’ ό,τι τελειώσαμε τον Ιούνιο, δηλαδή με λιγότερα τμήματα στα σχολεία και περισσότερα παιδιά μέσα στις τάξεις, με εκφοβισμό των συναδέλφων μας για την αξιολόγηση μετά από την πίεση που δέχτηκαν να μη συμμετέχουν στην απεργία».
Η Ένωση Γονέων Χανίων ζητά τμήματα με έως 15 μαθητές για τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού και μέχρι 20 για τις τελευταίες τάξεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Χαρακτηρίζει αντιπαιδαγωγικό το μέτρο και τονίζει ότι θα επιφέρει περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.
Έντονα αντιδρούν και τα στελέχη της “Λαϊκής Συσπείρωσης” στους Δήμους όπου προβλέπονται αλλαγές στα σχολεία. Στον δήμο Πλατανιά, αντιδράσεις προκαλεί η υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Κολυμπαρίου, με τον επικεφαλής της παράταξης στο Δημοτικό Συμβούλιο κ. Δημήτρη Ανθούση να αναφέρεται σε «ένα μέτρο που πάει την παιδεία χρόνια πίσω και αντιμετωπίζει τα παιδιά μας ως αριθμούς».
Το “παρών” στη χθεσινή κινητοποίηση της Ένωσης Γονέων Χανίων έδωσε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΚΚΕ κ. Μανόλης Συντυχάκης, ο οποίος υποστήριξε πως «η κυβέρνηση επιλέγει να παραδώσει τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση σε ιδιώτες, συγχωνεύοντας σχολεία, κλείνοντας τμήματα, χωρίς να λαμβάνει τις υποδείξεις των ειδικών, του ΚΕΔΑΣΥ, για τις πραγματικές παιδαγωγικές ανάγκες που έχει σήμερα το σχολείο».
Καθηγητές και γονείς εξέφρασαν τη διαμαρτυρία τους και για τη δίωξη σε βάρος διευθυντή σχολείου στα Χανιά, που συμμετείχε σε κινητοποιήσεις ενάντια στην αξιολόγηση.
«Εκπαιδευτικό έγκλημα», λένε γονείς μαθητών στην Ιεράπετρα
Η νέα σχολική χρόνια ξεκινάει σε λίγες μέρες και επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις για τους μαθητές των δημοτικών σχολείων, ακόμα και για τα παιδάκια της Α’ τάξης.
Τις αντιδράσεις από την πλευρά των Συλλόγων Γονέων των Δημοτικών Σχολείων της Ιεράπετρας ξεκίνησε ο Σύλλογος του 4ου Δημοτικού Σχολείου, ο οποίος δεν αποκλείει να ζητήσει από τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των παιδιών που φοιτούν σε όλα τα σχολεία να προγραμματίσουν μαζικές κινητοποιήσεις στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
«Τρεις είναι μέχρι στιγμής οι αλλαγές οι οποίες έχουν αποφασιστεί και έρχονται να εφαρμοστούν εντέχνως στο... παρά πέντε της νέας σχολικής περιόδου. Όλα αυτά γίνονται με στόχο να μειωθούν οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών για εξοικονόμηση χρημάτων. Δυστυχώς, κανένας εκ των τεχνοκρατών του υπουργείου Παιδείας δεν έβαλε σε αυτή την εξίσωση τα πρακτικά ζητήματα που αφορούν τα παιδιά μας», αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ιεράπετρας Κωστής Πλατανάκης.
Σε κάθε τμήμα θα στοιβάζονται 25 μαθητές, ξεκινώντας από τα παιδιά ακόμα της Α' τάξης. Τραγικό βέβαια είναι το γεγονός ότι η αλλαγή αυτή θα εφαρμοστεί σε τμήματα και άλλων τάξεων, όπου υπάρχουν υπεράριθμα τμήματα, δε θα συστήνεται επιπλέον τμήμα, αλλά τα παιδιά θα κάνουν αναγκαστική μεταγραφή σε όμορα σχολεία.
«Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ιεράπετρας Λασιθίου, όπου τα παιδιά που θα φοιτήσουν φέτος στη Β’ τάξη εξαναγκάζονται να συγχωνευτούν σε 2 τμήματα - από 3 που ήταν την περσινή περίοδο. Και το ερώτημα που πλανάται στο βλέμμα αυτών των παιδιών είναι: Γιατί γίνεται όλο αυτό; Γιατί θα έχουν άλλη δασκάλα/λο φέτος; Γιατί θα έχουν άλλους συμμαθητές από αυτούς της Α’ τάξης;
Την ευθύνη διδασκαλίας σε τόσα πολλά παιδιά μικρής ηλικίας θα έχει ένας και μοναδικός εκπαιδευτικός. Όπως αντιλαμβανόμαστε όλοι μας, ο διαθέσιμος χρόνος των 45 λεπτών για κάθε μάθημα είναι υπερβολικά μικρός για να ασχοληθεί αποτελεσματικά με 25 παιδιά αυτών των ηλικιών», πρόσθεσε ο κ. Πλατανάκης.
«Δεν αποκλείουν κινητοποιήσεις»
«Στα τμήματα που εμπεριέχουν μαθητές με παράλληλη στήριξη, ο εκπαιδευτικός που είναι υπεύθυνος γι’ αυτούς τους μαθητές θα υποχρεούται πλέον να συνδράμει πρακτικά στη διδασκαλία των υπόλοιπων μαθητών της τάξης και όχι να ασχολείται αποκλειστικά με τους μαθητές παράλληλης στήριξης, όπως είναι ο σημαντικότατος ρόλος του», τόνισε ο κ. Κωστής Πλατανάκης.
Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν τον Σεπτέμβριο 2024, όπου με πρακτικές που θυμίζουν άλλες εποχές γίνεται εντεταλμένη προσπάθεια να “διατηρηθεί” το επίπεδο της παιδείας στην Ελλάδα σε πολύ χαμηλά πρότυπα, παρόλη την αξιοσημείωτη προσπάθεια που καταβάλλει το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού στην εκπαιδευτική διαδικασία.
«Εμείς, ως γονείς και κηδεμόνες, οφείλουμε να πράξουμε τα δέοντα και να μην επιτρέψουμε να γίνει αυτό το “εκπαιδευτικό έγκλημα” στα παιδιά μας, σε μια τόσο ευαίσθητη ηλικία», κατέληξε ο πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ιεράπετρας, ο οποίος δεν αποκλείει να κατέβουν οι γονείς όλων των σχολείων σε πανελλαδικές κινητοποιήσεις.
Στον υπουργό το θέμα
Αναφορικά με τις συγχωνεύσεις των τμημάτων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στον νομό Λασιθίου, σε σχετική ερώτηση προχώρησε η βουλευτής Λασιθίου του ΠΑΣΟΚ κ. Κατερίνα Σπυριδάκη, προς τον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, την οποία συνυπογράφει και ο βουλευτής Κιλκίς και τομεάρχης Παιδείας κ. Στέφανος Παραστατίδης.
«Η συρρίκνωση των τμημάτων γίνεται καθαρά και μόνο με οικονομικούς όρους, με σκοπό την εξοικονόμηση πόρων και τη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Στο πλαίσιο της πάγιας επικοινωνιακής πολιτικής της κυβέρνησης και προκειμένου να ενισχυθεί το αφήγημα περί επάρκειας των 10.000 διορισμών στην εκπαίδευση, η ηγεσία του υπουργείου οδηγείται και σε μία τεχνητή μείωση των οργανικών θέσεων μέσω των εν λόγω συγχωνεύσεων/συμπτύξεων.
Όλα τα παραπάνω, όμως, λαμβάνουν χώρα εις βάρος των μαθητών/τριών, οι οποίοι βρίσκονται στα πρώτα στάδια της εκπαιδευτικής και ψυχοκοινωνικής διαδικασίας, και με τη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων με 25 παιδιά διακυβεύεται η ομαλή μορφωτική διαδικασία, αντιθέτως σημειώνεται υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, που στη διαβούλευση του Ν. 4692/2020 “Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες Διατάξεις” (ΦΕΚ 111/Α/12-6-2020) οι φορείς εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην αύξηση του μέγιστου αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, υποστηρίζοντας πως “με τον μικρότερο αριθμό μαθητών στην τάξη ευνοείται η παιδαγωγική λειτουργία της αξιολόγησης του μαθητή, καθιστούν παιδαγωγικά αναγκαίο ένα μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τάξη-τμήμα, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα και η ευχέρεια στον εκπαιδευτικό να παρεμβαίνει εξατομικευμένα και, προπάντων, παιδαγωγικά και να παίρνει εκείνα τα μέτρα που οδηγούν στην επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων του σχολείου, προς όφελος της προόδου και της ευημερίας τόσο του μαθητή όσο και της ίδιας της κοινωνίας”.
Μάλιστα, το άρθρο 50 του συγκεκριμένου νόμου, που προβλέπει την αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών, το καταψηφίσαμε στην Ολομέλεια ασκώντας κριτική για την απουσία της παιδαγωγικής προσέγγισης», τονίζει, μεταξύ άλλων, στην ερώτησή της η κ. Σπυριδάκη.
Οι συγχωνεύσεις
Στον νομό Λασιθίου, εκτός των ανακλήσεων των εγκριτικών αποφάσεων διχοτομήσεων ή τριχοτομήσεων, έχουμε σύνολο τις παρακάτω 12 συγχωνεύσεις τμημάτων:
- 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Νικολάου: τάξη Β’.
- 2ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Νικολάου: τάξεις Γ’ και Δ’.
- 1ο Δημοτικό Σχολείο Νεάπολης: τάξη Α’.
- 4ο Δημοτικό Σχολείο Ιεράπετρας: τάξεις Α’ και Β’.
- 1ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας: τάξη Δ’.
- 2ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας: τάξη Α’.
- 3ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας: τάξεις Β’, Γ’ και Δ’.
- 4ο Δημοτικό Σχολείο Σητείας: τάξη Δ’.
«Για τις εν λόγω συγχωνεύσεις, και παρά τους φόβους των γονέων, ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου διαβεβαίωσε κατηγορηματικά πως “δεν υπάρχει καμία περίπτωση μετακίνησης μαθητών από σχολείο σε σχολείο”. Οι υπόλοιπες συνέπειες, όμως, των συγχωνεύσεων που αφορούν την αντιπαιδαγωγική τους χροιά πλήττουν αρκετές σχολικές δομές, καθώς δημιουργούνται πολυπληθή τμήματα και σε πολλές περιπτώσεις με έναν αριθμό διαγνωσμένων περιπτώσεων αναπηρίας ή/και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών που να ξεπερνάει ακόμη και τις τέσσερις (4) ανά τμήμα. Επιπλέον, με αυτήν την πρακτική έχουμε το φαινόμενο να μένουν αίθουσες κενές και ολόκληρος υλικοτεχνικός εξοπλισμός, όπως διαδραστικοί πίνακες, σε πλήρη αχρηστία», συμπληρώνει η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Κατερίνα Σπυριδάκη.
Περιμένουν απαντήσεις από τον Πιερρακάκη
Καταλήγοντας, η κ. Σπυριδάκη ρωτά τον κ. Πιερρακάκη:
- «Προτίθεστε να αποσύρετε τις εγκυκλίους για τις συγχωνεύσεις-συμπτύξεις των τμημάτων;
- Θα προβείτε μέσω νομοθετικής ρύθμισης σε μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών ανά τμήμα, ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες;
- Έχουν ληφθεί υπόψη όλες οι μαθησιακές ιδιαιτερότητες για κάθε σχολική μονάδα, ώστε η όποια συγχώνευση να μην καταστρατηγεί το βέλτιστο συμφέρον των παιδιών και το δικαίωμά τους στην ποιοτική εκπαίδευση;
- Θα διασφαλίσετε να εφαρμοστεί η δέσμευση του διευθυντή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου για μη μετακίνηση των μαθητών σε όμορα σχολεία λόγω των συγχωνεύσεων;
- Έχει εξεταστεί κατά πόσο η εν λόγω εγκύκλιος δεν αντιβαίνει στη νομοθεσία για την Ειδική Αγωγή;
- Έχετε διασφαλίσει ότι οι χώροι των τάξεων μπορούν να ικανοποιήσουν πλήρως τις ανάγκες της εκπαιδευτικής και μαθησιακής διαδικασίας για έναν τέτοιο αριθμό μαθητών (25) και πάντα σύμφωνα με τον Κανονισμό Πυροπροστασίας;
- Θα αποσύρετε τις ανακλήσεις αποφάσεων για διχοτόμηση ή τριχοτομήσεων τάξεων, ιδιαίτερα για τις περιπτώσεις που έχουμε μεγάλο αριθμό παιδιών με γνωμάτευση ΚΕΔΑΣΥ και εγκριτική απόφαση για Παράλληλη Στήριξη;».
neakriti.gr