Όχι στην υποβάθμιση και στο κλείσιμο δημοτικών και νηπιαγωγείων στο Λασίθι

9:08 π.μ. - Τρίτη, 12 Ιανουαρίου 2016
09:01 π.μ. - Τρί, 12/08/2016
Image: Όχι στην υποβάθμιση και στο κλείσιμο δημοτικών και νηπιαγωγείων στο Λασίθι

Κάλεσμα προς τα Δημοτικά Συμβούλια των Δήμων του Λασιθίου και την εκπαιδευτική κοινότητα να πάρουν θέση

Να αποτρέψουν την προτεινόμενη υποβάθμιση και το κλείσιμο σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο Λασίθι κάνει ο Αλέξανδρος Αλεξάκης και Γιάννης Πασπαράκης, ο πρώτος είναι αιρετός και ο δεύτερος αναπληρωτής αιρετός της ΠΥΣΠΕ Λασιθίου.  Όπως αναφέρουν οι ίδιοι στην πρόταση της Διεύθυνσης Π. Ε. Λασιθίου προτείνονται:
 
οι υποβιβασμοί των παρακάτω μονάδων
 
 Α) του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ιεράπετρας από 12/θ σε 8/θ 
 
 Β) του Δημοτικού Σχολείου Σκοπής από 3/θ σε 2/θ 
 
και οι καταργήσεις των παρακάτω σχολικών μονάδων
 
Α) του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ιεράπετρας
 
Β) του Δημοτικού Σχολείου Ζήρου
 
Γ) του Νηπιαγωγείου Κρούστα
 
Δ) του Νηπιαγωγείου Τζερμιάδων
 
Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωσή τους:
 
Το Υπουργείο Παιδείας με την εγκύκλιο με Αρ. Πρωτ.184954/ΓΔ4/02-11-2016/ΥΠΠΕΘ ζητά από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης να υποβάλλουν προτάσεις μεταβολών σχολικών μονάδων. Στην εγκύκλιο αναφέρεται πως θα πρέπει να ληφθεί υπόψη των Διευθυντών Εκπαίδευσης ο αριθμός των μαθητών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές και οι κτιριακές υποδομές. Επιπλέον, για τις περιπτώσεις ιδρύσεων, προαγωγών και συγχωνεύσεων, απαιτείται η εξασφάλιση κατάλληλης στέγασης.
 
Στη συνέχεια καλούν τα Δημοτικά Συμβούλια σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 15 του άρθρου 59 του ν. 3966/2011 να γνωμοδοτήσουν για την προαγωγή ίδρυση κατάργηση ή συγχώνευση των σχολικών μονάδων.
 
Οι αιρετοί δεν κλήθηκαν να τοποθετηθούν στις προτάσεις μεταβολών με αποτέλεσμα οι εν λόγω προτάσεις να έχουν χαρακτηριστικά προσωπικής επιλογής.
 
Ζητούμε από τα Δημοτικά Συμβούλια να εξετάσουν τις προτάσεις κατάργησης ή οργανικού υποβιβασμού των σχολικών μανάδων λαμβάνοντας υπόψη τους
 
α) τις ιδιαίτερες συνθήκες και τις κοινωνικές ανάγκες της περιοχής.
 
β) τα τεράστια προβλήματα με τη μεταφορά των μαθητών
 
γ) το κτιριακό το οποίο ταλανίζει έντονα την περιοχή μας. Τονίζουμε πως τα τελευταία χρόνια έχουν κλείσει σε όλη την Ελλάδα 1533 σχολικές μονάδες, γεγονός το οποίο επέφερε πολλά προβλήματα στην εκπαίδευση.
 
δ) την διαφορά στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε σχολικές μονάδες όταν είναι από 3/θ και άνω. Υπενθυμίζουμε εδώ πως από 3/Θ και άνω ένα σχολείο έχει ειδικότητες ενώ δεν έχει σταλεί σε 1/θ και 2/θ ποτέ ειδικότητα παρά τις έντονες αντιδράσεις και πιέσεις μας, για ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές,  στην παρεχόμενη εκπαίδευση.
 
Η μεταβολή του μαθητικού πληθυσμού σε επαρχιακές περιοχές ενδέχεται να δικαιολογήσει τον υποβιβασμό για ένα χρονικό διάστημα αλλά σε επόμενο χρόνο οι μαθητές μπορούν να αυξηθούν ξανά σ’ αυτές τις σχολικές μονάδες. Σχολικές μονάδες που λειτουργούν σαν 3/θ και χωρίς να έχει προηγηθεί λειτουργική υποβάθμιση απότομα οδηγούνται στον υποβιβασμό,  μελλοντικά θα οδηγηθούν στο κλείσιμο. Ακόμα, σε περίπτωση που είχαμε αναστολή λειτουργίας σχολικής μονάδας, μπορεί να υπάρξει ανάγκη λειτουργίας της ξανά όταν οι κτιριακές υποδομές των σχολικών μονάδων στις οποίες τα παιδιά μετακινήθηκαν δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν το αυξημένο μαθητικό δυναμικό. Κάνουμε μνεία ειδικά στην αναστολή και το κλείσιμο νηπιαγωγείων επειδή μπορούν βάσιμα να δημιουργηθούν πολλά ερωτηματικά σχετικά με την ασφαλή μεταφορά των μαθητών και την επαρκή κτιριακή υποδομή των νηπιαγωγείων στα οποία μετακινούνται.
 
Είναι πια γενικά παραδεκτό πως το κλείσιμο χιλιάδων σχολικών μονάδων από το 2010, με πρωτεργάτη την κ. Διαμαντοπούλου, οδήγησε στο μαρασμό και την εγκατάλειψη των επαρχιακών περιοχών από τις νέες οικογένειες που διέμεναν εκεί – με σημαντικό κριτήριο την ύπαρξη ή μη σχολικής μονάδας. Οι περιφερειακές σχολικές μονάδες θα πρέπει να στηρίζονται με την πλήρη και έγκαιρη στελέχωσή τους έτσι ώστε να δημιουργείται ισχυρό κίνητρο για την παραμονή των μαθητών σε αυτές και κατά της μετακίνησής τους σε σχολικές μονάδες της πόλης, καθώς η μέχρι τώρα εμπειρία από το νομό μας δείχνει μια όλο και ενισχυόμενη τάση συνωστισμού παιδιών σε ήδη υπερ-πλήρη σε μαθητικό δυναμικό και κατά συνέπεια ανεπαρκή σχολικά κτίρια.
 
Ως αιρετοί ΠΥΣΠΕ Λασιθίου Δε συναινούμε στο κλείσιμο κανενός σχολείου και καλούμε:
  1. Τα Δημοτικά Συμβούλια Αγίου Νικολάου, Ιεράπετρας, Σητείας και Οροπεδίου να απορρίψουν κατηγορηματικά τις προτεινόμενες συγχωνεύσεις, υποβιβασμούς και καταργήσεις σχολικών μονάδων
  2. Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π. Ε. του νομού Λασιθίου να πάρουν θέση
  3. Τους συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων,  τις Ενώσεις Γονέων και ολόκληρη την τοπική κοινωνία να στηρίξει τα σχολειά τους.
Στην πρόταση της Διεύθυνσης Π. Ε. Λασιθίου ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΟΒΙΒΑΣΜΟΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ:
 
 Α) του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ιεράπετρας από 12/θ σε 8/θ 
 
 Β) του Δημοτικού Σχολείου Σκοπής από 3/θ σε 2/θ 
 
ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ:
 
Α) του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ιεράπετρας
 
Β) του Δημοτικού Σχολείου Ζήρου
 
Γ) του Νηπιαγωγείου Κρούστα
 
Δ) του Νηπιαγωγείου Τζερμιάδων
 
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
 
Αλέξανδρος Αλεξάκης/ Γιάννης Πασπαράκης,
 
Αιρετός/ αναπληρωτής αιρετός ΠΥΣΠΕ Λασιθίου