Οι καταναλωτές ψωνίζουν λιγότερο, τα σουπερμάρκετ κερδίζουν περισσότερα

9:53 π.μ. - Τετάρτη, 31 Μαΐου 2023
09:05 π.μ. - Τετ, 31/53/2023
Image: Οι καταναλωτές ψωνίζουν λιγότερο, τα σουπερμάρκετ κερδίζουν περισσότερα

Μείωση της κατανάλωσης κατά 3,5% δείχνουν τα στοιχεία της Nielsen IQ για το πρώτο τετράμηνο του 2023, την ίδια στιγμή που τα σούπερ μάρκετ καταγράφουν άνοδο τζίρου κατά 9,5%

Ενδεικτικά, παρότι το οργανωμένο λιανεμπόριο έχει αύξηση στο +9,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ (έως 30 Απριλίου 2023), και έχοντας πλέον στα τέλη Απριλίου ξεπεράσει την επίδραση της εποχικότητας του Πάσχα, εντούτοις η ανάπτυξη αυτή εξακολουθεί να είναι πληθωριστική, με τους όγκους να υποχωρούν γύρω στο -3,5%.

Σε επίπεδο κατηγοριών, την ανάπτυξη αυτή οδηγούν τα τρόφιμα και τα ποτά, τόσο τα φρέσκα (+8,9%) όσο και τα τυποποιημένα (+9,3%), κυρίως λόγω της σημαντικής συνεισφοράς τους στο μέσο «καλάθι» του νοικοκυριού σε σχέση με τις κατηγορίες των μη τροφίμων.

Έτσι οι καταναλωτές στη μεγάλη τους πλειοψηφία (97% των ερωτηθέντων) φαίνεται να έχουν αντιληφθεί την αύξηση στις τιμές των προϊόντων που πωλούνται μέσα από τα σούπερ μάρκετ, καθώς καταγράφεται μείωση των πωλήσεων σε κατηγορίες όπως τα στοματικά διαλύματα (-8,2%) ή τα προϊόντα φροντίδας για τα έπιπλα (-5,1%).

Παράλληλα, παρατηρείται στροφή στα προίόντα της «φθηνής» ιδιωτικής ετικέτας, που όμως μεσοσταθμικά έχουν αυξήσει την τιμή τους υπερδιπλάσια σε σχέση με τα επώνυμα.

thepressproject.gr