Νέοι κανόνες της ΕΕ βάζουν τέλος στην οδήγηση για τους μεθυσμένους
Από το 2022 θα είναι υποχρεωτικό το σύστημα ανίχνευσης αλκοόλ στον οδηγό για όλα τα καινούρια οχήματα
Τέλος στην οδήγηση υπό την επήρρεια αλκοόλ, επιχειρεί να θέσει η Ευρωπαϊκη Ένωση.
Από το 2022 θα είναι υποχρεωτικό το σύστημα ανίχνευσης αλκοόλ στον οδηγό για όλα τα καινούρια οχήματα.
Το συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποφάσισε ότι τα νέα αυτοκίνητα, από τα μέσα του 2022, θα μπορούν να διατίθενται στην αγορά της ΕΕ, μόνο αν έχουν προηγμένα συστήματα ασφαλείας.
Οι νέοι κανόνες εκτιμάται ότι θα βοηθήσουν στη μείωση του αριθμού των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους της ΕΕ, ενώ ενισχύουν και την ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά.
Νέος Ποινικός Κώδικας
Ένα από τα σημαντικότερα συστήματα που θα πρέπει να έχουν όλα τα καινούρια οχήματα αφορά αφορά σε εκείνο που ελέγχει και παρεμποδίζει την εκκίνηση και οδήγηση του οχήματος σε περίπτωση που ανιχνεύσει πως ο οδηγός βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ!
Επίσης, σύμφωνα με το in.gr, η τοποθέτηση των λεγόμενων «μαύρων κουτιών» και τα οχήματα θα αποτελεί γεγονός καθώς η νέα νομοθεσία προβλέπει την ύπαρξη συστημάτων καταγραφής δεδομένων συμβάντος!
Ποια είναι τα υποχρεωτικά συστήματα
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα (συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, λεωφορείων, ημιφορτηγών και οχημάτων τύπου SUV) θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά ασφαλείας:
* ευφυής έλεγχος ταχύτητας,
* εγκατάσταση συστήματος για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος,
* σήματα επείγουσας στάθμευσης,
* συστήματα ανίχνευσης οπισθοπορείας,
* συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντος,
* ακριβής παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών,
* συστήματα προειδοποίησης της υπνηλίας και της προσοχής του οδηγού,
* προηγμένα συστήματα προειδοποίησης διάσπασης της προσοχής του οδηγού.
* προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης,
* συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας σε έκτακτη ανάγκη,
* διευρυμένες περιοχές προστασίας πρόσκρουσης της κεφαλής ικανές να μετριάζουν τους τραυματισμούς σε συγκρούσεις με ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.
Επίσης πέραν των παραπάνω οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να κατασκευάζουν με τέτοιο τρόπο τα οχήματά τους ώστε να μειώνονται σημαντικά τα τυφλά σημεία γύρω από αυτά.
Επίσης θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με συστήματα ανίχνευσης πεζών, ποδηλατών αλλά και άλλων οχημάτων.
Επόμενο βήμα για την Επιτροπή αποτελεί η ομαλή μετάβαση στα αυτοκίνητα με αυτόνομα συστήματα οδήγησης.