Νέο μεγάλο deal για τα σούπερ μάρκετ ΣΥΝΚΑ που εξαγόρασαν δύο αλυσίδες στην Κέρκυρα

1:55 μ.μ. - Τρίτη, 3 Μαρτίου 2020
01:03 μ.μ. - Τρί, 03/55/2020
Image: Νέο μεγάλο deal για τα σούπερ μάρκετ ΣΥΝΚΑ που εξαγόρασαν δύο αλυσίδες στην Κέρκυρα

Πηγές που παρακολουθούν την υπόθεση αναφέρουν ότι το μόνο πλέον που απομένει είναι να οριστικοποιηθεί το οικονομικό αντάλλαγμα

Την έγκρισης της εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών των σούπερ μάρκετ «Γαλαξίας Ανώνυμη εταιρεία Αλυσίδας Καταστημάτων Δήμητρα Μάρκετς» και «Μαρκάτο Ανώνυμη Εταιρεία Αλυσίδας Καταστημάτων», οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Κέρκυρα από τα σούπερ μάρκετ ΣΥΝΚΑ έδωσε η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ανοίγοντας τον δρόμο για την ολοκλήρωση του deal. Η Επιτροπή αποφάνθηκε ότι η συγκεκριμένη συγκέντρωση δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά.

Πηγές που παρακολουθούν την υπόθεση αναφέρουν ότι το μόνο πλέον που απομένει είναι να οριστικοποιηθεί το οικονομικό αντάλλαγμα και να μεταβιβασθούν οι μετοχές, ενώ όσον αφορά στο τίμημα υπολογίζεται ότι θα κινηθεί στα επίπεδα των 15 εκατ. ευρώ. Οι ίδιες πηγές εκφράζουν την βεβαιότητά τους για την εξεύρεση λύσης και για την εμπλοκή που παρουσιάσθηκε με το 25% του μετοχικού κεφαλαίου των «Δήμητρα Μάρκετ». Το συγκεκριμένο ποσοστό μετοχών βρίσκεται σε διαδικασία συντηρητικής κατάσχεσης από χρηματοπιστωτικό ίδρυμα, και δεν μπορεί να μεταβιβασθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΣΥΝΚΑ μπήκε σφήνα στις διαπραγματεύσεις που είχαν τα «Δήμητρα Μάρκετ» με άλλες αλυσίδες και πέτυχε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή να επικρατήσει των αντιπάλων του, προσφέροντας καλύτερους και ξεκάθαρους όρους.

Πέρα από την ενίσχυση της παρουσίας του, ο ΣΥΝΚΑ λέγεται πως επεδίωξε να αποκτήσει τα Δήμητρα Μάρκετ και για να διατηρήσει την ευρωστία του ομίλου αγορών ΕΛΟΜΑΣ. Και αυτό γιατί τα «Δήμητρα Μάρκετ» είναι από τα ιδρυτικά μέλη και ο τέταρτος μεγαλύτερος παίκτης του ΕΛΟΜΑΣ. Έχει δίκτυο 20 καταστημάτων στο νησί των Φαιάκων και πραγματοποιεί πωλήσεις 48 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Εάν ο ΕΛΟΜΑΣ «έχανε» τα Δήμητρα Μάρκετ, εκτιμάται πως θα έχανε σημαντική δύναμη πυρός και θα εξασθενούσε σημαντικά.

Ο ΣΥΝΚΑ είναι από τα ιδρυτικά μέλη του ΕΛΟΜΑΣ. Είναι συνεταιριστική εταιρεία και διαθέτει πάνω από 4.000 μέλη. Έχει πωλήσεις πάνω από 170 εκατ. ευρώ και απασχολεί πάνω από 2.000 εργαζόμενους. Η πρώτη «έξοδος» εκτός Κρήτης έγινε το 2014, με την εξαγορά της αλυσίδας super market Βιδάλης, αποκτώντας έτσι 16 νέα καταστήματα στην Τήνο, την Πάρο, την Κάλυμνο, την Χίο, την Σαντορίνη, την Σύρο, την Μήλο και την Νάξο.

Η ανακοίνωση της Επιτροπής Ανταγωνισμού:

Έγκριση της συγκέντρωσης επιχειρήσεων που αφορά στην απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου επί των εταιριών «Γαλαξίας Ανώνυμη εταιρεία Αλυσίδας Καταστημάτων Δήμητρα Μάρκετς» και «Μαρκάτο Ανώνυμη Εταιρεία Αλυσίδας Καταστημάτων» από το συνεταιρισμό «Προμηθευτικός και Καταναλωτικός Συνεταιρισμός Περιορισμένης Ευθύνης Καταναλωτών Κρήτης».

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε Τμήμα, την 18.02.2020, ενέκρινε ομόφωνα, με την υπ’ αριθ. 701/2020 απόφασή της, κατ’ άρθρο 8 παρ. 3 του ν. 3959/2011, τη γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση που αφορά την απόκτηση από το συνεταιρισμό «Προμηθευτικός και Καταναλωτικός Συνεταιρισμός Περιορισμένης Ευθύνης Καταναλωτών Κρήτης» του 75% του μετοχικού κεφαλαίου των εταιριών «Γαλαξίας Ανώνυμη εταιρεία Αλυσίδας Καταστημάτων Δήμητρα Μάρκετς» και «Μαρκάτο Ανώνυμη Εταιρεία Αλυσίδας Καταστημάτων», οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Κέρκυρα.

Με την ως άνω απόφασή της, η Επιτροπή Ανταγωνισμού έκρινε ότι η εν λόγω συγκέντρωση, η οποία αφορά την ευρύτερη αγορά λιανικής και χονδρικής πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ σε επίπεδο διανομής (δηλ. αγορά λιανικής πώλησης καταναλωτικών αγαθών καθημερινής χρήσης μέσω υπεραγορών, σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ και εκπτωτικών καταστημάτων), η οποία από γεωγραφική άποψη καταλαμβάνει κατ’ αρχήν όλη την ελληνική επικράτεια και στη συνέχεια τους νομούς Χανίων, Λασιθίου, Ηρακλείου και Ρεθύμνης, καθώς και τις νήσους Πάρος, Νάξος, Τήνος, Σύρος, Μήλος, Σαντορίνη, Κάλυμνος, Χίος και Κέρκυρα, παρ’ ότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά.

zarpanews.gr