Μιχελαράκης: ΦΠΑ στον καφέ | 24% καθιστός - 13% όρθιος
Τι είπε ο Μανώλης Μιχελαράκης, πρόεδρος του Συλλόγου Καφέ - Εστίασης Ιεράπετρας, για την αύξηση του ΦΠΑ στο 24% και την εξαήμερη εργασία
Ο κ. Μανώλης Μιχελαράκης, πρόεδρος του Συλλόγου καφέ εστίασης Ιεράπετρας, μίλησε στον Ηχώ 99,8 με αφορμή την αύξηση του ΦΠΑ των σερβιριζόμενων ροφημάτων στο 24%. Όπως είπε, οι επιχειρήσεις με όλες αυτές τις αυξήσεις και τον πληθωρισμό δεν μπορούν να απορροφήσουν αυτή την αύξηση του ΦΠΑ οπότε το σύνολο του ΦΠΑ θα πάει στην τιμή του σερβιριζόμενου καφέ. Όταν δηλαδή ο καταναλωτής πάρει τον καφέ στο χέρι ή σε διανομή τότε το ΦΠΑ παραμένει στο 13%. Όταν καθίσει στην επιχείρηση και του σερβίρουν τον καφέ τότε το ΦΠΑ είναι στο 24%. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της τιμής των σερβιριζόμενων ροφημάτων κατά 0,30 με 0,40 λεπτά. Η εστίαση αντιμετωπίζει ήδη αρκετά προβλήματα λόγω έλλειψης προσωπικού. Στην πλειονοψηφία του, το προσωπικό που υπάρχει δεν είναι εξειδικευμένο καθώς ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες οι περισσότεροι επιλέγουν την εστίαση για ένα έξτρα εισόδημα. Σε αυτά τα προβλήματα έρχονται να προστεθούν όλες αυτές οι νέες ρυθμίσεις και οι κανονισμοί με τον σερβιτόρο να πρέπει πέρα από την δουλειά του, να κάνει και αρκετές ερωτήσεις στον καταναλωτή για τον τρόπο πληρωμής και τώρα για τον τρόπο παραλαβής του καφέ. Ο έλεγχος είναι πολύ εύκολος στην εστίαση και η επιβολή προστίμων αποτελεί τον πιο εύκολο τρόπο είσπραξης χρημάτων. «Τα προβλήματα είναι πολλά και τα αυτιά του κ. Χατζιδάκη είναι κλειστά», είπε ο κ. Μιχελαράκης.
Για το θέμα της εξαήμερης εργασίας, ο κ. Μιχελαράκης είπε ότι υπήρχε πάντα. Αυτό που άλλαξε είναι ότι για να δουλέψει κάποιος έξι μέρες πρέπει να πάρει συγκεκριμένα χρήματα και αυτή η προσαύξηση μπαίνει και στο ένσημο. Ουσιαστικά, αυτή η αλλαγή έγινε ώστε να υπάρχει νομιμότητα στο να δουλεύουν οι υπάλληλοι παραπάνω.
Κλείνοντας, ο κ. Μιχελαράκης εξέφρασε φόβους ότι από τον Σεπτέμβριο ίσως αυξηθεί και το ΦΠΑ στο φαγητό και φτάσει και αυτό το 24%. Με όλη αυτή την ακρίβεια είναι πιθανό να αλλάξουν πολλά πράγματα στις συνήθειες του καταναλωτή.