Μηχανογραφικό με βάση τα "θέλω" τους η συμβουλή του Μ. Άρχων για τους επιτυχόντες των πανελλαδικών
Με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων, ο κ. Μάρκος Άρχων, φυσικός και υπεύθυνος του φροντιστηρίου «Πρότυπο» μίλησε στον Ηχώ 99,8 για τις βαθμολογίες και έδωσε σημαντικές συμβουλές για την συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων
Ξεκινώντας, ο κ. Άρχων σχολίασε τα αποτελέσματα στο μάθημα της Φυσικής τα οποία όπως είπε ήταν αναμενόμενα. Υπάρχει μεγάλη μείωση του άριστου το οποίο ουσιαστικά φέτος ξεκινάει από το 16. Στα μαθηματικά υπάρχει επίσης μείωση των άριστων μαθητών. Ωστόσο, στην Χημεία και την Βιολογία υπάρχει αύξηση των μαθητών που έγραψαν από 18 και πάνω. Στο μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας τα αποτελέσματα ήταν περίπου ίδια με πέρυσι. Όσων αφορά τις άλλες κατευθύνσεις, υπήρχαν και εκεί κάποια μαθήματα που είχαν πιο υψηλές βαθμολογίες και κάποια που είχαν πιο χαμηλές. Αυτό που παρατηρήθηκε είναι ότι υπάρχει μία μετατόπιση στις μεσαίες βαθμολογίες προς τα κάτω. Γενικά, σε κάποια επιστημονικά πεδία ο μέσος όρος έχει αυξηθεί και σε κάποια έχει μειωθεί.
Σχετικά με την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, ο κ. Άρχων θεωρεί πολύ σημαντικό για τα παιδιά το να μην παρασυρθούν από την πληροφορία που υπάρχει αυτές τις μέρες σχετικά με τις προβλέψεις των βάσεων. Επισήμανε ότι είναι σημαντικό να καταλάβουν τα παιδιά ότι δεν μπορεί να γίνει καμία ακριβής πρόβλεψη καθώς πλέον μας λείπει ένα πολύ σημαντικό στατιστικό στοιχείο το οποίο δεν δίνει πια το υπουργείο και αυτό είναι η κλιμάκωση των βαθμολογιών στο σύνολό τους. Δηλαδή πόσα μόρια έχει πιάσει συνολικά κάθε παιδί. Αυτό που έχουμε είναι στατιστικά στοιχεία για κάθε μάθημα ξεχωριστά. Άρα, δεν μπορούμε να κάνουμε καμία ακριβή πρόβλεψη. Κάνουμε μόνο εκτιμήσεις οι οποίες τα τελευταία 2 με 3 χρόνια πέφτουν πολύ έξω καθώς όλα τα στατιστικά και όλες οι προβλέψεις δεν λαμβάνουν υπόψη τις προτιμήσεις των παιδιών. Συμβουλεύει λοιπόν τα παιδιά να φτιάξουν ένα μηχανογραφικό δελτίο με βάση τι τους αρέσει που είναι και το σημαντικότερο και να μην επηρεάζονται από τον κοινωνικό τους περίγυρο ακόμα και εάν η βαθμολογία τους είναι μεγαλύτερη από την σχολή που θέλουν.
Η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δεν πρέπει να γίνει γρήγορα αλλά με ψυχραιμία και έρευνα. Πρέπει τα παιδιά να φτιάξουν πρώτα ένα προσχέδιο, να το ξαναδούν, να το συζητήσουν με κάποιον που ξέρει και τέλος να ψάξουν πολύ καλά τις σχολές. Υπάρχουν πολλές σχολές, με πολλές εναλλακτικές λύσεις. Τα παιδιά θα πρέπει να δουν τα προγράμματα σπουδών της κάθε σχολής, το αντικείμενο σπουδών αλλά και πως διασυνδέεται η κάθε σχολή με διάφορους κλάδους τόσο στον τομέα της εργασίας όσο και στον τομέα των μεταπτυχιακών σπουδών. Φέτος, πολλές σχολές απέκτησαν επαγγελματικά δικαιώματα που δεν είχα πριν. Επίσης, υπάρχουν πολλά τμήματα που αντιστοιχίζονται μεταξύ τους, μπορεί δηλαδή ένας φοιτητής να πάρει μεταγραφή από το ένα τμήμα στο άλλο. Επιπλέον, υπάρχουν πολλές σχολές που έχουν χαμηλή βάση αλλά πολύ υψηλό επίπεδων σπουδών όπως το τμήμα επιστήμης υλικών του πανεπιστημίου Κρήτης.
Κλείνοντας, ο κ. Άρχων είπε ότι αυτό που πρέπει να σκεφτούν σοβαρά τα παιδιά είναι να επιλέξουν κάτι που τους ενθουσιάζει καθώς μέσω του μηχανογραφικού δελτίου καλούνται να επιλέξουν τον δρόμο που θα ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια.