Μέλος του Κ.Ε.ΠΕ.Α./K.Π.Ε. Ιεράπετρας-Νεάπολης, παρακολούθησε σεμινάριο στο Ελσίνκι της Φινλανδίας

10:12 π.μ. - Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2025
10:10 π.μ. - Πέμ, 09/12/2025
Image: Μέλος του Κ.Ε.ΠΕ.Α./K.Π.Ε. Ιεράπετρας-Νεάπολης, παρακολούθησε σεμινάριο στο Ελσίνκι της Φινλανδίας

Στα πλαίσια του σεμιναρίου, η εκπαιδευτικός διδάχθηκε διάφορα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης και τρόπους ενσωμάτωσης τους στην καθημερινή, διδακτική πρακτική ώστε να ενισχυθεί αποτελεσματικά η ανάπτυξη ζωτικών δεξιοτήτων στους μαθητές, όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία και η δημιουργικότητα

Κ.Ε.ΠΕ.Α./K.Π.Ε. Ιεράπετρας-Νεάπολης: Παρακολούθηση δομημένου σεμιναρίου στο Ελσίνκι της Φινλανδίας

Η εκπαιδευτικός Ελισάβετ Δρούγκα, μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ Ιεράπετρας- Νεάπολης παρακολούθησε δομημένο σεμινάριο εκπαίδευσης με τίτλο “ ICT Basic Tools for Gamification and 21st Century Skills” στο Ελσίνκι της Φινλανδίας από τον εκπαιδευτικό φορέα «Europass Teacher Academy» στα πλαίσια της διαπίστευσης Erasmus+ (2021-1- ΕL01-KA120-ADU-000047019, με κωδικό σχεδίου 2024-1-ΕL01-000211842) από τις 18 έως τις 23 Αυγούστου 2025.

Στα πλαίσια του σεμιναρίου, η εκπαιδευτικός διδάχθηκε διάφορα εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης και τρόπους ενσωμάτωσης τους στην καθημερινή, διδακτική πρακτική ώστε να ενισχυθεί αποτελεσματικά η ανάπτυξη ζωτικών δεξιοτήτων στους μαθητές, όπως η κριτική σκέψη, η συνεργασία και η δημιουργικότητα. Επίσης, το σεμινάριο εστίασε στην καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα μέσω εργαλείων ΤΠΕ και παιχνιδοποίησης. Κάποιες από τις εφαρμογές και τα προγράμματα που παρουσιάστηκαν και μπορούν να εφαρμοστούν με ευκολία και επιτυχία ως βοηθητικά, εκπαιδευτικά εργαλεία είναι τα εξής:

Mentimeter

Jeopardy

Pickerwheel

Wordwall

Goosechase

Read Along

Word Search generator κ.α.

‘Έγινε ενημέρωση για το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, επίσκεψη στην Oodi, την κεντρική βιβλιοθήκη του Ελσίνκι, η οποία αντικατοπτρίζει τον φινλανδικό τρόπο ζωής και ανατροφής ενός παιδιού καθώς δεν λειτουργεί ως χώρος δανεισμού και ανάγνωσης βιβλίων αλλά ως μια διαρκώς εξελισσόμενη πλατφόρμα μάθησης και προσωπικής ανάπτυξης δίνοντας στον επισκέπτη την δυνατότητα να ασχολείται με πλήθος δραστηριοτήτων και να αναπτύσσει τα προσωπικά του ενδιαφέροντα και κλίσεις. Το κτίριο ανήκει στην κατηγορία nZEB (κτίριο με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας σύμφωνα με την ταξινόμηση της ΕΕ) ενώ κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κατασκευής του χρησιμοποιήθηκαν τοπικά υλικά και ελήφθησαν υπόψη οι τοπικές κλιματικές συνθήκες. Το όνομα της είναι ελληνικό Oodi δηλαδή «Ωδή» καθώς αποτελεί ωδή στον πολιτισμό και την δημοκρατία. Προτεραιότητα της εκπαίδευσης των μαθητών/τριών της Φινλανδίας είναι η καλλιέργεια της ισότητας και της αποδοχής σε όλα τα επίπεδα, του σεβασμού ανθρώπων και περιβάλλοντος, της δημοκρατικής συμμετοχής όλων, της υπευθυνότητας και της αυτονομίας των μαθητών/τριών.

Στα πλαίσια κινητικότητας έγιναν σημαντικές επαφές με συμμετέχοντες/ουσες από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ώστε να έχουμε την δυνατότητα για μελλοντικές συνεργασίες αλλά και να παρουσιάσουμε σε αυτούς το Κέντρο Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (ΚΕΠΕΑ/ΚΠΕ), έναν θεσμό που προωθεί την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και δεν υπάρχει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης.

Κατά την παραμονή στην Φινλανδία, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στο Seurasaari Open-Air Museum που βρίσκεται στο νησάκι Seurasaari, όπου οι επισκέπτες μπορούν να ανακαλύψουν την φινλανδική, αγροτική ζωή μέσα από 88 οικήματα του 18ου έως τον 20 αιώνα. Επίσης, θαυμάσαμε τα εκθέματα σε αρκετά μουσεία σύγχρονης τέχνης στην πόλη του Ελσίνκι, όπως το Art Museum Ateneum, το Kiasma αλλά και καθεδρικούς ναούς και ορθόδοξες εκκλησίες που κοσμούν την φινλανδική πρωτεύουσα και αποτελούν υψηλής αρχιτεκτονικής κτήρια.

Η Φινλανδία είναι μια χώρα μοναδική, με τους πιο ευτυχισμένους ανθρώπους, σύμφωνα με έρευνες, και με ένα εκπαιδευτικό σύστημα που οι περισσότερες χώρες επιθυμούν να αντιγράψουν, όπου οι έννοιες της αποδοχής, της συμπερίληψης και της δημοκρατίας είναι έκδηλες. Τα σχολεία είναι ανοιχτά και προσβάσιμα σε όλους/ες και σκοπός τους είναι η εκπαίδευση ανεξάρτητων μαθητών/τριών.

Η συμμετοχή στη συγκεκριμένη κινητικότητα αποτέλεσε εξαιρετική πηγή εμπειριών τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο που θα συμβάλλουν και στην εξέλιξη του Οργανισμού μας. Η δράση αυτή υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+.

hxonews