Με διακρίσεις και πολλή δουλειά η υλοποίηση προγραμμάτων στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ιεράπετρας

12:12 μ.μ. - Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2022
12:01 μ.μ. - Τρί, 18/12/2022
Image: Με διακρίσεις και πολλή  δουλειά η υλοποίηση προγραμμάτων στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ιεράπετρας

Οι Μαρία Δακανάλη καθηγήτρια πληροφορικής και ο Διακάκης Γιώργος καθηγητής Ηλεκτρολογίας μιλούν στον Ηχώ 99,8

Αξιοποιώντας διάφορα προγράμματα, μαθητές και εκπαιδευτικοί του Εσπερινού ΕΠΑΛ Ιεράπετρας μπορούν και παρουσιάζουν ένα αξιόλογο έργο μέσα από σχέδια δράσεων που υλοποιούν. Οι εκπαιδευτικοί Μαρία Δακανάλη καθηγήτρια πληροφορικής και τον κ. Διακάκη Γιώργο καθηγητή Ηλεκτρολογίας μίλησαν στον Ηχώ 99,8 για την εμπειρία τους, τη συνεργασία με τους μαθητές και τα οφέλη που αποκομίζουν αμφότεροι μέσα από την συμμετοχή τους σε προγράμματα, όπως “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.”, ευρωπαϊκά προγράμματα και προγράμματα Erasmus.

hxonews

Όπως τόνισαν υπάρχει ένα ομαδοσυνεργατικό κλίμα που έχει οδηγήσει στην υλοποίηση κατασκευών αλλά και σε διακρίσεις σε διαγωνισμούς όπου έχουν λάβει μέρος. Ειδικότερα τα τελευταία χρόνια μέσα από τη συμμετοχή σε προγράμματα έχουν κατασκευάσει μετεωρολογικό σταθμό και ηλεκτροκίνητο αναπηρικό αμαξίδιο, υλοποίησαν project για ένα εργαστήριο πληροφορικής και ένα εργαστήριο ηλεκτρονικών εγκαταστάσεων και φέτος έχουν υποβάλλει πρόταση και έχει εγκριθεί για έναν έξυπνο ψυκτικό θάλαμος με απομακρυσμένο έλεγχο.

hxonews

Παράλληλα συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα και προγράμματα Erasmous σε τομείς ενασχόλησης όπως η οικονομία και η γεωπονία ή την εισαγωγή της τρισδιάστατη σχεδίαση και εκτύπωσης στο σχολείο. Μάλιστα έχουν κατασκευάσει χειροποίητο τρισδιάστατο εκτυπωτή στο σχολείο. Ένα ακόμη πρόγραμμα στο οποίο συμμετέχουν και διαχειρίζεται η περιφερειακή διεύθυνση Κρήτης έχει να κάνει με τη μέτρηση του διοξειδίου του άνθρακα ως τρόπος προστασίας για την covid 16 σε κλειστούς χώρους με κύριο σκοπό την μέτρηση του ιικού φορτίου σε μια σχολική αίθουσα έτσι ώστε έγκαιρα να λαμβάνονται μέτρα όπως ο αερισμός του χώρου.

Γενικότερος στόχος από τη συμμετοχή σε όλα αυτά τα προγράμματα είναι να μπορέσουν να μεταλαμπαδεύσουν γνώσεις στους μαθητές σε όλα τα επίπεδα των επιστημών, τόνισαν μεταξύ άλλων οι εκπαιδευτικοί. Ευχαριστώντας όλους όσοι εμπλέκονται στην όλη διαδικασία και την υλοποίηση των δράσεων καθώς επίσης τον Διευθυντή του σχολείου κ. Εμμ. Γιακουμάκη και την Επιτροπή Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δήμου Ιεράπετρας.

Ας δούμε πιο αναλυτικά τα προγράμματα που συμμετέχει το Εσπερινό ΕΠΑΛ Ιεράπετρας:

Πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. – Σχέδια Δράσης»

Φορέας Διαχείρισης των χρηματοδοτούμενων Σχεδίων Δράσης είναι το ΝΟΗΣΙΣ . Είναι το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας στην Θεσσαλονίκη. Χρηματοδοτεί τα συμμετέχοντα ΕΠΑΛ της χώρας με το ποσό των 1500 ευρώ + ΦΠΑ, για την κατασκευή του εκάστοτε Project.

Τα Σχέδια Δράσης, ως ένας από τους Πυλώνες του Προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» σκοπό έχουν την ανάπτυξη της προσωπικότητας, της κοινωνικότητας, των δεξιοτήτων, της συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών και της αυτοβελτίωσης. Είναι μέθοδος ομαδικής διδασκαλίας στην οποία συμμετέχουν αποφασιστικά όλοι. Εξελίσσεται ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση και τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων. Στόχος είναι ο εμπλουτισμός της εκπαιδευτικής διαδικασίας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση (ΕΠΑΛ), η επαύξηση του κύρους και της ελκυστικότητάς της, η ανακατασκευή προκαταλήψεων και η εξωστρέφεια. Ακόμα ένας στόχος είναι να εξοπλιστούν τα εργαστήρια της Ηλεκτρολογίας και της Πληροφορικής, μιας και αυτοί οι δύο Τομείς του σχολείου μας συνεργατικά συμμετέχουμε στα Σχέδια Δράσης, με Υλικά Νέας Τεχνολογίας.

hxonews

Συγκεκριμένα, τα Σχέδια Δράσης είναι Projects τύπου STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Μathematics), πιο συγκεκριμένα η εμπλοκή πολλών Θετικών Επιστημών στην υλοποίηση των έργων, αλλά αφορούν και κοινωνικά θέματα, δράσεις πολιτισμού και ψυχαγωγίας στο πλαίσιο των οποίων δημιουργείται εκπαιδευτικό υλικό με τη μέγιστη εμπλοκή των μαθητών με βάση τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους.

Στο έργο συμμετέχουν κάθε χρόνο περίπου 50 μαθητές από τις τρεις τάξης Α-Β-Γ.

Μαζί με τους μαθητές επιλέγουμε τα έργα που θα υλοποιήσουμε πριν την κατάθεση της πρότασής μας. Το έργο έχει διάρκεια από τον Νοέμβριο έως τον Ιούνιο.

Τη γενική ευθύνη υλοποίησης  έχουν κατά βάση ο Υπεύθυνος Έργου και ο Διευθυντής σε συνεργασία με τους εμπλεκόμενους καθηγητές και την Σχολική Επιτροπή με υπεύθυνη την κ. Ελίζα Προεστάκη όπως έχει αναλάβει Οικονομική Διαχείριση του λογαριασμού. Η ενεργός συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε κάθε στάδιο του σχεδιασμού, η συλλογική λήψη αποφάσεων, ο διαμοιρασμός αρμοδιοτήτων και η ανάπτυξη σχέσεων ισοτιμίας και συνεργασίας ενισχύουν την αποδοχή, την εγκυρότητα και την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας.

hxonews

Το σχολείο μας συμμετέχει για 4η χρονιά στα προγράμματα των Σχεδίων Δράσης.

  1. Το 2018-2019 συμμετείχαμε με το Project «Μετεωρολογικός Σταθμός Πομπός – Δέκτης με Δικτυακή Ενσύρματη και Ασύρματη Συνεργασία PLC και RasberryPi 3 B+» 

Περιγραφή έργου: Κατασκευάσαμε έναν αυτόνομο Μετεωρολογικό σταθμό Πομπού – Δέκτη όπου ασύρματα έστελνε σε έναν απομακρυσμένο υπολογιστή τις μετρήσεις της Θερμοκρασίας, Υγρασίας, Βαρομετρικής Πίεσης, μετρήσεις Έντασης τουΑνέμου από τα αισθητήρια. 

  1. Το 2019-2020 συμμετείχαμε με το Project «Α) Ανακατασκευή αυτόνομου αναπηρικού αμαξίδιου για άτομα Α.Μ.Ε.Α με χρήση plc-arduino και raspberry pi καθώς και Β) Δημιουργία - κατασκευή 3d-εκτυπωτή για εκτύπωση βασικών μερών του αναπηρικού αμαξιδίου»

Περιγραφή έργου: Ανακατασκευάσαμε με νέα υλικά ένα αναπηρικό αμαξίδιο για άτομα ΑΜΕΑ. Και δημιουργήσαμε τον σχεδιασμό και την κατασκευή ενός 3D – Εκτυπωτή για να μπορέσουμε να σχεδιάζουμε χρήσιμα αντικείμενα για τα εργαστήρια μας.

  1. Το 2020 – 2021 συμμετείχαμε με το Project «Απομακρυσμένος  έλεγχος και συνεργασία έξυπνου εργαστηρίου Πληροφορικής με εργαστήριο Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων, με χρήση Raspberry Pi - και σύγχρονων αισθητηρίων  αυτοματισμού. Σύγχρονες μετρήσεις πιστοποίησης των ηλεκτρικών τους εγκαταστάσεων»

Περιγραφή έργου: Καταφέραμε να ελέγξουμε απομακρυσμένα το εργαστήριο Πληροφορικής και το Εργαστήριο Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων με σύγχρονα αισθητήρια αυτοματισμού. Πιο συγκεκριμένα, καταφέραμε να ενεργοποιήσουμε τις έξυπνες πρίζες, τα έξυπνα φώτα, τα παράθυρα των εργαστηρίων αν είναι ανοιχτά ή κλειστά μέσα από εφαρμογές που δημιουργήσαμε στέλνοντας τα σήματα των αισθητηρίων σε απομακρυσμένο υπολογιστή.

  1. Το 2021 – 2022 συμμετέχουμε με το Project «Κατασκευή έξυπνου ψυκτικού θαλάμου και απομακρυσμένος έλεγχος αισθητηρίων με προγραμματιζόμενο λογικό ελεγκτή (Σύστημα οπτικοποίησης Scada)- Βελτιστοποίηση δικτυακών επικοινωνιών μετεωρολογικού σταθμού με την χρήση λογισμικού ανοιχτού κώδικα.»

Περιγραφή έργου: Σκοπός μας φέτος είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τα υλικά και τα αισθητήρια ενός ψυκτικού θαλάμου, να εμπλουτίζονται με γνώσεις και δεξιότητες χρήσης αισθητηρίων ψύξης, να κατανοήσουν εξειδικευμένες έννοιες που αφορούν στην ψύξη ενός θαλάμου (συμπιεστή εξατμιστή). Να φτιάξουν  κι ένα περιβάλλον οπτικοποίησης θαλάμου με ειδικό πρόγραμμα. Και όσον αφορά τον μετεωρολογικό σταθμό να βελτιστοποιήσουν τη δικτυακή επικοινωνία με την χρήση λογισμικού ανοιχτού κώδικα και τοποθέτηση σε στεγανοποιημένο κουτί ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων.

Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Παράλληλα συμμετέχουμε και σε άλλα προγράμματα που αξίζουν να αναφερθούν.

  1. Συμμετέχουμε σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ οι τομείς της Γεωπονίας και της Οικονομίας με το έργο «Αγροτική και Πράσινη Οικονομία» όπου σκοπό έχει να μετακινηθούν οι μαθητές στην χώρα εταίρο του Προγράμματος την Ιταλία για να εκπαιδευθούν πάνω στους τομείς της Γεωργίας Ακριβείας και στην Οργάνωση και Διαχείριση Αγροτικών Συνεταιρισμών με Υπεύθυνο έργου τον κ. Γιακουμάκη Εμμανουήλ , Δ/ντή του σχολείου.
  2. Συμμετέχουμε σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο MAKER SCHOOLS: Η Τρισδιάστατη Εκτύπωση στην Εκπαίδευση, με σχολεία από τους νομούς Χανίων και Ηρακλείου που έχει ως στόχο την απόκτηση γενικών θεωρητικών γνώσεων για την τριδιάστατη σχεδίαση και τριδιάστατη εκτύπωση, τις σχετικές εφαρμογές (στην έρευνα, τη βιομηχανία, την παραγωγή πολιτιστικών προϊόντων κ.α) και την απόκτηση εμπειρίας στη σχεδίαση και εκτύπωση τριδιάστατων αντικειμένων.
  3. Συμμετέχουμε σε Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα HORIZON2020 με τίτλο «Μέτρηση CO2 ως τρόπος προστασίας από τον Covid19 σε κλειστούς χώρους» . Όπου καλούμαστε να εντρυφήσουμε στο πρόβλημα της αύξησης του CO2 μέσα στις σχολικές αίθουσες και με ποιους τρόπους μπορούμε να μετρήσουμε το ιικό φορτίο μέσα στις σχολικές αίθουσες έτσι ώστε έγκαιρα να αερίζεται η σχολική αίθουσα. Θα κατασκευάσουμε ένα όργανο που θα μετρά την ποιότητα του αέρα και τα μικροσωματίδια που αφήνει ο ανθρώπινος οργανισμός έτσι ώστε να προβλέπουμε κάθε πόση ώρα χρειάζεται αερισμό η αίθουσα.
  4. Συμμετέχουμε επίσης στο Πρόγραμμα Tipping Point όπου συνομιλούμε με τους μαθητές μας με διάφορους διακεκριμένους επιστήμονες μέντορες για θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού που αφορούν τις ειδικότητες μας. Αυτό βοηθά και τους μαθητές στο κομμάτι της μείωσης της σχολικής διαρροής.
  5. Τέλος, τρέχουν και προγράμματα Παράλληλης Ενισχυτικής Διδασκαλίας με συμμετοχή της Ψυχολόγου ως Συμβουλευτική προς τους μαθητές καθώς επίσης και συμμετοχή από Μαθηματικό και Φιλόλογο για τον Γλωσσικό κι Επιστημονικό Εγγραμματισμό των μαθητών μας. 
  6. Επίσης συμμετέχουμε κάθε χρόνο και στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών με σημαντικές διακρίσεις.

Για περισσότερες πληροφορίες για τις δράσεις μας μπορείτε να επισκεφτείτε το site του σχολείου https://esperinoepalierapetras.blogspot.com/  και στο προφίλ μας στο Facebook.