Μαμάκης: Μικρή η σημασία του αριθμού των μαθητών ανά τάξη στην μαθησιακή διαδικασία

11:27 π.μ. - Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου 2024
11:09 π.μ. - Πέμ, 05/27/2024
Image: Μαμάκης: Μικρή η σημασία του αριθμού των μαθητών ανά τάξη στην μαθησιακή διαδικασία

Η δραματική μείωση των μαθητών η αιτία της συγχώνευσης τμημάτων- Η Α' θμια Διεύθυνση Λασιθίου θα μπορούσε να λειτουργήσει και με 15 τμήματα λιγότερα

Με αφορμή τις αντιδράσεις των τελευταίων ημερών από γονείς και εκπαιδευτικούς για τις συγχωνεύσεις τμημάτων, ο κ. Γιώργος Μαμάκης, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Λασιθίου, μίλησε στον Ηχώ 99,8.

Κάθε χρονιά έχει τις ιδιαιτερότητές της, είπε ο κ. Μαμάκης. Η φετινή χρονιά είναι επίσης διαφορετική ωστόσο ο ίδιος δεν πιστεύει ότι την χαρακτηρίζει αυτή η αναστάτωση των τελευταίων ημερών η οποία κατά τη γνώμη του, αφορά μία συγκεκριμένη κατάσταση σε ένα συγκεκριμένο σχολείο που δεν δίνει όμως τον τόνο στην νέα χρονιά που ξεκινά. Για την Διεύθυνση Λασιθίου, η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει με πολύ καλύτερους όρους σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη χρονιά. Τα σχολεία του νομού μας είναι πλέον στελεχωμένα σε σημαντικό βαθμό με μόνιμους εκπαιδευτικούς και θεσμικά θωρακισμένα με νέα εκπαιδευτικά εργαλεία.

Η συρρίκνωση των τμημάτων αφορά περίπου δέκα τάξεις σε όλο το νομό Λασιθίου, μία από τις οποίες είναι και στο 4ο Δημοτικό Ιεράπετρας. Αφορά λοιπόν έναν πολύ μικρό αριθμό αφού αποτελεί το 3% των τμημάτων που θα λειτουργήσουν στο νομό μας. Το πρόβλημα εδώ και χρόνια σε όλη την Ελλάδα αλλά και στην περιοχή μας είναι η τεράστια μείωση του μαθητικού δυναμικού, με τον κ. Μαμάκη να υποστηρίζει ότι η Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Λασιθίου θα μπορούσε να λειτουργήσει ακόμα και με 15 τμήματα λιγότερα. «Έχουμε αφήσει το σχολικό δίκτυο να λειτουργεί με τα δεδομένα του μαθητικού δυναμικού που υπήρχε πριν από 10 και 20 χρόνια», συμπλήρωσε.

Όσων αφορά το θέμα των είκοσι πέντε παιδιών ανά τάξη, ο κ. Μαμάκης δήλωσε ότι υποστηρίζει με σθένος την φέρουσα ικανότητα των σχολικών μας μονάδων αλλά και τις ικανότητες των εκπαιδευτικών οι οποίο πια διαθέτουν όλα τα απαραίτητα προσόντα ώστε να αντιμετωπίσουν αυτές τις καταστάσεις. Ακόμα και εάν δεχτούμε ότι ένας εκπαιδευτικός, επιστημονικά και επαγγελματικά δύσκολα θα διαχειριστεί τα παιδιά σε ένα τμήμα είκοσι πέντε παιδιών και θα δυσκολευτεί να παράξει μαθησιακά αποτελέσματα μόνος του, ο κ. Μαμάκης ανέφερε ότι στις συγκεκριμένες περιπτώσεις θα υπάρχουν δύο εκπαιδευτικοί ανά τμήμα και θα εξεταστεί η περίπτωση να τοποθετηθεί και τρίτος εκπαιδευτικός. Θεωρεί λοιπόν ότι στο τέλος δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα και πιστεύει ότι οι σωστά ενημερωμένοι γονείς είναι ψύχραιμοι, εμπιστεύονται το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς του και θα αφήσουν το πεδίο ελεύθερο ώστε να ρυθμίσει τα του οίκου του με τέτοιο τρόπο ώστε να παραχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ο αριθμός μαθητών σίγουρα είναι ένας από τους παράγοντες που επηρεάζουν την μαθησιακή διαδικασία, ωστόσο δεν είναι ούτε ο μόνος, ούτε ο πιο σημαντικός, είπε ο κ. Μαμάκης καταλήγοντας.

Τέλος, κάλεσε την κοινωνία να σταθεί δίπλα στο δημόσιο σχολείο και να το στηρίξει.