Μ. Δελημπαλταδάκης: Σταθερή αξία στα κηπευτικά Ιεράπετρας μέσα στην πανδημία
Ο υπεύθυνος marketing φυτοπροστασίας κηπευτικών SYNGENTA στον Ηχώ 99,8
Ένας χρόνος πανδημίας και ο κλάδος της παραγωγής και διάθεσης αγροτικών προϊόντων δεν έχει μείνει ανεπηρέαστος. Με την εστίαση και τα ξενοδοχεία κλειστά, τα σούπερ μάρκετ κατά κύριο λόγο και οι λαϊκές αγορές να ακολουθούν σε ένα πολύ μικρότερο ποσοστό, αποτελούν τους δύο κύριους τρόπους διάθεσης αγροτικών προϊόντων. Η πανδημία έφερε αρκετές αλλαγές γενικότερα στην αγορά και μεταξύ αυτών η αξιοποίηση του διαδικτύου που έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας όπως επίσης η ψηφιακή επικοινωνία και οι ηλεκτρονικές αγορές. Ειδικότερα το τελευταίο, ο ηλεκτρονικές αγορές, ίσως είναι μια προοπτική που θα πρέπει να εξεταστεί από τους παραγωγούς και να δημιουργήσουν τις συνθήκες εκείνες που θα προσεγγίσουν τον καταναλωτή και με αυτόν τον τρόπο. Τα παραπάνω αναφέρει σε συνέντευξή του στον Ηχώ 99,8 ο κ. Μάνος Δελημπαλταδάκης, υπεύθυνος marketing φυτοπροστασίας κηπευτικών SYNGENTA, ο οποίος μας δίνει και την εικόνα για το πως διαμορφώνεται η αγορά των κηπευτικών.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε προϊόντα όπως αγγούρι, μελιτζάνα, πιπεριά, τοματίνια βελανίδια, καταγράφουν μια καλή πορεία παραγωγής και τιμών. Σε αντίθεση με την μεγαλόκαρπη τομάτα που έχει επηρεαστεί πολύ περισσότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα προϊόντα από τα μέτρα για την πανδημία και οι τιμές είναι ιδιαίτερα χαμηλές. Το ίδιο ισχύει και για την πατάτα. Σημαντικό ρόλο στην κατάσταση που δημιουργείται παίζει το γεγονός ότι είναι κλειστά η εστίαση και τα ξενοδοχεία όπου διοχετεύονταν μεγάλες ποσότητες κηπευτικών. Εκτιμάται πάντως ότι η τιμή στην τομάτα θα αυξηθεί το επόμενο διάστημα. Και αυτό λόγω των καιρικών συνθηκών και του κρύου που επικρατεί τις τελευταίες ημέρες. Όχι μόνο στη βόρεια Ελλάδα αλλά και τα Βαλκάνια που θα έχει ως συνέπεια λιγότερες εισαγωγές. Σε συνδυασμό με το ότι διανύουμε την περίοδο της Σαρακοστής οπότε η ζήτηση σε κηπευτικά είναι αυξημένη.
Πέρα από τη μεγαλόκαρπη τομάτα, προσθέτει ο κ. Δελημπαλταδάκης υπάρχουν και άλλα είδη όπως είναι τα Ντοματίνια που έχουν μια πολύ καλή πορεία σε διάφορα επίπεδα, τιμή και ζήτηση. Στον εορτασμό για τα 200 χρόνια της Επανάστασης επιλέχθηκαν τα Ντοματίνια Κρήτης στο μενού που παρατέθηκε στους επίσημους προσκεκλημένους. Το γεγονός αυτό έρχεται να αναδείξει την γευστική και όχι μόνο αξία του προϊόντος. Παράλληλα όμως είναι στο χέρι μας να αξιοποιήσουμε αυτή την πολύ καλή διαφήμιση που έγινε, κάνοντας ευρύτερα γνωστό το συγκεκριμένο προϊόν. Εδώ λοιπόν έρχεται το θέμα της προώθησης και ανάδειξης των ποιοτικών κηπευτικών που παράγουμε. Πάνω σε αυτόν τον τομέα έχουμε μείνει πίσω και είναι πραγματικά μια ευκαιρία για να αναδείξουμε το brand name μας, εξήγησε ο κ. Δελημπαλταδάκης.
Αναφέρθηκε στη συνέχεια στο θέμα των ασθενειών κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην ίωση της καστανής ρυτίδωσης της τομάτας λέγοντας ότι οι παραγωγοί της Ιεράπετρας φαίνεται ότι εφάρμοσαν τις οδηγίες και τα μέτρα πρόληψης και η ίωση δεν εξαπλώθηκε. Ωστόσο υπάρχουν μεμονωμένα περιστατικά που οι παραγωγοί τα αντιμετώπισαν και σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός. Η Syngenta έρχεται εδώ να στηρίξει τον παραγωγό διαθέτοντας υβρίδιο τομάτας με ανοχή στην καστανή ρυτίδωση. Επίσης αρκετούς παραγωγούς ταλαιπωρεί ο Αλευρώδης της τομάτας και εδώ θα πρέπει να ακολουθηθούν οι οδηγίες από τους γεωπόνους. Ένα πρόβλημα που καταγράφεται φέτος είναι μια ίωση της πιπεριάς, πρόκειται για τον λεγόμενο ίκτερο της πιπεριάς, που εμφανίστηκε φέτος εντονότερα και υπάρχουν καλλιέργειες και στην Ιεράπετρα που προσβλήθηκαν. Η Syngenta και εδώ έρχεται μέσα από πειράματα τα αποτελέσματα των οποίων αναμένονται μέχρι τέλος του χρόνου, να στηρίξει τον παραγωγό με τα κατάλληλα προϊόντα.
Κλείνοντας ο κ. Δελημπαλταδάκης είπε ότι η Syngenta είναι κοντά στον παραγωγό ενημερώνοντας στον για όλες τις τελευταίες εξελίξεις Παράλληλα όμως μέχρι το 2022 θα έχει στη διάθεσή του πολλά νέα προϊόντα, βιολογικά, που θα καλύπτουν τις ανάγκες του παραγωγούς και τις γευστικές επιθυμίες του καταναλωτή.